2007-05-11, 18:06
Bannlyst
Jag har en sn hr dator hemma, men nr jag formaterar den och sen ska installera windows xp p den s hittar den inte hrddisken? jag kan formatera men hittar inte hrddisken och det r lsenord p bios som jag inte har, kan man terstlla datorn p ngot stt s alla skerhetsgrejjer frsvinner p den? eller mste man g steg fr steg? ngon som har lust och hjlpa mig? pma eller skriv hr
Citera
2007-05-11, 18:19
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Min blev ocks s med en vanlig installationsskiva av Windows XP Corporate, s jag ghostade den istllet i skolan...
Citera
2007-05-11, 18:42
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Dataskerhet, flyttas till Datoranvndning.

/Mod
Citera
2007-05-11, 20:07
Bannlyst
Okej sorry, ngon som vet hur man kan testa sig fram fr o lsa problemet?
Citera
2007-05-11, 20:24
Medlem
skalman1973s avatar
tja i vrsta fall fr du ta ur batteriet som sitter p moderkortet i ca 10 min och nollstlla bios och p s vis f bort lsen p bios den vgen och sen g in i bios och lta bios autodetecta enheterna
Citera
2007-05-11, 21:48
Bannlyst
okej s det gr p ntt sett d? s det r inte omjligt? typ finns det en chans att den nite gr och fixa? finns det sn skerhet?
Citera
2007-05-12, 11:07
Bannlyst
Uppskattas kraftigt om ngon kan ge mig rtt riktspr i PM eller ngot! datorn verkar vara skerhetskyddad, har ingen aning om den r stulen eller s.
Citera
2007-05-12, 14:10
Medlem
sandra_ns avatar
Compaq har ibland en strmbrytare som heter COMS p modetkortet som resettar passwords (och allt annat) etc. i biosen. Annars finns det en jumper vid batteriet som du flyttar till det andra stiftet (finns 3 stift varav jumpern sitter p tv av dem ex. 1 och 2. Flytta jumpern till 2 och 3) och vnta i ngra sekunder, flytta tillbaka jumpern s r datorn nollstlld.

Ang disken, tog du bort din gamla partition? (med D, enter och L) och sen skapade en ny med C? Drefter formaterade den?

Om inte detta gr s kan det vara ntt knas med Bootpartitionen (MBR), d fr man skriva ver det med en ny. Men kolla formateringen och partitionen frst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in