Jag köpte McAfee Virusskydd samtidigt som datorn, som har fungerat, men jag har upptäckt att jag har problem med att
uppdatera. Av någon anledning fick jag för mig att mitt virusskydd gjorde det av sig själv, men det gör den ju inte.
Jag får påminnelser om att jag ska uppdatera mitt skydd ca 1 g i veckan men har skjutit upp det tills jag råkade gå in
på Windows säkerhetscenter, och såg att mitt virusskydd var "Föråldrat" . Shit tänkte jag och skulle genast uppdatera,
men då slår det mig att anledningen till att jag alltid skjutit upp det var att jag inte kunde göra det, för när jag
kommer in på hemsidan via påminnelsen jag får, hamnar jag på en sida där man kan köpa virusskydd för X antal dollar (?) Det är väl inte möjligt att man ska behöva betala för en uppdatering av ett program man köpt i butik? Hur ska jag göra
för att göra för att få skyddet uppdaderat och nytt? Så här står det på säkerhetsscentret, "Obs! Du måste se till att du
har ett aktuellt avtal med antivirusprogrammets tillverkare så att du kan uppdatera programet" Hur vet man om man har det, alt hur får man det igen?
antivir är enligt mig det bästa gratisalternativet, det är ett par nackdelar. det kan kan ta lång tid att uppdatera men det görs ju i backgrunden.
även att det scannas en del filer när datorn startar = längre tid att starta datorn, 2-3 min kanske. finns ingen möjlighet att välja bort detta.
gratis versionen varna inte heller för adware filer
Active Virus Shield saknar en del viktiga funktioner
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!