• 1
  • 2
2007-05-11, 11:39
Medlem
Poddes avatar
Får inte amsn att fungera,

Jag måste instalera TLS och amsn ska göra det automatiskt om jag väljer vilken systemarkitetkur jag har.

Vad har jag för systemarkitektur?
Citera
2007-05-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde

Finns det några val? Annars skulle jag gissa på antingen i386 eller i686. Funkar det med i686 så kör med det, annars väljer du i386.

Anledningen till att du behöver bry dig om vilken systemarkitektur du har är att Linux finns till många olika system, inte bara Intel-kompatibla processorer, utan även PowerPC, Alpha, SPARC, MIPS, ARM, osv.
Citera
2007-05-11, 18:53
Medlem
Megaforces avatar
Om 160 Gb-disken är oanvänd så skulle jag rekommendera att man ghostar migrerar 60 Gb-disken till 160 Gbateren så att Windows XP finns och fungerar där. (testa med att boota 160 Gbytaren och se att allt fungerar).

Sen kan du installera ubuntu på 60 gbytaren och sen installera en boothanterare som låter dig välja vilken hårddisk du skall boota på. Då kan du boota upp windows vid behov. En del biosar ger också möjlighet att välja vilken hårddisk som skall vara boot-disk.
Citera
2007-05-11, 20:36
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Okej! Undra bara eftersom jag brukar ha lite problem med mina drivrutiner i linux! Med trådbundet borde det inte vara några problem.

Lycka till

Ojdå... jag har upplevt precis tvärtom, nämligen att trådlösa nätverk hittas bums i 7.04. Har installerat på både bärbara (centrino & andra system) och stationära datorer med både PCI eller USB-trådlöst. Alltid har det fungerat klockrent. Vad har du för utrustning?

Till trådskaparen:

The future is now! Välkommen!
Citera
2007-05-11, 20:49
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Får inte amsn att fungera,

Jag måste instalera TLS och amsn ska göra det automatiskt om jag väljer vilken systemarkitetkur jag har.

Hur går du tillväga för att installera det? Jag är ingen kung på Linux utan är mest van vid att köra aMSN på FreeBSD (där cd /usr/ports/net-im/amsn/ && make install clean är ett tillräckligt kommando för att få aMSN att fungera).

I skrivande stund så så sitter jag dock vid en maskin som kör Ubuntu Feisty Fawn, och där snurrar aMSN på bra. Jag laddade hem autopackage-versionen från aMSN:s hemsida och installerade den. Instruktioner för hur autopackage fungerar finns här.

Annars så har du pakethanteraren Synaptic på din Gnome-meny (under System -> Administration). Därifrån bör du också kunna installera aMSN.

Edit: Stavfel. Fredagsgrogg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in