• 1
  • 2
2007-05-11, 21:14
Medlem
Azzazins avatar
Har själv ett sådant modem från comhem (webstar scientific-atlanta). Hade bredband förut hos dom men nu kör jag bara telefonin via comhem.

Man kan koppla modemet till datorn via USB eller TPkabel (inte både och, har testat och det funkade ej). Sen finns det två portar till och det är till 1-2 telefonlinjer.
Citera
2007-05-11, 22:24
Medlem
DennisOlofs avatar
Azzazin bra tips, då är det uppenbart att den ursprungliga postarens problem är att han försöker köra två datorer parallellt, det går då inte varpå han behöver en router, eller någon form av routing funktion.

Problemet är då löst. Bara börja läsa på hur man ska göra då.
Citera
2007-05-12, 01:09
Medlem
Skulds avatar
Stort tack till alla som skrivit för hjälpen. Internet fungerar plötsligt igen, och jag har faktiskt inte gjort något. Jag lät modemet vara avstängt med kontakten utdragen i några timmar, det kanske hjälpte.

Väldigt konstigt problem iaf.
Citera
2007-05-12, 01:21
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuld
Stort tack till alla som skrivit för hjälpen. Internet fungerar plötsligt igen, och jag har faktiskt inte gjort något. Jag lät modemet vara avstängt med kontakten utdragen i några timmar, det kanske hjälpte.

Väldigt konstigt problem iaf.
funkar det samtidigt med den andra datorn?
Citera
2007-05-12, 12:59
Medlem
Jag hijackar tråden lite.

Är nämligen så att om jag låter bli att röra min dator under typ tre timmar, så när jag kommer tillbaka så fungerar inte Internet. Detta sker inte varje gång utan kanske var tredje nu på sista tiden. Internetanslutnigen fungerar dock felfritt på den andra datorn hela tiden, men startar jag om min dator så återkommer anslutningen. Vad kan tänkas vara fel? Hoppas någon förstår vad jag skriver, är inte riktigt med i matchen idag....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in