Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-13, 07:28
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Det fina med ftp eller webserver är ju just att alla kan komma åt det om man vill, bara dom har login.

Behövs inga special programvaror på klientburkarna, explorer kan ju köra mot webservrar och ftp servrar. Mycket smidigt
Right! Bara att be kompisarna/vännerna/släktingarna att "logga in".. Själv har jag nu satt upp en egen FTP-Server tillsammans med no-ip.com och det funkar som tänkt, nästan i alla fall...

@ Gurram: Undrar om det inte räcker med såna där vanliga nedladdningsprogram, typ GetRight??
Citera
2007-05-13, 12:38
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Right! Bara att be kompisarna/vännerna/släktingarna att "logga in".. Själv har jag nu satt upp en egen FTP-Server tillsammans med no-ip.com och det funkar som tänkt, nästan i alla fall...

@ Gurram: Undrar om det inte räcker med såna där vanliga nedladdningsprogram, typ GetRight??
Nerladdningsprogram för att kopiera filer internt?
Citera
2007-05-13, 12:46
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Nerladdningsprogram för att kopiera filer internt?
Ja, du frågade ju om program som du kan pausa och återuppta överföringen av filer med. Och det blir väl ungefär samma som att pausa och återuppta nerladdning? Fast jag vet inte om t ex GetRight funkar över LAN? Det borde det kunna göra, men som sagt; jag är osäker..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in