2007-05-10, 20:20
Medlem
humatropes avatar
är det nån som vet på ett ungefär hur länge imovane(zopiklon)sitter i kroppen? lämnar nämligen urinprov där de kollar efter imovane.

tack på förhand.
2007-05-10, 20:52
Medlem
humatropes avatar
mitt prov går till KS på analys.. inte stickan. kollat på hela forumet i typ 2 timmar nu och hittar nada om just spårningstid för imovane/zopiklon i urinet, ingen som vet lr?
2007-05-11, 08:54
Medlem
Tangorabatts avatar
Den har en halveringstid på 5-6 timmar.

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
2007-05-11, 09:21
Avslutad
Flyttad till Drogakuten...
2007-05-11, 10:23
Medlem
sparkfots avatar
Vad jag vet så syns det inte öht i urinprover. När jag lämnade prov 3 dagar i veckan åt jag ändå både stilnoct och imovane.

Fast dom kanske söker efter just zoplikon på dig?
2007-05-11, 14:54
Medlem
humatropes avatar
ja dom kollar imovane, halveringstiden på 5-6 timmar har väl inget att göra med spårningstid i urinen.. jag menar inte halveringstid, jag menar hur länge det är märkbart i urinen.
2007-08-21, 17:31
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Tänkte starta en ny tråd om exakt samma ämne men nu återupplivar ja denna istället! Skulle också jättegärna vilja ta reda på hur länge efter man tagit imovane som man är ren på ett pissprov och jag menar på labb inte bara ett vanligt som inte letar efter imovane. De är ju en halveringstid på 5-6 timmar så visst fan borde det inte synas typ 4 dagar efter man tagit en?
2007-08-21, 19:39
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
Tänkte starta en ny tråd om exakt samma ämne men nu återupplivar ja denna istället! Skulle också jättegärna vilja ta reda på hur länge efter man tagit imovane som man är ren på ett pissprov och jag menar på labb inte bara ett vanligt som inte letar efter imovane. De är ju en halveringstid på 5-6 timmar så visst fan borde det inte synas typ 4 dagar efter man tagit en?

Beror naturligvis hur många du ätit.
Men ponera att du bara tog en till natten, 7,5mg. Efter 6 timmar har hälften metaboliserats och är nu 3,75mg. Efter 12 timmar är mängden 1,875mg & 18 timmar senare 0,9375mg osv osv.

Summerar man detta så är du teoretiskt sett "ren" efter 24 timmar för ett stickprov. Då specifika analyser är betydligt nogrannare skulle jag lägga till 24 timmar iaf.
2007-08-21, 21:10
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Beror naturligvis hur många du ätit.
Men ponera att du bara tog en till natten, 7,5mg. Efter 6 timmar har hälften metaboliserats och är nu 3,75mg. Efter 12 timmar är mängden 1,875mg & 18 timmar senare 0,9375mg osv osv.

Summerar man detta så är du teoretiskt sett "ren" efter 24 timmar för ett stickprov. Då specifika analyser är betydligt nogrannare skulle jag lägga till 24 timmar iaf.

Okej men då borde ja vara ren imorgon, käkade 2 st i söndags under dagen, ej på kvällen. Enligt mina beräkningar så borde ja ligga på under 0.01 mg nu, det borde de fanimej inte kunna se!
2007-08-21, 22:29
Medlem
Peta_Es avatar
GC/MS är bra j-a nogranna, man skall aldrig säga aldrig, men du har iaf. goda odds.
2007-08-22, 02:22
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
GC/MS är bra j-a nogranna, man skall aldrig säga aldrig, men du har iaf. goda odds.

Haha tack för stödet, fast för säkerhets skull så kör jag på 4 liter vatten timmarna innan. Kan ju inte skada att vänta en extra dag
2007-08-22, 11:18
Medlem
Kolo Timmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humatrope
är det nån som vet på ett ungefär hur länge imovane(zopiklon)sitter i kroppen? lämnar nämligen urinprov där de kollar efter imovane.

tack på förhand.

Varför blir du testad?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in