2007-05-10, 19:58
Medlem
asskes avatar
Har ett Excel-dokument med fem kolumner. Nu skulle jag vilja sortera allting i nummer-ordning efter en av kolumnerna. Vill alltså att raden med det lägsta värdet ska stå överst och näst lägsta under och så vidare. Någon som har något tips på hur jag ska göra?
Citera
2007-05-10, 20:03
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asske
Har ett Excel-dokument med fem kolumner. Nu skulle jag vilja sortera allting i nummer-ordning efter en av kolumnerna. Vill alltså att raden med det lägsta värdet ska stå överst och näst lägsta under och så vidare. Någon som har något tips på hur jag ska göra?

Markerar alla talen, högerklickar-->"skapa lista", sen när "vilka data ska ingå i kolumnen" kommer upp trycker du ok! Sen ska dom sorteras automatiskt!
Citera
2007-05-11, 16:20
Medlem
asskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Markerar alla talen, högerklickar-->"skapa lista", sen när "vilka data ska ingå i kolumnen" kommer upp trycker du ok! Sen ska dom sorteras automatiskt!
Får inte upp något sådant alternativ när jag högerklickar. Kör du en gammal version av Excel?
Citera
2007-05-11, 18:34
Medlem
asskes avatar
Så, nu ordnade det sig. Var ju rätt simpelt. Fick först ersätta punkterna med kommatecken och sedan formatera kolumnen till tal sen var det ju bara och sortera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in