Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-10, 18:58
Medlem
mo_mys avatar
Hjälp mej med ett dilemma, vilken lön ska jag begära av min arbetsgivare???

Jag är anställd på ett bemanningsföretag och börjar nu arbeta på tjänstemannasidan, och i och med detta förhandla om min lön (har tidigare arbetat på samma bemanningsföretag men på arbetarsidan).

I vilken löneklass lägger man sig? 24.000kr???? Eller är jag helt ute och cyklar??

HJÄLP......
Citera
2007-05-10, 19:04
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mo_my

Jag är anställd på ett bemanningsföretag och börjar nu arbeta på tjänstemannasidan, och i och med detta förhandla om min lön (har tidigare arbetat på samma bemanningsföretag men på arbetarsidan).

I vilken löneklass lägger man sig? 24.000kr???? Eller är jag helt ute och cyklar??

HJÄLP......
Kolla vad dom andra fick när dom började?
Citera
2007-05-10, 19:06
Medlem
mo_mys avatar
Det ju bara det....

att jag jobbar på ett bemanningsföretag och är ute på uppdrag hos kunder hela tiden och träffar aldrig andra anställda hos arbetsgivaren.....
Citera
2007-05-10, 19:11
Medlem
indens avatar
Citat:

HJÄLP......

Det beror helt på hur mycket ansvar du tar i ditt arbete. Jag skulle aldrig plocka in en tjänsteman från ett bemanningsföretag för 24000 i månaden.
Citera
2007-05-10, 19:43
Medlem
labtecs avatar
Vet du namn på dina nya kollegor så kanske du kan kolla på Ratsit och se hur de ligger lönemässigt? Men ta siffrorna där med en nypa salt.
Citera
2007-05-10, 22:03
Medlem
labtecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labtec
Vet du namn på dina nya kollegor så kanske du kan kolla på Ratsit och se hur de ligger lönemässigt? Men ta siffrorna där med en nypa salt.

Eller du, vänta ett tag med den idén.. Läste precis detta: http://www.idg.se/2.1085/1.107443
Citera
2007-05-10, 22:30
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labtec
Eller du, vänta ett tag med den idén.. Läste precis detta: http://www.idg.se/2.1085/1.107443
Vänta? Är väl bättre att han skyndar sig och får det gjort innan 11 juni..?
Citera
2007-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vänta? Är väl bättre att han skyndar sig och får det gjort innan 11 juni..?

Äh men varför ska han bry sig om det? Det enda som händer är ju att hans kollega kommer att få en kopia där det stå att han sökt uppgifterna. So what? Fattar inte varför folk ska ta illa vid sig om någon fråga vad de tjänar? Skäms ni eller?
Citera
2007-05-12, 08:34
Medlem
Bedrichs avatar
Du ska definitivt försöka gå upp i lön från vad du hade hos bemanningsföretaget. Dom vill ju anställa dig och därför har du bollen.

Försök definitivt med 24 000, men om dom börjar skruva på sig kan du ju säga att du kan gå ner i lön mot typ en veckas extra semester eller något. Var bara lite flexibel så ni inte kör fast helt.
Citera
2007-05-12, 21:14
Medlem
u_n_mes avatar
Frågan är väl vad du fick innan, när du var på "arbetar sidan" och hur mycket skildnad det innebär i ansvar. en löneökning på någonstans i trakten av 10-15% är välkl rimligt men summan i sig kan variera otroligt mycket.. Ska du bara bli en pappersvändare bland alla andra så förstår jag inte varför de skulle vilja betala dig särskildt mycket mer än de gjorde tidigare frånsett att de vet att du är en pålitlig anställd.
Citera
2007-05-12, 22:10
Medlem
Citat:

HJÄLP......
Är du inte klok ska du verkligen ha betalt för att jobba.Det är en förmån att ha ett jobb jobba gratis och stöd sveriges företagare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in