Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-10, 17:09
Medlem
Hejsan ALLA.
Jag går ganska ofta och funderar på hur jag bör leva mitt liv och vad som gör mig glad/ledsen..
Drog aspekten är just nu på plus sidan, jag mår och blir ganska glad över hur mitt missbruk ser ut i dag (tror jag? hehe). Men jag skulle vilja veta vad NI tycker....hur ser mitt missbruk ut utifrån era perspektiv/ögon?.

en snabb resume; använde mycket anabola androgena steroider (intramuskulära/subqutana sprutor) och hormoner och tävlade i kropps byggning i ca 5 år (detta va under åldern ca 13-25) (och altså från 20-25 jag tävlade och tog steroider som mest). Vid 25 Slutade jag med steroider (och träning) pga en stor skada i en muskel. Jag hade då inte provat något förutom ghb (ganska många ggr men ej regelbundet eller så), jag hade också provat flunitrazepam 2-3ggr..

Nu för några år sedan så träffade jag en vän som va mer erfaren på droger, han bjöd på en hel del benzo och också kodein och andra opiater (nu pratar jag om kanske 1gång i månaden när vi skulle kolla på film eller så). Vi blev bra vänner men jag flyttade långt i från honom och slutade typ helt med alla droger. Sen började jag jobba inom vården och kom snabbt i kontakt med en massa droger igen, några månader tog jag ganska stora mångder ketogan (sup) 2-3ggr i veckan, och alla olika benzo som jag fick tag i. Jag insåg sen att jag inte kunde ta mer från jobbet (risken att "åka fast" va ganska stor).
I samanband med en "kris" så fick jag kontakt med psykvården och där igenom fick jag utskrivet mycket (för mycket) benzo, så nu tar jag ganska regelbundet (var 3dje dag kanske) 8-10mg xanor + 50mg diazepam, jag blir inte väldigt påvärkad av dom mängderna, vad tycker ni om den dosen/intervallen?

Jag festar inte och dricker ej alkohol, men jag känner en stor lust att börja mjölka mina läkare (som är ganska korkade) på andra läkemedel (typ opiater) och eventuelt börja ta det jag kan IV, Jag förstår att detta är en nedåtgående spiral, och jag vet att jag har väldigt lätt för att fasna i missbruk (min mamma är missbrukare etc)

ah som sagt, jag vet inte hur jag ska göra...sluta helt vill jag inte, men min tollerans börjar bli sjukt hög och jag vill inte börja med något mer igen (kan känna mig skit sugen på ketogan ibland)..
vad tycker ni?...ska jag bara ta det lugnt och försöka fortsätta som jag gör och inte höja doserna?, eller ska jag sluta?, eller ska jag rent utsagt mjölka läkarna på något mer?.

förövrigt så sköter jag allt som jag ska med jobb, fru, villa, hund etc
Citera
2007-05-10, 17:27
Medlem
Nagaxs avatar
Trappa ned stegvis så du kommer ned till en resonabel nivå igen om du vill ha ett schysst rus.. Men håll dig till tabletter - orka börja med sprutor och grejjer, lär bara sluta illa speciellt om du har missbruk i släkten.

Börja med lite cannabis istället kanske?
Citera
2007-05-10, 17:31
Medlem
nej jag röker inte hehe..nästan komiskt, röker och driker inte...knarkar bara hehe =) *ironi*

tack för ditt svar, lär dock bli svårt att trappa ner till en mer "okej" gräns
Citera
2007-05-10, 17:36
Medlem
kan förstå dilemmat när toleransen höjs. men betänk att samma sak kommer att hända oavsett om du tar IV eller inte.
tror som ovan; cannabis verkar vara nåt för dej. kanske som ett komplement för att få ketoganet att slå på lite hårdare.
Citera
2007-05-10, 17:37
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myra
nej jag röker inte hehe..nästan komiskt, röker och driker inte...knarkar bara hehe =) *ironi*

tack för ditt svar, lär dock bli svårt att trappa ner till en mer "okej" gräns
Samma här
Nämen trappa ner till normalare toleranser så kan du kanske gå lös och flumma fritt nån gång i månaden om du så vill =)
Citera
2007-05-10, 17:41
Medlem
A-Dmps avatar
Allvarligt talat. Jag ska inte vara nedlåtande eller något, men om du inte känner någon märkvärdig effekt på dom doser bensodiazepiner du får är det dags att börja tänka efter litegrann.

Du har två val, som du säkert skrev (lite skev just nu, minns inte exakt vad du skrev), att antingen mjölka läkaren på mer benzos och eventuellt opiater. Det är det enkla, trevliga och sköna valet. Ett tag. Men du har redan en monstertolerans på benzo. Du kommer att behöva gå upp på bisarrt höga nivåer för att få tillbaka myskänslan du säkert minns infann sig när du började käka benzos.

Det andra alternativet är tråkigare, jobbigare och känns mestadels helt meningslöst. Det är att du börjar en nedtrappning på bensodiazepinerna du får nu (du får rätt mycket, fast det vet du redan säkert), att du chillar lite med drogerna. Däremot är det förstås inget som hindrar dig att skaffa dig ett litet lagomt stash med dom droger du gillar och unna dig då och då, men seriöst, gör det förnuftiga, det förnuftiga är skittråkigt rakt igenom, men det är förnuftigt, och trappa inte upp doserna för alltid. Chilla helt enkelt. Snälla.
Citera
2007-05-10, 17:48
Medlem
seloots avatar
Som lite ovanstående skribenter har sagt så skall man ha stor respekt för benzo även om det inte verkar så farligt så är det jävligt hårt att ta sig ur om man ätit lite för mycket...

Du behöver ju inte sluta köra helt, men trappa ner som folk har sagt, ha respekt för benzon.

edit: om du nu har fru, hus, hund etc så är det ju inte så att du har svårt för att få lite att gör allefall, det hjälper.
Citera
2007-05-10, 17:51
Medlem
Squalos avatar
Det som får en att må bra tillfälligt är oftast inte bra för en i längden. Så är det med drogerna, dom flesta av dom. Precis som att trycka i sig en 200 grams Marabou framför Arkiv-X är trevligt, men inte bra för kroppen i längden.

Total avhållsamhet från alla droger är ju väldigt tråkigt. Så något kan man unna sig. Alhohol eller röka på helgerna, etc. Dock tror jag att du känner att det blivit för mycket, och nog kan det vara bättre att byta preparat än att höja doserna på det som inte längre ger någon effekt.

Cannabis har ett par nämnt, och det är bra. Att pröva något nytt ger en effekt, utan att man behöver ta så stora doser.
Citera
2007-05-10, 22:13
Medlem
tack för jätte bra svar.
Här kommer lite mer tankar. Jag känner mig väldigt ärlig...både mott er och mig själv, men för att ni ska få en bra bild så måste jag vara ärlig.

Just nu har jag tagit; 17.00 8mg xanor, 40mg diazepam. (jag troddde jag skulle nöja mig med det) 17.45 40mg diazepam. 18.15 40mg stilnoct. Och jag mår helt okej..som ni ser så kan jag skriva normalt och min tanke värksanmhet är relativt nprmal. jag känner när jag går att jag vinglar lite och är lite seg/trött.. men förövrigt så skulle nog inte många märka att jag stoppat i mig mycket piller..

Jag har provat alla vanliga cypa34 hämmare med ganska okej resultat, och jag har provat att ta mina piller på alla olika sätt förutom iv (för det år helt enkelt försvårt att göra en bra lösning av det jag har).

Jag känner mig inte beroende faktiskt, det kan gå veckor utan att jag tar något...Men jag ska försöka "byta" drog, för jag vet att jag kan få någon opiat av läkaren (har en gammal skada)..

Tack för svaren.
Citera
2007-05-11, 18:08
Medlem
Citat:
jag känner en stor lust att börja mjölka mina läkare (som är ganska korkade) på andra läkemedel (typ opiater) och eventuelt börja ta det jag kan IV,

(min mamma är missbrukare etc)

min tollerans börjar bli sjukt hög
Ajajaj... Alla dessa tecken säger väl allt.
Citat:
Då bör du försöka sluta medans du är på topp! Tänk på hur mycket svårare du skulle ha det om du inte hade jobb, fru, villa och hund. Ta hjälp därifrån.

Allvarligt, om du själv tänker att det är på tok så är det nog på tok. Du kanske kan be din fru om hjälp med att sluta? Hon kanske kan hålla lite koll på dig; se till att göra en massa saker tillsammans så att du "distraheras" från drogerna.

Har man någon form av missbruk bör man sluta med droger. Därmed inte sagt att allt drogbruk är missbruk. *drar en lina*
Citera
2007-05-11, 18:19
Medlem
Angrods avatar
Cannabis är ett måste för dig! Man kan alltid äta det eller röka med vaporiser, om man vägrar få rök i sig. Det passar dig garanterat, lyssna på mig och de andra! Förresten vet du väl att Cannabis ger mer mycket mer effekt än opiater? Dock opiater är mycket mer befriande på ett unikt sätt Lättare att missbruka med Cannabis än de andra droger du missbrukar med.
Citera
2007-05-11, 18:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
I samanband med en "kris" så fick jag kontakt med psykvården och där igenom fick jag utskrivet mycket (för mycket) benzo, så nu tar jag ganska regelbundet (var 3dje dag kanske) 8-10mg xanor + 50mg diazepam, jag blir inte väldigt påvärkad av dom mängderna, vad tycker ni om den dosen/intervallen?

Jag festar inte och dricker ej alkohol, men jag känner en stor lust att börja mjölka mina läkare (som är ganska korkade) på andra läkemedel (typ opiater) och eventuelt börja ta det jag kan IV, Jag förstår att detta är en nedåtgående spiral, och jag vet att jag har väldigt lätt för att fasna i missbruk (min mamma är missbrukare etc)

ah som sagt, jag vet inte hur jag ska göra...sluta helt vill jag inte, men min tollerans börjar bli sjukt hög och jag vill inte börja med något mer igen (kan känna mig skit sugen på ketogan ibland)..
vad tycker ni?...ska jag bara ta det lugnt och försöka fortsätta som jag gör och inte höja doserna?, eller ska jag sluta?, eller ska jag rent utsagt mjölka läkarna på något mer?.

Dina bensodoser är onödigt höga, men har du skaffat dig en sådan tolerans är det svårt att göra något åt saken... Försök låta bli att höja doserna ytterligare och börja inte injicera heller... Även om det finns många som tar sig ett skott lite nu som då utan att fastna så finns mycket fler som börjar missbruka (eller fortsätter missbruka ännu mer) då går över till att använda verktyg... Om du vet med dig att du har järnhård disciplin på dig själv så skulle det kanske funka, men av ditt inlägg att döma tycker jag inte det låter som någon bra idé...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in