2020-07-08, 17:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
60 minutes Australia gjorde ett reportage för en vecka sedan, om den senaste tidens utveckling i fallet. Man intervjuar bla den tyska åklagaren. Förklaring ges även på Christian Brückner`s mentalitet, dvs att både barn och äldre passar som offer för honom.

https://www.youtube.com/watch?v=IXsXXxRek2Q

Hur det nu än är med saken, om han är skyldig eller ej.., så är han ett livs levande, sadistiskt monster.
Tack för filmen! Ja, fy fan, vilket monster. Det hintas lite i programmet om att Maddie kan finnas på film eller bilder. Även om det är fruktansvärt, så får man hoppas att det är så, så att aset kan sättas i fängelse på livstid. En sån som han ska inte få gå omkring bland människor.

Jag har alltid trott att det var föräldrarna som hade ihjäl henne av misstag, men nu har jag börjar tveka. Den är snubben är den första riktigt heta kandidaten. Såna predatorer finns det få av, tack och lov.
Citera
2020-07-08, 17:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Kan inte annat än att hålla med. Får nästan känslan av beskrivningen av chatten att han försökte ragga "finansiärer"till projektet genom att locka med filmer. Om han gjorde så skulle det isf kunna förklara varför han plötsligt hade en svindyr husbil strax efter Maddies försvinnande.
Om sadism, dominans och tortyr är den gemensamma nämnaren i hans övergrepp så är det möjligt att det finns offer i alla åldersgrupper, inte bara barn och gamla.
Exakt. Och han tänder på hjälplösa och fysiskt svaga människor. Då har åldern ingen betydelse.
Citera
2020-07-08, 22:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack för filmen! Ja, fy fan, vilket monster. Det hintas lite i programmet om att Maddie kan finnas på film eller bilder. Även om det är fruktansvärt, så får man hoppas att det är så, så att aset kan sättas i fängelse på livstid. En sån som han ska inte få gå omkring bland människor.

Jag har alltid trott att det var föräldrarna som hade ihjäl henne av misstag, men nu har jag börjar tveka. Den är snubben är den första riktigt heta kandidaten. Såna predatorer finns det få av, tack och lov.

Eftersom de inte kan säga säkert att hon är död men att de utgår från det enligt vissa artiklar, så kan man ju tex gissa att det finns film eller bild där hon är allvarligt skadad.
Citera
2020-07-08, 22:39
Medlem
f30malmos avatar
Och förutom Maddie så kanske man har hittat foton/film även på vissa av de andra saknade barnen, och att det är just därför man nu tar upp vissa andra fall också.
Citera
2020-07-09, 00:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Personligen tror jag inte på det. För då har man honom mera fast.., på bild/video. Blir svårt att prata bort det, och han skall ju neka fortfarande.

Jag tror mera på att han har sparat ett memento, tex kläder eller säg ett halssmycke som hon bar vid försvinnandet. Den Tyska polisen har ju funnit baddräkter till småbarn hos honom. Dvs något mer indirekt.
Citera
2020-07-09, 08:59
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Foliehatten sitter ju ovanligt bra i samband med gripandet av Epsteins barninsamlare Ghislane Maxwell.

https://www.mirror.co.uk/news/uk-new...tralian-411148

Här är hon i början av 2000 talet tror jag.

https://www.20minutos.es/noticia/431...spiracion-fbi/

För:
Hon pratar med en märklig brittisk/amerikansk dialekt. Vittnen påstod att den förmodligen var Australiensisk eller kanske Nyzeeländsk.

Hon verkar ha rest runt överallt på jorden och pratade fyra språk flytande.Jag vet inte om ett av dem är spanska men hon läste upp ett tackbrev på spanska efter hennes fars bortgång 1991. Franska är ett i alla fall, och för en britt kan bara bra spanska som är närbesläktat framstå som flytande.

Hon är likt kvinnan i Barcelona "Posh" i sin klädstil

Hon är i ungefär samma längd. Vittnen sa runt 157. Ghislaine är 163.

Hon är väldigt lik fantombilden och stundtals tillräckligt lik Victoria Beckham för att beskriva henne som lik, eller att hon påminner om Victoria.

Mot:
Varför skulle hon springa på britten och babbla om ett barn i en av världens största turiststäder i maj. Det måste ha funnits tiotusentals män i den åldern med nordeuropeiskt utseende.

Hon är något för gammal. Ghislaine är 58 år. Det innebär att hon var 45 år 2007. Hon ser dock ung ut för sin ålder och det är inte omöjligt att ta henne för 35 år 2007. Speciellt med alkohol i blodet som lätt kan skala av 5 år på utseendet även om man inte är full.

För känd och rik för att ta emot ett barn på en hamnkrog. Även 2007 så var hon när vän med personer som Bill Clinton och Harvey Weinstein. En person med bra koll på kändisar hade känt igen.

Sammantaget: Hon är förbannat lik profilen. Ingenting är egentligen uppenbart felaktigt. Det skulle kunna vara om hon talar uppenbart brittiska eller amerikanska. Om hon är 1.75 vilket är en för stor skillnad mot 157. Lägg dessutom till att hon är lik poshspice och en båtvan jetset barnsnattare. Inte ens åldern tycker jag är galet fel. Men det är klart att 10 år kan vara mycket

Ghislaine Maxwells Redditkonto lokaliserat
https://imgur.com/a/uT5jdQN
(FB) Ghislaine Maxwells Redditkonto lokaliserat
Citera
2020-07-09, 18:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Personligen tror jag inte på det. För då har man honom mera fast.., på bild/video. Blir svårt att prata bort det, och han skall ju neka fortfarande.

Jag tror mera på att han har sparat ett memento, tex kläder eller säg ett halssmycke som hon bar vid försvinnandet. Den Tyska polisen har ju funnit baddräkter till småbarn hos honom. Dvs något mer indirekt.
Dessvärre har du nog rätt. Jag fick förnyat hopp när jag såg programmet. Dessförinnan kände jag mig lite misstänksam mot polisens och åklagarens flathet i ärendet. Mer prat än handling sas.
Citera
2020-07-09, 18:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Det kan ju vara att filmer och foton inte går att bevisa att det var hans av någon anledning.

edit: Jag menar att det inte går att bevisa att just han filmade/fotade. Men att de fanns i hans ägo bland en massa annan våldsbarnporr.
Citera
2020-07-09, 18:42
Medlem
f30malmos avatar
Om ett klädesplagg ska indikera att hon är död måste det vara täckt av blod eller liknande. Utan blod har jag svårt att tro att de kan säga att hon är död. Med blod har de ju dna-bevis, så jag tror inte det är ett klädesplagg.
Citera
2020-07-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
Det var efter detta som Gonçalo Amaral fick sluta om jag minns rätt..?

UK tog över fallet och sedan dess ser det ut som det gör idag.

Otroligt korrupt. När man läser de engelska kommentarer över Madeleine Mccann, är det många fler som ser föräldrarna som skyldiga.
Många har läst polis rapporten.

Intressant i sammanhanget måste ändå vara att Amaral förutsåg att en tysk pedofil skulle tas fram som påstådd förövare, för att kunna få ett avslut och ta bort misstankarna mot föräldrarna.
Citera
2020-07-09, 18:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Intressant i sammanhanget måste ändå vara att Amaral förutsåg att en tysk pedofil skulle tas fram som påstådd förövare, för att kunna få ett avslut och ta bort misstankarna mot föräldrarna.

Eller så kände han till den tyske pedofilen.
Citera
2020-07-09, 18:53
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ghislaine Maxwells Redditkonto lokaliserat
https://imgur.com/a/uT5jdQN
(FB) Ghislaine Maxwells Redditkonto lokaliserat

Lite creepy, så Maxwell hade ett konto på Reddit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in