2019-05-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ja, varför skulle mamma Katie ens nämna dotterns specifika kroppsdel, är ju helt absurt. Vad har det med saken att göra...alls? Visserligen så finns det väl inte någon utpräglad mall hur man skall reagera när ens barn försvinner/mördas etc, men onekligen så är paret McCann's reaktion ett av de mer udda vad vi vanligtvis förväntar oss i deras situation.

Sen om en del fakta/konspirationsteorier stämmer i dokumentären så är det ju än mer allvarligare hur dåligt skött det här "försvinnandet" är. Scotland Yard kan ju knappast vara nöjda med utredningen så här långt. Om det nu är som det sägs att SY blev begränsade i sin utredning från början, så undrar man ju varför dom ens tog sig an fallet? En utredning skall vara oberoende. Hålla alla dörrar öppna osv.

Alla fattar ju att föräldrarna är inblandade i Madeleines försvinnande. Så även de brittiska myndigheterna.
Problemet är att hela etablissemanget med den brittiske premiärministern i spetsen, samt massmedia, när det begav sig, slog mynt av den här historien. Det finns således alldeles för många högdjur som har profilerat sig i den här affären och som därigenom har en del prestige att förlora, om sanningen kommer fram. Därför kommer detta fall aldrig att klaras upp!
Citera
2019-06-01, 02:30
Medlem
Pieceess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
En bilolycka förklarar inte lik- och blodhundarnas markering inne i lägenheten, utanför dörren och på kates kläder och saker.

Dammen är ju intressant.

Önskar jag kände nån som kände nån där i landet som kunde kolla upp dammjäveln. Fick direkt en skum känsla, varför tas inte såna lappar på allvar?
Citera
2019-06-03, 00:07
Bannlyst
Jag har precis kollat på programmet i två delar som heter The Case of Jonbenet Ramsey som hittas på Youtube. Även om fallet med Madeleine och hennes föräldrar och situationen med Jonbenet och hennes föräldrar är ganska olika så verkar en del saker precis lika mystiska och innehåller en del likheter.

Glo på de två programmen om ni vill fundera lite över vad som kunde vara lösningen på det mordet som en liten paus i att fundera över Madeleine.
Senast redigerad av pethom 2019-06-03 kl. 00:10.
Citera
2019-06-07, 19:43
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag har precis kollat på programmet i två delar som heter The Case of Jonbenet Ramsey som hittas på Youtube. Även om fallet med Madeleine och hennes föräldrar och situationen med Jonbenet och hennes föräldrar är ganska olika så verkar en del saker precis lika mystiska och innehåller en del likheter.

Glo på de två programmen om ni vill fundera lite över vad som kunde vara lösningen på det mordet som en liten paus i att fundera över Madeleine.

gemensamma nämnaren: mamman
Citera
2019-06-08, 13:47
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
gemensamma nämnaren: mamman

Jag vet inte om vi har sett samma dokumentär om JonBenet Ramsey men den jag såg var från CBS och där "framförde" man att det var pojken i huset som hade slagit till JonBenet och att det mer var en olycka. Bråk om frukt eller något liknande. Men för att dölja det så kom man upp med "historien" om inkräktaren (man får anta att det bara var en person) och så fortsatte historien. Det som just antogs att det var någon väldigt närstående till familjen är just bonusen på $118 000. Det var få om ingen förutom John och Patsy som hade vetskapen om denna exakta summan.

Sen har vi ju på det sättet som JonBenet hittades på vilket tyder på att det var någon närstående som hade bragt henne om livet.

En liten utsvägning. Det ovanstående tillsammans med denna tråd så, ja, då är mammorna en gemensam nämnare.
Citera
2019-06-08, 14:24
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Jag vet inte om vi har sett samma dokumentär om JonBenet Ramsey men den jag såg var från CBS och där "framförde" man att det var pojken i huset som hade slagit till JonBenet och att det mer var en olycka. Bråk om frukt eller något liknande. Men för att dölja det så kom man upp med "historien" om inkräktaren (man får anta att det bara var en person) och så fortsatte historien. Det som just antogs att det var någon väldigt närstående till familjen är just bonusen på $118 000. Det var få om ingen förutom John och Patsy som hade vetskapen om denna exakta summan.

Sen har vi ju på det sättet som JonBenet hittades på vilket tyder på att det var någon närstående som hade bragt henne om livet.

En liten utsvägning. Det ovanstående tillsammans med denna tråd så, ja, då är mammorna en gemensam nämnare.

Jo, har sett nån dokumentär och även Dr Phil angående JonBenet. Kan hålla med om att sonen/brodern där kan ev orsakat hennes död..Men jag tycker att mammorna i båda dessa fall uppför sig något märkliga..Därför skrev jag "att den gemensamma nämnaren är just mamman"
Citera
2019-06-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudman
Jag har inte följt det här fallet, mer än rubriken och någon enstaka artikel när det skedde. Men ikväll har jag tittat på lite videos och läst desto mer.

Framförallt fastnade jag på den här videon: https://youtu.be/s2dRDiIuH-c

Sättet föräldrarna beter sig på och hur de beskriver sitt barn är väldigt talande. Just urklippet ur mammans bok, där hon beskriver barnets "perfekta vagina" och hur någon har "förstört" den, är helt absurd. Hur kan man ens skriva något sådant om sitt försvunna barn?

Att det tycks finnas pedofiler på orten, som de dessutom känner, är också det en konstigt. För att inte nämna hundarna som hittade spår i deras lägenhet.

Ett makalöst fall och enligt mig råder det inga tvivel om att föräldrarna är skyldiga här. Deras offentliga framträdanden skulle lika gärna kunnat handla om förlorat bagage på flygplatsen, jag ser ingen genuin känsla eller sorg i dem.

Skrämmande vilka sjuka människor det finns där ute.

Att nämna vaginan på det sättet är onekligen skumt som faaan. Däremot har jag hört att föräldrar fick instruktioner att inte påvisa känslor i uttalanden då GM potentiellt kunde gå igång på det.

Men tycker nog ändå att det känns troligt att föräldrarna är involverade.
Citera
2019-06-29, 22:21
Medlem
JSelwyns avatar
FYI
Finns en dokumentär på Netflix som heter "Exhibit A".
I avsnitt tre "Cadaver Dogs" är Martin the dog handler en av huvudpersonerna. Man får se lite från tidigare case som han och hundarna varit inblandade i. Förekommer även en kort sekvens från när han var i Portugal 2007 men dom säger inget om själva case:t.
Citera
2019-06-29, 23:17
Medlem
Citat:
FYI
Finns en dokumentär på Netflix som heter "Exhibit A".
I avsnitt tre "Cadaver Dogs" är Martin the dog handler en av huvudpersonerna. Man får se lite från tidigare case som han och hundarna varit inblandade i. Förekommer även en kort sekvens från när han var i Portugal 2007 men dom säger inget om själva case:t.

Så med andra ord helt orelevant 😆
Citera
2019-07-03, 12:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piecees
Önskar jag kände nån som kände nån där i landet som kunde kolla upp dammjäveln. Fick direkt en skum känsla, varför tas inte såna lappar på allvar?
Ja, dammen Barragem da Bravura
söktes av tidigt men bara en ytlig översyn alltså ingen dykning.
Med tanke på att lappen hittades vid Ocean Club och var skriven på Portugisiska så blir det lite extra intressant om mannen jag skrev om några inlägg tillbaka.
Han arbetade med underhållet på Ocean Club och undanhöll väldigt viktig infirmation om vad han gjorde från 20:45 den 3e Maj.
Vi vet att han åkte upp och ner utanför 5A och vi vet att han bytte bil vid 21:00 till en Servicebil/Pickup och detta undanhöll han och istället sa han att han åkte hem till Lagos kl.20:45.
En bilresa till dammen Barragem da Bravura från Luz tar ca bara: 15-20minuter och vad som gör stället än mer intressant för dumpning av en kropp är att man kan använda bilen ända fram till vattnet vid fördämningen.
https://images.app.goo.gl/HQnm2WMp58GYZu6C7

Madeleine ska bara ha varit 90cm lång så viktmässigt borde det räckt med ett brunnslock i gjutjärn eller liknande för att sänka henne, eller om den här killen är intressant, så vem vet vad han hade för grejor i servicebilen som han plockade upp.
Jag har påpekat detta för PJ i Portimao att de borde utföra dykningar i området närmast själva fördämningen, från den ena sidan till den andra.
Senast redigerad av 2big4you 2019-07-03 kl. 12:25.
Citera
2019-07-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja, dammen Barragem da Bravura
söktes av tidigt men bara en ytlig översyn alltså ingen dykning.
Med tanke på att lappen hittades vid Ocean Club och var skriven på Portugisiska så blir det lite extra intressant om mannen jag skrev om några inlägg tillbaka.
Han arbetade med underhållet på Ocean Club och undanhöll väldigt viktig infirmation om vad han gjorde från 20:45 den 3e Maj.
Vi vet att han åkte upp och ner utanför 5A och vi vet att han bytte bil vid 21:00 till en Servicebil/Pickup och detta undanhöll han och istället sa han att han åkte hem till Lagos kl.20:45.
En bilresa till dammen Barragem da Bravura från Luz tar ca bara: 15-20minuter och vad som gör stället än mer intressant för dumpning av en kropp är att man kan använda bilen ända fram till vattnet vid fördämningen.
https://images.app.goo.gl/HQnm2WMp58GYZu6C7

Madeleine ska bara ha varit 90cm lång så viktmässigt borde det räckt med ett brunnslock i gjutjärn eller liknande för att sänka henne, eller om den här killen är intressant, så vem vet vad han hade för grejor i servicebilen som han plockade upp.
Jag har påpekat detta för PJ i Portimao att de borde utföra dykningar i området närmast själva fördämningen, från den ena sidan till den andra.

Borde inte detta vara något för Op Grange? Jag menar, kan man leta efter bulgariska kvinnor i lila klänning så borde detta vara betydligt mer meningsfullt..?
Citera
2019-07-03, 16:47
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Borde inte detta vara något för Op Grange? Jag menar, kan man leta efter bulgariska kvinnor i lila klänning så borde detta vara betydligt mer meningsfullt..?
Jo, men det är PJ som leder utredningen men jag har även kontaktat OG angående detta och det är väl i så fall lämpligt att Britterna pratar med Nuno som undanhöll information då han är bosatt i England.
OG har aldrig sagt och det har inte funnits några medieuppgifter på att de har intervjuat någon i England i fallet vilket är mycket märkligt då vilken amatörutredare som helst skulle reagera på de icke samstämmiga som han och hans flickvän uppgav.
Men det kom i alla fall uppgifter från Portugal i våras att de tittade på en bilolycka och då borde rimligtvis denna man vara aktuell för en intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in