2015-03-31, 14:35
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag har helt missat att Maddie ev skulle varit sjuk. Men vad för barmhärtigt skulle de kunna göra i Portugal och inte i England?

Dessutom sätta igång denna cirkus och samla in pengar är verkligen inte särskilt religiöst.

Jag såg Johan Asplunds föräldrar på TV igår, deras önskan är att Johan blir hittad så han får begravas i vigd jord. De flesta av oss har väl mist en närstående och vet hur viktigt just det är.
Att kunna gå till kyrkogården och lägga en blomma osv..

Att inte Amaral fått ta del av Maddies sjukjournaler är skandalöst.. Hade Gerry och Kate varit seriöst oroliga hade de gjort allt polisen bad dem om.

Sedan avsaknaden av teknisk bevis på Maddie i lägenheten är helt otrolig.

Det är helt klart att de var ute efter mediauppmärksamhet från dag 1,i UK försvinner det kanske 100,000 barn per år i olika sammanhang,denna "kidnappning" skulle alltså bli en i mängden om det hade varit i UK.
När det gäller detta med sjukdom så är det ett uttalande från Gerry McCann som etsats sig fast.
I den brittiska motsvarigheten till Efterlyst,Crimewatch på BBC i Okt 2013 sa Gerry McCann i direktsändning:
"Tvillingarna var perfekta när dom föddes,Madeleine var NÄSTAN perfekt'
Postar länken när jag har tillgång till datorn.
Kan det ha varit en freudiansk felsägning?
Mycket märkligt uttalande hur som helst.
Citera
2015-03-31, 21:49
Medlem
JSelwyns avatar
Du slår huvudet på spiken när du säger att "denna kidnappning skulle bli en i mängden". Så visst undrar man vad det är som gör (med all respekt för Madeleine) att den blir så speciell. From the top of my head...jag kan inte komma på någon "kidnappning/försvinnande" i modern tid där föräldrar/närstående har dragit igång en sån massiv kampanj med kändisar, politiker och advokater så nära innpå (närmaste isf JonBenet Ramsey). Bara det är ett mysterium i sig. There's a hidden agenda...I am sure.

Sen för att itterera ett tidigare inlägg från mig själv: var fanns tiden för föräldrarna att gömma Maddie och städa upp? Det måste ju ha varit ett väldans spring fram o tillbaks. Just att någon har "städat" o sen glömt blodfläckar pekar ju på någon form av uppsåt. Med dagens teknik så vet ju vi att det är lätt att hitta blodfläckar samt försök till att städa etc. En utomstående hade inte haft tid/en tanke på att städa rent än mindre efter offret.
Citera
2015-03-31, 22:52
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det är helt klart att de var ute efter mediauppmärksamhet från dag 1,i UK försvinner det kanske 100,000 barn per år i olika sammanhang,denna "kidnappning" skulle alltså bli en i mängden om det hade varit i UK.
När det gäller detta med sjukdom så är det ett uttalande från Gerry McCann som etsats sig fast.
I den brittiska motsvarigheten till Efterlyst,Crimewatch på BBC i Okt 2013 sa Gerry McCann i direktsändning:
"Tvillingarna var perfekta när dom föddes,Madeleine var NÄSTAN perfekt'
Postar länken när jag har tillgång till datorn.
Kan det ha varit en freudiansk felsägning?
Mycket märkligt uttalande hur som helst.

Aha, jag missade tyvärr det programmet, datorn hängde inte med den kvällen. Visst kan det vara en freudiansk felsägning det är väl till och med troligt.

Men jag tycker att engelsk media och politiker borde känna sig dumma som gör en så stor sak av en liten flickas försvinnande. Förstår de inte att deras agerande verkar märkligt när andra barns försvinnande möts med tystnad.

Om, om föräldrarna skulle vara oskyldiga så tigger de fullständigt efter konspirationsteorier genom sitt beteende.

Nej, givetvis är något alldeles galet, inte minst genom att Kate omedelbart skrek att Maddie var kidnappad. Det är väl inte det första man tänker på? Man tar väl en runda i kvarteret och ser om man hittar henne. Om inte allt var uppgjort på förhand...

En sak är säker, även om de är rädda för sanningen, har de blivit beroende av uppmärksamheten. Resa världen runt, sitta hos Oprah, jag tror uppriktigt sagt att de får en kick av att vara i tidningar och på TV. Även om rädslan är närvarande..

Det är ju alldeles häpnadsväckande att Cameron och (Brown eller Blair?) lägger sig i en liten flickas "kidnappning" och inte låter polisen sköta det som de borde.

Är det någon som kollat deras ekonomi ordentligt? Både innan resan till Portugal och efteråt. Det är nog många som är förbannade att de skänkt pengar till "hitta Maddie" eller köpt något trams i deras shop.

Jag har ju läst dina inlägg om knepiga uttalanden på Mallorca och andra märkligheter som badandet t ex. Men jag undrar ändå vad som ligger bakom att så mäktiga politiker blandar sig i Maddiefallet.

Det är nästan den största gåtan av alla. Gerry och Kate kan faktiskt vara psykiskt störda (ja, det bevisar de förresten) men att de får så många med sig, det är det knepiga.

JSelwyn Som du säkert förstår håller jag helt med dig! Vad i hela världen gör att en enda flicka särbehandlas så. Det är helt obegripligt, jag skulle ge mycket för att veta vad som ligger bakom.
Citera
2015-04-01, 21:26
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Du slår huvudet på spiken när du säger att "denna kidnappning skulle bli en i mängden". Så visst undrar man vad det är som gör (med all respekt för Madeleine) att den blir så speciell. From the top of my head...jag kan inte komma på någon "kidnappning/försvinnande" i modern tid där föräldrar/närstående har dragit igång en sån massiv kampanj med kändisar, politiker och advokater så nära innpå (närmaste isf JonBenet Ramsey). Bara det är ett mysterium i sig. There's a hidden agenda...I am sure.

Sen för att itterera ett tidigare inlägg från mig själv: var fanns tiden för föräldrarna att gömma Maddie och städa upp? Det måste ju ha varit ett väldans spring fram o tillbaks. Just att någon har "städat" o sen glömt blodfläckar pekar ju på någon form av uppsåt. Med dagens teknik så vet ju vi att det är lätt att hitta blodfläckar samt försök till att städa etc. En utomstående hade inte haft tid/en tanke på att städa rent än mindre efter offret.

Jag kan inte komma på något liknande fall som har haft denna publicitet och vad man kan utröna av händelser och uttalande så visste de inblandade att det skulle bli en lång "kampanj" redan från början.
Om man tänker att om hon blev kidnappad av någon utomstående då är ju förhoppningen som förälder att hon ska släppas så fort som möjligt och teoretiskt så hade hon kunnat blivit släppt efter några timmar,dagen efter,någon dag senare,eller efter en eller ett par veckor,men vad händer?
Gerry McCann kör igång sin "Wider agenda" som är ett långsiktigt projekt gällande att hålla Madeleine up to date i media.
Clarence Mitchell säger upp sig från sitt topp avlönade arbete hos den Brittiska Regeringen för att bli talesperson för Kate & Gerry.
Var inte det en rejält vågad chansning då Madeleine hade kunnat hittats exempelvis dagen efter Mitchell tillträdde?

Det finns ett fall som är likt detta och det är "kidnappningen" av den då 14 åriga flickan Elizabeth Smart i Salt Lake City 2002.
Hon "fördes bort" genom fönstret i hennes sovrum där hon låg och sov,hennes föräldrar Ed och Lois Smart gjorde en stor mediagrej i nationell media,bland annat i Operah Winfrey samt att familjen gav ut en bok som heter "Bringing Elizabeth Home", Ed och Elizabeth var bland annat i Vita Huset och träffade President Bush,alltså många likheter med Madeleine fallet.
2007 åkte Gerry McCann till USA för att deltaga i diverse evenemang,han träffade Ed Smart och sa till Ed, "Jag skulle inte bli förvånad om den Portugisiska Polisen planterat DNA i hyrbilen för att sätta dit oss" och vid ett senare tillfälle var Ed Smart med i "The Larry King Show" där han repeterade Gerrys ord att Polisen försökte sätta dit McCann genom att plantera bevis.
Elizabeth hittades 9 månader senare i Sandy,Utah hemma hos Brian Mitchell och Wanda Barzee.
Brian dömdes 2011 för "kidnappningen".
Fallet var mycket uppmärksammat och även här var det många som hade tveksamheter hur det gick till.
Elizabeth låg och sov i samma rum som sin lillasyster,då 9-åriga Mary Katherine,Mary Katherine säger sig ha varit vaken och såg hela kidnappningen,hon är det enda vittnet och hennes vittnesmål var allt annat än trovärdigt.
Föräldrarna var hemma och systern Mary Katherine såg händelsen men det dröjde 2 timmar innan hon gick och sa till sin pappa att hon var borta.
Hon sa att mannen hade vita kläder,var i 30års åldern och hade en golfhatt på sig,det visade sig senare att personen hade svarta kläder,ingen golfhatt och 49 år.
Flera månader senare städar Mary Katherine sitt rum och hittar en "Guinness rekordbok" och råkar slå upp en sida där hon ser en person som påminner om en person gjorde lite trädgårdsjobb hemma hos Smart 2001 och då kom hon på namnet "Emmanuel",varför hon kommer på namnet vet hon inte utan säger att hon kan ha tittat på den sidan i boken samtidigt som hon såg personen jobba hemma hos Smart.
Smart´s ritar upp en teckning av mannen som arbetade hemma hos dom med namnet "Emmanuel" i "Americas Most Wanted" då ringer Brian Mitchell´s familj till programmet och säger att han kallas för "Emmanuel" och han grips och döms senare.
Gerry McCann och Ed Smart blev polare med en gemensam sak,mycket märkliga kidnappnings historier.
Citera
2015-04-01, 23:39
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Aha, jag missade tyvärr det programmet, datorn hängde inte med den kvällen. Visst kan det vara en freudiansk felsägning det är väl till och med troligt.

Men jag tycker att engelsk media och politiker borde känna sig dumma som gör en så stor sak av en liten flickas försvinnande. Förstår de inte att deras agerande verkar märkligt när andra barns försvinnande möts med tystnad.

Om, om föräldrarna skulle vara oskyldiga så tigger de fullständigt efter konspirationsteorier genom sitt beteende.

Nej, givetvis är något alldeles galet, inte minst genom att Kate omedelbart skrek att Maddie var kidnappad. Det är väl inte det första man tänker på? Man tar väl en runda i kvarteret och ser om man hittar henne. Om inte allt var uppgjort på förhand...

En sak är säker, även om de är rädda för sanningen, har de blivit beroende av uppmärksamheten. Resa världen runt, sitta hos Oprah, jag tror uppriktigt sagt att de får en kick av att vara i tidningar och på TV. Även om rädslan är närvarande..

Det är ju alldeles häpnadsväckande att Cameron och (Brown eller Blair?) lägger sig i en liten flickas "kidnappning" och inte låter polisen sköta det som de borde.

Är det någon som kollat deras ekonomi ordentligt? Både innan resan till Portugal och efteråt. Det är nog många som är förbannade att de skänkt pengar till "hitta Maddie" eller köpt något trams i deras shop.

Jag har ju läst dina inlägg om knepiga uttalanden på Mallorca och andra märkligheter som badandet t ex. Men jag undrar ändå vad som ligger bakom att så mäktiga politiker blandar sig i Maddiefallet.

Det är nästan den största gåtan av alla. Gerry och Kate kan faktiskt vara psykiskt störda (ja, det bevisar de förresten) men att de får så många med sig, det är det knepiga.

JSelwyn Som du säkert förstår håller jag helt med dig! Vad i hela världen gör att en enda flicka särbehandlas så. Det är helt obegripligt, jag skulle ge mycket för att veta vad som ligger bakom.

Dom deltog inte i något sökande efter sin dotter,Kate erkänner det i denna intervju.
https://www.youtube.com/watch?v=_YWCVSjIJk8
Vad det gäller ekonomin så har det funnits bra koll på fonden under åren.
Anledningen till att fonden startades var att pengarna skulle gå till sökandet efter Madeleine men kostnaderna har till största del gått till deras toppadvokater i diverse stämningsmål bland annat.
Inom en eller ett par veckor får vi resultatet från Libel Trial mellan McCann och Amaral,skulle domaren ge Amaral rätt så kommer det bli en riktigt saftig kostnad för dom då processen pågått i närmare 6år och vad det verkar i dagsläget, om man ska tro experterna så börjar fonden att tömmas.
Här är advokaterna McCanns använt genom åren:
Rosamund McCarthy, Tom Pratt,Company Secretarial Department staff
Department for Charities and NGOs Set up company, Obtain trademark, ongoing company secretarial work

Ann Thomas, David Hodson, Richard Jones
Family law especially re international abductions

Michael Nicholls QC
Family law Advised on ‘reasonable parenting’

Geoffrey Robinson QC
Human rights lawyerDeclaration re EU child rescue alert

Michael Caplan, Angus McBride
Criminal lawyers Advice on arguido status

Stephenson Harwood
International firm(Unclear)

Isobel Hudson,Adam Tudor
Media law.
A number of libel actions re UK media, Sr. Amaral, Tony Bennett and others.

Edward Smethurst
Commercial lawyer acting for businessman Brian Kennedy Made director of Madeleine’s Fund.
Co-ordinator of McCann legal teams

Lawyers - Portugal
Carlos Pinto de Arbreu Human rights lawyer
Acted for Gerry

Rogerio Alves
President of the Portuguese bar and suggested by Brian Kennedy to provide additional legal support in Portugal
Acted for Kate

Isabel Duarte
Libel lawyer Sued Sr Amaral

Jacob Dean, barrister
libel/contempt of court action against Tony Bennett

Adrienne Page Q.C., barrister

Timothy Scott Q.C. 'Family lawyer'
used by the McCanns in 2008

Marcos Aragao Correia,
lawyer from Madeira who prosecuted Goncalo Amaral and four other detectives on behalf of the McCanns

Another Carter-Ruck lawyer besides Adam Tudor and Isabel Martorell was used in the contempt of court action against Tony Bennett

Personligen tror jag inte det är Madeleine som särbehandlas utan det är någon eller några som skyddas av någon anledning och det behöver inte vara Kate och Gerry,kan vara någon i Tapasgänget eller någon eller några utav de VIP gästerna.
Som jag tagit upp tidigare så finns det två huvudteorier kring detta och den som de flesta följer är att det har något att göra med en pedofil verksamhet bland höga politiker(Vilket vi har sett i dagarna förekommit,omfattande bland höga politiker i London och en Polis som lagt locket på).
Låt säga att någon eller några höga politiker i Blair regeringen ingick i en pedofilring där någon i Tapas gänget eller någon VIP gäst ingick,sanningen kryper fram och går till rättegång och de börjar gräva i historien och det dyker namn på exempelvis höga politiker.
Scotland Yard har sagt att varken McCann eller Tapas 7 är misstänkta för någon inblandning i detta.
Konstigt uttalande när de är de närmaste kring Madeleine,i runt 90% av liknande fall så är det någon närstående som är gärningsmannen.
Vet någon i T7 eller McCann något som kan omfatta en eller flera politiker som inte får komma fram?
Exempelvis arbetade Gerry McCann för den Brittiska Regeringen när detta inträffade,visste han något om att politiker gick och hade sex med barn i de olika lägenheterna och Guest houses?
Var han med på någon "firmafest" själv kanske?
Var det därför London var så väldigt kvicka att lägga sig i,skicka ner Secret Service personal,Blair handplockade sändebud,ambassad och konsulatpersonal som slutade efter att ha hyst misstankar mot McCann,de har fått all tänkbar support,£10milj av skattepengarna,inte misstänkta enligt SY,National security case osv.
Något är det i alla fall,förhoppningsvis får vi reda på vad innan MI5 öppnar arkiven vilket kan dröja lääänge.
Citera
2015-04-02, 18:43
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Jag kan inte komma på något liknande fall som har haft denna publicitet och vad man kan utröna av händelser och uttalande så visste de inblandade att det skulle bli en lång "kampanj" redan från början.
Om man tänker att om hon blev kidnappad av någon utomstående då är ju förhoppningen som förälder att hon ska släppas så fort som möjligt och teoretiskt så hade hon kunnat blivit släppt efter några timmar,dagen efter,någon dag senare,eller efter en eller ett par veckor,men vad händer?
Gerry McCann kör igång sin "Wider agenda" som är ett långsiktigt projekt gällande att hålla Madeleine up to date i media.
Clarence Mitchell säger upp sig från sitt topp avlönade arbete hos den Brittiska Regeringen för att bli talesperson för Kate & Gerry.
Var inte det en rejält vågad chansning då Madeleine hade kunnat hittats exempelvis dagen efter Mitchell tillträdde?

Det finns ett fall som är likt detta och det är "kidnappningen" av den då 14 åriga flickan Elizabeth Smart i Salt Lake City 2002.
Hon "fördes bort" genom fönstret i hennes sovrum där hon låg och sov,hennes föräldrar Ed och Lois Smart gjorde en stor mediagrej i nationell media,bland annat i Operah Winfrey samt att familjen gav ut en bok som heter "Bringing Elizabeth Home", Ed och Elizabeth var bland annat i Vita Huset och träffade President Bush,alltså många likheter med Madeleine fallet.
2007 åkte Gerry McCann till USA för att deltaga i diverse evenemang,han träffade Ed Smart och sa till Ed, "Jag skulle inte bli förvånad om den Portugisiska Polisen planterat DNA i hyrbilen för att sätta dit oss" och vid ett senare tillfälle var Ed Smart med i "The Larry King Show" där han repeterade Gerrys ord att Polisen försökte sätta dit McCann genom att plantera bevis.
Elizabeth hittades 9 månader senare i Sandy,Utah hemma hos Brian Mitchell och Wanda Barzee.
Brian dömdes 2011 för "kidnappningen".
Fallet var mycket uppmärksammat och även här var det många som hade tveksamheter hur det gick till.
Elizabeth låg och sov i samma rum som sin lillasyster,då 9-åriga Mary Katherine,Mary Katherine säger sig ha varit vaken och såg hela kidnappningen,hon är det enda vittnet och hennes vittnesmål var allt annat än trovärdigt.
Föräldrarna var hemma och systern Mary Katherine såg händelsen men det dröjde 2 timmar innan hon gick och sa till sin pappa att hon var borta.
Hon sa att mannen hade vita kläder,var i 30års åldern och hade en golfhatt på sig,det visade sig senare att personen hade svarta kläder,ingen golfhatt och 49 år.
Flera månader senare städar Mary Katherine sitt rum och hittar en "Guinness rekordbok" och råkar slå upp en sida där hon ser en person som påminner om en person gjorde lite trädgårdsjobb hemma hos Smart 2001 och då kom hon på namnet "Emmanuel",varför hon kommer på namnet vet hon inte utan säger att hon kan ha tittat på den sidan i boken samtidigt som hon såg personen jobba hemma hos Smart.
Smart´s ritar upp en teckning av mannen som arbetade hemma hos dom med namnet "Emmanuel" i "Americas Most Wanted" då ringer Brian Mitchell´s familj till programmet och säger att han kallas för "Emmanuel" och han grips och döms senare.
Gerry McCann och Ed Smart blev polare med en gemensam sak,mycket märkliga kidnappnings historier.
Sorry, läste inte så mycket om Elizabeth Smart men visst...hört talas om det. Ja egentligen så borde man ju bli förvånad isf om det är så att McCanns eller någon/några i T7 har "offrat" Madeleine för en pedoliga. Men eftersom vi vet att mammor "ger bort" sina barn till pedofiler så blir man ju inte längre förvånad. Man är härdad :-(. Men om det nu är så...varför skulle Kate gå med på detta? Beats me. Sen har vi ju hela tjocka släkten på båda sidorna. Skulle alltså Kate och Gerry föra dessa bakom ljuset? Det är väl just sådana konspiratoriska teorier som man borde lägga åt sidan o utgå istället från att detta är ett helt vanligt försvinnande. Utreda det som ett 101. Alltså, starta från kärnan och jobba sig utåt. Bara då kan man prata om: Leaving no stones unturned. Bara detta att man städat undan så gott som alla spår i lägenheten borde ha sänt mer än en varningsklocka inte bara i Portugal utan hos SY.
Citera
2015-04-03, 17:01
Medlem
why123s avatar
Citat:
Dom deltog inte i något sökande efter sin dotter,Kate erkänner det i denna intervju.
https://www.youtube.com/watch?v=_YWCVSjIJk8
Vad det gäller ekonomin så har det funnits bra koll på fonden under åren.
Anledningen till att fonden startades var att pengarna skulle gå till sökandet efter Madeleine men kostnaderna har till största del gått till deras toppadvokater i diverse stämningsmål bland annat.
Inom en eller ett par veckor får vi resultatet från Libel Trial mellan McCann och Amaral,skulle domaren ge Amaral rätt så kommer det bli en riktigt saftig kostnad för dom då processen pågått i närmare 6år och vad det verkar i dagsläget, om man ska tro experterna så börjar fonden att tömmas.
Här är advokaterna McCanns använt genom åren:
Rosamund McCarthy, Tom Pratt,Company Secretarial Department staff
Department for Charities and NGOs Set up company, Obtain trademark, ongoing company secretarial work

Ann Thomas, David Hodson, Richard Jones
Family law especially re international abductions

Michael Nicholls QC
Family law Advised on ‘reasonable parenting’

Geoffrey Robinson QC
Human rights lawyerDeclaration re EU child rescue alert

Michael Caplan, Angus McBride
Criminal lawyers Advice on arguido status

Stephenson Harwood
International firm(Unclear)

Isobel Hudson,Adam Tudor
Media law.
A number of libel actions re UK media, Sr. Amaral, Tony Bennett and others.

Edward Smethurst
Commercial lawyer acting for businessman Brian Kennedy Made director of Madeleine’s Fund.
Co-ordinator of McCann legal teams

Lawyers - Portugal
Carlos Pinto de Arbreu Human rights lawyer
Acted for Gerry

Rogerio Alves
President of the Portuguese bar and suggested by Brian Kennedy to provide additional legal support in Portugal
Acted for Kate

Isabel Duarte
Libel lawyer Sued Sr Amaral

Jacob Dean, barrister

Adrienne Page Q.C., barrister

Timothy Scott Q.C. 'Family lawyer'
used by the McCanns in 2008

Marcos Aragao Correia,
lawyer from Madeira who prosecuted Goncalo Amaral and four other detectives on behalf of the McCanns

Another Carter-Ruck lawyer besides Adam Tudor and Isabel Martorell was used in the contempt of court action against Tony Bennett

Personligen tror jag inte det är Madeleine som särbehandlas utan det är någon eller några som skyddas av någon anledning och det behöver inte vara Kate och Gerry,kan vara någon i Tapasgänget eller någon eller några utav de VIP gästerna.
Som jag tagit upp tidigare så finns det två huvudteorier kring detta och den som de flesta följer är att det har något att göra med en pedofil verksamhet bland höga politiker(Vilket vi har sett i dagarna förekommit,omfattande bland höga politiker i London och en Polis som lagt locket på).
Låt säga att någon eller några höga politiker i Blair regeringen ingick i en pedofilring där någon i Tapas gänget eller någon VIP gäst ingick,sanningen kryper fram och går till rättegång och de börjar gräva i historien och det dyker namn på exempelvis höga politiker.
Scotland Yard har sagt att varken McCann eller Tapas 7 är misstänkta för någon inblandning i detta.
Konstigt uttalande när de är de närmaste kring Madeleine,i runt 90% av liknande fall så är det någon närstående som är gärningsmannen.
Vet någon i T7 eller McCann något som kan omfatta en eller flera politiker som inte får komma fram?
Exempelvis arbetade Gerry McCann för den Brittiska Regeringen när detta inträffade,visste han något om att politiker gick och hade sex med barn i de olika lägenheterna och Guest houses?
Var han med på någon "firmafest" själv kanske?
Var det därför London var så väldigt kvicka att lägga sig i,skicka ner Secret Service personal,Blair handplockade sändebud,ambassad och konsulatpersonal som slutade efter att ha hyst misstankar mot McCann,de har fått all tänkbar support,£10milj av skattepengarna,inte misstänkta enligt SY,National security case osv.
Något är det i alla fall,förhoppningsvis får vi reda på vad innan MI5 öppnar arkiven vilket kan dröja lääänge.

Hej!

Jag tror inte på att föräldrarna skulle offra sin dotter i något pedofilsammanhang. Jag läste ditt svar till JSelwyn och jag är inte heller så insatt i Elisabeth Smarts kidnappning!

Jag tror att att de har detta skydd för att Gerry, Kate eller någon annan i gänget vet något speciellt som inte ska komma ut. Jag tror det är mer komplicerat än vi egentligen anar.. För mycket riktigt så är det familjen och dess närmaste som bör/ska undersökas först, det är ju regel nr ett i alla sådana fall.

Kate och Gerry måste vara övertygade om att detta skydd kommer att bestå annars hade de inte gjort detta till denna cirkus och velat ha ögonen på sig hela tiden.

Om vi spekulerar i varför de fortsätter med denna cirkus så kan det vara för att vi vet att de åtminstone gjort ett fel, de lämnade sina små barn ensamma vilket är straffbart i England (om jag minns rätt).
Detta har försvunnit på vägen även om det nämns emellanåt. Deras lämplighet som föräldrar är ju minst sagt tveksam.

En sak till som jag ställer mig frågande till är Tapasgänget, de verkade ju rätt tighta då, hur är det idag?
Man brukar prata om lojaliteter som bryts upp genom åren men hur är det här? Är det någon i gänget som vet något och de andra är ovetande? De måste ju rimligtvis ha pratat med varandra om detta flera gånger. Jane Tanner är väl en av dem som nämns mest, vad vet hon?

Tror Gerry och Kate att de verkar oskyldigare genom sitt beteende? Gör de detta för att en gång i framtiden kunna säga till sina tvillingar att mamma och pappa gjorde allt vad de kunde?

Jag vet att inte någon av föräldrarna deltog i sökandet efter Maddie och bara det är ju märkligt. Om en av föräldrarna stannat hos tvillingarna så borde den andra föräldern leta efter henne (om det nu inte var så enkelt att de visste att det var lönlöst).

Jag skrev tidigare att människor säkert blev förbannade som skänkt pengar till Maddie-fonden. Pengarna skulle gå till att söka efter henne, men istället har pengarna bara gått till toppadvokater i diverse stämningsmål. Detta måste göra människor som skänkt pengar besvikna..

Som jag ser det finns det ett andra offer, Goncales Amaral. Han har fått sitt liv förstört och det enbart genom att vilja ha reda på sanningen. Hur han ska kompenseras vet jag inte. Visst kan ha få pengar men hans privatliv är förstört. Den mannen har nog åldrats betydligt mer än normalt under dessa åren.

Edit: När jag ställer mig frågande till lojaliteten mellan vännerna undrar jag mest om någon gett en intervju under senare år. Journalisterna borde ju vara på (de forna?) vännerna som hökar då fallet fortsätter i pressen hela tiden. Tiger alla fortfarande som muren?
Senast redigerad av why123 2015-04-03 kl. 17:22. Anledning: .
Citera
2015-04-03, 23:28
Medlem
Jag skulle vilja ifrågasätta Jes Wilikins utsaga. Den senaste fantombilden liknar Gerry. Bara hans och Jes 'samtal' står i vägen för tanken att Gerry burit bort sin dotter under den stunden.
Citera
2015-04-04, 01:04
Medlem
TruckUrbans avatar
Hur gamla var Madeleines syskon 2007?
Citera
2015-04-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Hur gamla var Madeleines syskon 2007?

2 år och 3 månader enligt http://www.express.co.uk/news/uk/158...minal-profiler
Citera
2015-04-04, 23:15
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
2 år och 3 månader enligt http://www.express.co.uk/news/uk/158...minal-profiler
Då gick min teori i kras om att någon av syskonen döda Madeleine av misstag och föräldrarna försöker städa upp. Detta kunde även vara en orsak till att de som är med på det håller tyst.
Citera
2015-04-04, 23:45
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag skulle vilja ifrågasätta Jes Wilikins utsaga. Den senaste fantombilden liknar Gerry. Bara hans och Jes 'samtal' står i vägen för tanken att Gerry burit bort sin dotter under den stunden.
Håller med.
Jag skulle vilja ifrågasätta en hel del av Jez Wilkins och hans frus Bridget O´Donnell agerande och utsagor.
Dels det som skedde på kvällen den 3 Maj,och dels hur dom agerade efter.
Jez Wilkins är en känd film och TV producent i UK och hans fru Bridget O´Donnell arbetade som producent och regissör hos BBC för programmet Crimewatch.
Enligt den timeline som finns för kvällen så är Jez ett utav huvudvittnena men när Matt Oldfield knackar på hos Wilknins på natten och dom fick reda på vad som hänt går inte heller Wilkins ut för att leta,han säger i förhör "att det fanns ingenting att göra"?
Samma sak dagen efter så får Wilkins/O´Donnell trixa sig fram vid avspärrningar och lokal polis,när dom ska gå och shoppa och erbjuder ingen hjälp,det förklarar dom med att de ville inte oroa barnen och O´Donnell säger senare att den Portugisiska polisen visade inget intresse för Jez vilket är lögn,Amaral skickade ett brådskande fax till Wilkins när han återvände till UK med frågor,om han svarade låter jag vara osagt.
I O´Donnells artikel hon skrev i "The Guardian" så får man känslan av att dom var bra semesterpolare med McCann och bara titeln på artikeln får en att reagera,"My months with Madeleine"?
"Months"?
Och trots detta så gjorde han som Kate och Gerry, letade inte,utan satt inne på rummet och tittade på TV och såg ficklampor genom fönstret.
Jag vet inte men när man läser Polisförhören får man konstiga vibbar av en hel del personer som befann sig där den veckan och Wilkins är inget undantag.
Senast redigerad av 2big4you 2015-04-04 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in