Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Aha, jag missade tyvärr det programmet, datorn hängde inte med den kvällen. Visst kan det vara en freudiansk felsägning det är väl till och med troligt.
Men jag tycker att engelsk media och politiker borde känna sig dumma som gör en så stor sak av en liten flickas försvinnande. Förstår de inte att deras agerande verkar märkligt när andra barns försvinnande möts med tystnad.
Om, om föräldrarna skulle vara oskyldiga så tigger de fullständigt efter konspirationsteorier genom sitt beteende.
Nej, givetvis är något alldeles galet, inte minst genom att Kate omedelbart skrek att Maddie var kidnappad. Det är väl inte det första man tänker på? Man tar väl en runda i kvarteret och ser om man hittar henne. Om inte allt var uppgjort på förhand...
En sak är säker, även om de är rädda för sanningen, har de blivit beroende av uppmärksamheten. Resa världen runt, sitta hos Oprah, jag tror uppriktigt sagt att de får en kick av att vara i tidningar och på TV. Även om rädslan är närvarande..
Det är ju alldeles häpnadsväckande att Cameron och (Brown eller Blair?) lägger sig i en liten flickas "kidnappning" och inte låter polisen sköta det som de borde.
Är det någon som kollat deras ekonomi ordentligt? Både innan resan till Portugal och efteråt. Det är nog många som är förbannade att de skänkt pengar till "hitta Maddie" eller köpt något trams i deras shop.
Jag har ju läst dina inlägg om knepiga uttalanden på Mallorca och andra märkligheter som badandet t ex. Men jag undrar ändå vad som ligger bakom att så mäktiga politiker blandar sig i Maddiefallet.
Det är nästan den största gåtan av alla. Gerry och Kate kan faktiskt vara psykiskt störda (ja, det bevisar de förresten) men att de får så många med sig, det är det knepiga.
JSelwyn Som du säkert förstår håller jag helt med dig! Vad i hela världen gör att en enda flicka särbehandlas så. Det är helt obegripligt, jag skulle ge mycket för att veta vad som ligger bakom.
Dom deltog inte i något sökande efter sin dotter,Kate erkänner det i denna intervju.
https://www.youtube.com/watch?v=_YWCVSjIJk8
Vad det gäller ekonomin så har det funnits bra koll på fonden under åren.
Anledningen till att fonden startades var att pengarna skulle gå till sökandet efter Madeleine men kostnaderna har till största del gått till deras toppadvokater i diverse stämningsmål bland annat.
Inom en eller ett par veckor får vi resultatet från Libel Trial mellan McCann och Amaral,skulle domaren ge Amaral rätt så kommer det bli en riktigt saftig kostnad för dom då processen pågått i närmare 6år och vad det verkar i dagsläget, om man ska tro experterna så börjar fonden att tömmas.
Här är advokaterna McCanns använt genom åren:
Rosamund McCarthy, Tom Pratt,Company Secretarial Department staff
Department for Charities and NGOs Set up company, Obtain trademark, ongoing company secretarial work
Ann Thomas, David Hodson, Richard Jones
Family law especially re international abductions
Michael Nicholls QC
Family law Advised on ‘reasonable parenting’
Geoffrey Robinson QC
Human rights lawyerDeclaration re EU child rescue alert
Michael Caplan, Angus McBride
Criminal lawyers Advice on arguido status
Stephenson Harwood
International firm(Unclear)
Isobel Hudson,Adam Tudor
Media law.
A number of libel actions re UK media, Sr. Amaral, Tony Bennett and others.
Edward Smethurst
Commercial lawyer acting for businessman Brian Kennedy Made director of Madeleine’s Fund.
Co-ordinator of McCann legal teams
Lawyers - Portugal
Carlos Pinto de Arbreu Human rights lawyer
Acted for Gerry
Rogerio Alves
President of the Portuguese bar and suggested by Brian Kennedy to provide additional legal support in Portugal
Acted for Kate
Isabel Duarte
Libel lawyer Sued Sr Amaral
Jacob Dean, barrister
libel/contempt of court action against Tony Bennett
Adrienne Page Q.C., barrister
libel/contempt of court action against Tony Bennett
Timothy Scott Q.C. 'Family lawyer'
used by the McCanns in 2008
Marcos Aragao Correia,
lawyer from Madeira who prosecuted Goncalo Amaral and four other detectives on behalf of the McCanns
Another Carter-Ruck lawyer besides Adam Tudor and Isabel Martorell was used in the contempt of court action against Tony Bennett
Personligen tror jag inte det är Madeleine som särbehandlas utan det är någon eller några som skyddas av någon anledning och det behöver inte vara Kate och Gerry,kan vara någon i Tapasgänget eller någon eller några utav de VIP gästerna.
Som jag tagit upp tidigare så finns det två huvudteorier kring detta och den som de flesta följer är att det har något att göra med en pedofil verksamhet bland höga politiker(Vilket vi har sett i dagarna förekommit,omfattande bland höga politiker i London och en Polis som lagt locket på).
Låt säga att någon eller några höga politiker i Blair regeringen ingick i en pedofilring där någon i Tapas gänget eller någon VIP gäst ingick,sanningen kryper fram och går till rättegång och de börjar gräva i historien och det dyker namn på exempelvis höga politiker.
Scotland Yard har sagt att varken McCann eller Tapas 7 är misstänkta för någon inblandning i detta.
Konstigt uttalande när de är de närmaste kring Madeleine,i runt 90% av liknande fall så är det någon närstående som är gärningsmannen.
Vet någon i T7 eller McCann något som kan omfatta en eller flera politiker som inte får komma fram?
Exempelvis arbetade Gerry McCann för den Brittiska Regeringen när detta inträffade,visste han något om att politiker gick och hade sex med barn i de olika lägenheterna och Guest houses?
Var han med på någon "firmafest" själv kanske?
Var det därför London var så väldigt kvicka att lägga sig i,skicka ner Secret Service personal,Blair handplockade sändebud,ambassad och konsulatpersonal som slutade efter att ha hyst misstankar mot McCann,de har fått all tänkbar support,£10milj av skattepengarna,inte misstänkta enligt SY,National security case osv.
Något är det i alla fall,förhoppningsvis får vi reda på vad innan MI5 öppnar arkiven vilket kan dröja lääänge.