2015-03-19, 22:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Någon som minns om det fanns snören till persiennerna i lgh nr 5? Kanske låter långsökt, men tänkte om M balans erade på soffryggen och fastnade i snörena? Och återigen var det M's blod på väggen ovanför och på kortsidan av soffan?

Först vill jag tacka för de fina kommentarerna ovan.

Det fanns inga persiennsnören,det fanns gardiner.
Madeleines blod?
Nja,blodet som hittades bakom soffan matchade 15 av 19 komponenter i Madeleines DNA,precis som från bagageluckan i hyrbilen och 15 av 19 räcker inte för en full matchning i Portugal.
Det är ju detta som är ett av de stora mysterierna,närmare än så här kom man inte,bakom soffan där hunden markerade hittades detta blod,men inte ett spår hittades förövrigt i lägenheten,inte ett endaste hårstrå,inga hudavskrap,inget saliv,det finns inget tekniska fynd som binder Madeleine till lägenheten.
Om vi ponerar att det är Madeleines blod bakom soffan vilket troligtvis det är så är det de enda stället i lägenheten som Madeleine kan bindas till.
Senast redigerad av 2big4you 2015-03-19 kl. 22:51.
Citera
2015-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Först vill jag tacka för de fina kommentarerna ovan.

Det fanns inga persiennsnören,det fanns gardiner.
Madeleines blod?
Nja,blodet som hittades bakom soffan matchade 15 av 19 komponenter i Madeleines DNA,precis som från bagageluckan i hyrbilen och 15 av 19 räcker inte för en full matchning i Portugal.
Det är ju detta som är ett av de stora mysterierna,närmare än så här kom man inte,bakom soffan där hunden markerade hittades detta blod,men inte ett spår hittades förövrigt i lägenheten,inte ett endaste hårstrå,inga hudavskrap,inget saliv,det finns inget tekniska fynd som binder Madeleine till lägenheten.
Om vi ponerar att det är Madeleines blod bakom soffan vilket troligtvis det är så är det de enda stället i lägenheten som Madeleine kan bindas till.

Har man något tekniskt som binder henne i Portugal öht? Inga bilder som familjen mixtrat med, inga mutade vittnen eller anteckningar från Creche, utan något rent tekniskt som binder henne dit? Flygbiljetter, bokningsbekräftelser, övervakningskameror... Något?
Citera
2015-03-20, 01:59
Medlem
why123s avatar
Hoppas verkligen att Amaral vinner det här. Ofattbart vad han har råkat illa ut!

Sedan tusen tack till 2big4you, det är genom dig jag håller mig uppdaterad. Du gör ett fantastiskt jobb!
Det uppskattas verkligen.
Citera
2015-03-20, 08:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepzoq
Har man något tekniskt som binder henne i Portugal öht? Inga bilder som familjen mixtrat med, inga mutade vittnen eller anteckningar från Creche, utan något rent tekniskt som binder henne dit? Flygbiljetter, bokningsbekräftelser, övervakningskameror... Något?

Hon finns med i detta filmklipp som David Payne filmar i flygbussen vid ankomst till Faro,(rosa kläder)
https://www.youtube.com/watch?v=YUcVncYr6xc
David Payne säger:
"Cheers up Gerry,we are on holiday"
Gerry svarar:
"Fuck you,Iám not here to enjoy myself"

Finns inga övervakningsbilder,faktiskt så finns det inga säkra oberoende iakttagelser av Madeleine efter vid lunchtid Söndagen den 29 April då städerskan mötte McCann´s när dom gick ut från lägenheten.
Söndagen är mycket intressant då Måndagen den 30 April,även kallad för "The lost Monday" är ett mysterium.
Vad gjorde dom denna dag?
Ingen kommer ihåg eller vill gärna prata om denna dag,tror knappt Kate nämner Måndagen i hennes bok och en anmärkningsvärd händelse den dagen är att varken Kate´s eller Gerry´s mobiltelefon registrerades på någon mast i Luz området under hela Måndagen.
Vad hade dom för sig denna dag?
Var dom i Sagres som det fanns uppgifter om?
I så fall,varför är det ingen som nämner detta?
Citera
2015-03-20, 08:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hoppas verkligen att Amaral vinner det här. Ofattbart vad han har råkat illa ut!

Sedan tusen tack till 2big4you, det är genom dig jag håller mig uppdaterad. Du gör ett fantastiskt jobb!
Det uppskattas verkligen.

Tackar.
Ja,det är mycket viktigt att Amaral får upprättelse med tanke på att han vet mer saker om fallet som han inte kunnat berättat så länge processen pågår.
Blir han "friad" kan han prata utan att riskera något.
Citera
2015-03-20, 10:07
Medlem
2big4yous avatar
Idag får vi se om ett annat dödsoffer i detta fall får upprättelse.
Brenda Leyland hittades död på ett hotellrum i Liecester i höstas efter det att hon blivit "Doorstepped" av Sky News journalisten Martin Brunt.
McCann´s team hade upprättat ett register över personer som har kritiserat dom,det har framkommit att Brenda Leyland aldrig skrivit något som strider mot lagen och Gerry McCann sa att dom inte hade något med detta att göra och hade inte en aning om detta register utan avfärdade det med att "Vi läser och använder inga sociala medier"
Självmord var det första som kom upp,men vad jag vet har de inte fått fram någon dödsorsak så det blev en utredning och resultatet av denna ska presenteras idag.
Vi får se om det är självmord eller om det är "Men in suits" som ligger bakom.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...s-parents.html
Senast redigerad av 2big4you 2015-03-20 kl. 10:13.
Citera
2015-03-20, 14:17
Medlem
2big4yous avatar
Nu har resultatet angående Brenda Leyland kommit.
Hon ska ha avlidit genom självmord,överdos av Helium och enligt Polisen ska hon ha studerat självmord flera dagar innan,hmm hon visste inte att Sky News skulle dyka upp,ja ja,så är det i alla fall även om många tvivlar.
Citera
2015-03-20, 22:19
Medlem
2big4yous avatar
Ex FBI profileraren Pat Brown som följt fallet mycket noga under åren har skrivit ett nytt inlägg på sin sida som heter "The End is Near in the Madeleine McCann Case" det är väl ingen uppmuntrande läsning om man hoppas på en lösning av fallet,enligt Brown så väntas en "Whitewash" runt hörnet.

http://patbrownprofiling.blogspot.co...cann-case.html
Citera
2015-03-20, 23:35
Medlem
Jag vill också tacka 2big4you! Det känns ju rätt så hopplöst att se en lösning på det här fallet. Vilken dag tror 2big4you att M dog?
Citera
2015-03-21, 04:48
Medlem
JSelwyns avatar
Det har gått för mycket prestige i detta ärende mellan den portugisiska polisen och Scotland Yard. Precis som i palme-mordet utan övriga jämförelser. Därför är utsikterna att lösa detta försvinnande/mord väldigt små om man inte hittar kroppen eller något annat som stöder MC's försvinnande etc.

Nu har inte jag följt denna tråd på ett tag så vad hände med de personerna som pekades ut hösten-2013. Runnit ut i sanden?
Citera
2015-03-21, 09:37
Medlem
Överdos av Helium? Valium måste det väl vara..?
Citera
2015-03-21, 13:10
Medlem
JSelwyns avatar
Om det nu är så att man inte har hittat något spår efter Maddie i rummet förutom blod, så

betyder det ju onekligen att föräldrarna eller någon annan talar osanning. För om nu Maddie låg

i sängen så borde man ha hittat hår eller något annat för att styrka att hon verkligen var i

rummet. En av dem som skulle se till att barnen var ok strax efter 21 har ju aldrig bekräftat

att han verkligen såg M den där kvällen. Om jag minns rätt så sa han bara att han hörde hur

barnen sov. Avsaknaden av spår från Maddie i rummet borde väcka många fler frågor än så här.

Föräldrarna har placerat sig själva och Maddie i rummet. Så varför finns det då inte mer tydliga

tecken att hon faktiskt sov i rummet?

Det här att dom hittade M's blod på två ställen (i rummet och bilen) är onekligen intressant.

Alltså vad är oddsen att man hittar blod på två olika ställen o det där föräldrarna har

visstas. Tänker framförallt på i bilen. Rummet...kan ha sina förklarliga själv men sen i

bilen...det visar ju att föräldrarna har transporterat Maddie. Har man kunnat tidsbestämma när

isf blodet i bilen uppkomm?

Sen har jag väldigt svårt att förlika mig med teorin att det skulle ha varit inbrottstjuvar där

o att Maddie vaknade och därför så tog dom sedan med henne. Först o främst...varför skulle en

simpel inbrottstjuv som senare bara vill sälja stöldgods vilja ha ett barn på halsen? Det var

ju mörkt i rummet. Kanske hade han/hon en ficklampa. Att tända rumsbelysningen var inte att

tänka på. Även om "tjuven" skulle bli upptäckt så chansen/risken att Maddie skulle känna igen

vederbörande vid ett senare tillfälle är så gott som obefintlig. Dessutom...ingen i den

närmaste omgivningen har rapporterat att de har hört ett barn skrikandes om hon nu skulle ha

upptäckt inbrottstjuven. Sen vet vi som har haft med barn att göra att när dom väl sover så

sover dom o du kan i princip ha hög musik på i samma rum utan att barnet vaknar. Ovan så skrev

jag om avsaknaden av spår i rummet. Kan "tjuvarna" ha virat in Maddie i en filt o tagit med

henne? Om jag minns det rätt så finns det inget som stödjer detta och då hänvisar jag till

mannen som bar på ett barn några minuter sedan. Även om de hade tagit Maddie så bör det ha

funnits hårstrån på kudden. Scenariet är ju att de fick bråttom därifrån och då knappast hade

tanken på att ta med kudden och i övrigt "städa" upp efter sig. Ju mer man analyserar "tjuv-

spåret" ju mindre sannolikt är det även om det rapporterats om en liga som härjade i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in