• 1
  • 2
2007-05-10, 23:15
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Skivad Skogaholm (tack, jag är så less på att skära Skogaholm) med nästan vilket korvpålägg som helst är jättegott. Just nu gillar jag Cognacsmedwurst, men det varierar.

Pärsons tunna skivor med rökt skinka är heller inte fel.

Man ska aldrig köpa färdigförpackat pålägg. Pärsons speciellt samt andra, ingen äkta skinka utan pressad skinka. Cognacsmedwurst anser jag vara det värsta pensionärspålägget, jämför med polkagrisar, Smakar ingenting, bara fett.

Nej köp över manuell disk, provsmaka så vet ni vad ni får.
Citera
2007-05-10, 23:44
Medlem
Falu rågrut, smör, sötstark senap, falukorv samt ev. en skiva lagrad ost.

Klassiker hos mej som äts alltför sällan.
Citera
2007-05-11, 00:56
Medlem
Enitys avatar
Skogaholms limpa... fyfan smakar sirap, nej tacka vet jag Fazer Rallarhalvor med tjocka skivor läckökorv.
Citera
2007-05-11, 01:12
Medlem
Tragics avatar
Detta var ju helt fel tråd att titta in i .... nyss hemkommen från jobbet och är vrålsugen på något gött.. men min kyl vill mig något annat.
Citera
2007-05-11, 08:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue
Man ska aldrig köpa färdigförpackat pålägg. Pärsons speciellt samt andra, ingen äkta skinka utan pressad skinka. Cognacsmedwurst anser jag vara det värsta pensionärspålägget, jämför med polkagrisar, Smakar ingenting, bara fett.

Nej köp över manuell disk, provsmaka så vet ni vad ni får.

Jag tycker ju om polkagrisar också...

Du har rätt i att man får bättre råvaror vid köp i manuella disken, men just dessa pålägg tycker jag om "färdigpaketerade"
Citera
2007-05-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argmannen
.....Skogaholms får det bli imorgon! Ingen annan än jag som är fast med just Onsalakorvsapan på ryggen?

Jo Onsalakorven är en klar favorit att ha på mackan, lite majonäs och tomat på så blir det än godare. Tyvärr tycker jag inte att Onsalakorven är lika god att äta bar utan något annat. Där är favoriten en chillisalami som jag åt i halmstad, tyvärr vet jag inte vad den hette elller hur man får tag i den igen. Har sökt överallt känns det som men kan inte hitta den någonstans...
Citera
2007-05-12, 15:39
Medlem
polyesterpams avatar
Stekta tunt skurna skivor (för min del soja-)korv, majonnäs blandat med stark senap och ruccola som grund. Hela klabbet på saftigt mörkt bröd.
Citera
2007-05-12, 15:53
Medlem
Seamus Costellos avatar
Ojoj om man sitter i skogen och hoppas att det inte kommer någon älg och stör och äter smedhalva med rå falu staplade som tegelpannor med vanlig bonnslottssenap på...
Konstigt nog är det verkligen ingen sensation hemma...
Citera
2007-05-12, 20:39
Medlem
locmans avatar
all form av älgkorv alternativt renkorv är underbart på i stort sätt vilket bröd som (inte för sött dock)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in