• 8
  • 9
2007-07-02, 14:18
Medlem
Bismillah

Watchman

Citat:
Hej antikrist.

Hej Watchman.

Citat:
Du verkar vara riktigt korkad.
Är det förbjudet på FB? Oj det visste jag inte, jag måste ha läst reglerna slarvigt då antar jag.

Citat:
Här har du VARFÖR Gud Sonen blev tvungen att komma in i skapelsen:
http://jesus-is-lord.com/easter2.htm
Det är en kristen doktrin. Den är inte intressant för mig som muslim.

Citat:
och här en förklaring av Treenigheten som ni muslimer inte fattar ett jota av eftersom ni är obildade och även oregenererade:
Trinity
http://jesus-is-lord.com/trinity.htm
Ja det låter onekligen som vi är urbota dumma. Stackars oss och alla andra som inte fattar detta med treeningheten. Missar en del där.

Citat:
och som presenterats tidigare:
Jesus is God Incarnate:
http://jesus-is-lord.com/jesusgd2.htm
Inkarnerade gudar finns det visserligen tidigare i historien så det är ju inget unikt för kristen tro.

Citat:
Du är verkligen: As fleshly as can be.
Är det en komplimang? Såna gillar alla kvinnor vet du.

Citat:
Du talar väldigt mycket om saker du inte förstår, eller så sitter du här och ljuger medvetet. Troligvis det senare, hela ditt agerande på detta forum tyder på detta som den efterföljare av Baal du är.
Nu verkar det vara du som är lite oinsatt i Islam läror däremot, får uppdatera dig en aning.

''Behold, he said to his people, "Will ye not fear (Allah)?
"Will ye call upon Baal and forsake the Best of Creators,-
"Allah, your Lord and Cherisher and the Lord and Cherisher of your fathers of old?" Koranen 37:124-126

Som du ser här så så talas det om hur stolliga de är som anropar Baal istället för att vända sig till Allah SWT Skaparen. Det är vad hedningarna före Islams inträde gjorde, dyrkade och anropade statyer och annat istället för Den Ende Guden, Allah SWT.

Citat:
Fortsätt med att försök lura folk blodet på dina händer växer dagligen, din syndbörda är mer än du någonsin kan betala.
Här får du nog vara lite mer specifik om du vill bli förstådd eller snarare göra dig förstådd.

Citat:
Endast Jesus kan betala denna, men han vill du inte gå till eftersom du är hjärntvättad av en falsk profet.
Jag vänder mig till Den som skapat Jesus fred vare med honom. Blir redigare på det sättet.

Ditt sätt att missionera kan jag tala om är oehört klumpigt och inte lär du 'vinna' ens en halv anhängare med din approach. Kanske därför det går lite trögt med förvärvandet när inte en gnutta av ödmjukhet finns med i det hela? Vad sägs om att ändra inrikting - för dig?

Citat:
Notera att din vågskål lutar åt enbart synd.
Enligt dig? Ok. Sån tur är så är det inte du som dömer det hela. Men tycka får du ju göra. Din rätt.

Citat:
Vart ska dina "goda gärningar" ta dig?
Det visar sig så småningom. Jag har tid att vänta. Har ingen brådska.

Föreslår att du läser lite om Koranens tillkomst - låter aningen akut från vad du skrivit, www.islamic-awareness.org

Vill du ha mera länkar bara hojta till.

EDIT: stavfel
Citera
2007-07-02, 14:29
Medlem
Bismillah

Tubbo

Citat:
ok nutid, du har en poäng, men trots snacket om självförsvar så börjar ju citatet: And slay them wherever ye catch them.

Islam ÄR ju en fredsälskande religion!

Tror nog världen hade varit ett bättre ställe om alla vänt andra kinden till och alla älskat sin nästa som sig själv, eller?
Läs versen före så blir det inte konstigt alls. Versen visar tydligt ett par ting. Det är en skyldighet att kämpa mot de som angriper (för att inte andra oskyldiga ska drabbas som tex kvinnor och barn osv) dvs inte låta sådan orättvisa ske, och i kampen ingår tillåtelsen att döda angriparna. Alltså inte inbjuda dem till kafferep utan det är en kamp på liv och död. Det lär bli blodigt och otrivsamt. Det är bara att räkna med det.

Jag vet inte på vilket sätt det är en motsägelse till att älska fred? Är det fredligt att låta någon invadera och strunta i att de våldtar kvinnor, dödar barn och förstör grödor osv? På vilket sätt är det försvaret en motsägelse till att älska fred?

Blir det fredsälskande om man bara struntar i det hela och låter de som angriper göra vad dom vill? Fredligt för VEM i så fall?

Ja säkerligen, men inte ens kristna kan hålla det konceptet. Dvs kristna lever inte som dom lär. För det är ohållbart. Det medför att man struntar i andra människor och varelser om man vänder andra kinden till. Det kan aldrig vara en bra grund att stå på om det är meningen att harmoni och respekt ska vara grundpelarna.
Citera
2007-07-02, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Dvs kristna lever inte som dom lär.

Hutteriter och amish-folket är ju bra exempel på kristna som lever som de lär.
Citera
2007-07-02, 14:45
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Klockren beskrivning av Treenigheten:
http://Jesus-is-Lord.com/trinity.htm
"Nonsens" är fortfarande en kortare beskrivning; den du länkade till är blott en längre och mindre explicit version därav.

Citat:
jag vet inte riktigt om du är rätt person att tala om vad kristna och pseudo kristna tror på eller inte, speciellt inte en som inte ens kommer med underbyggda argument.
Nej, det finns säkerligen mycket du inte vet. Att kristna inte i någon verklig mening tror på treenigheten följer av att den är absurt trams, något som inom kristendomen ofta benämns mysterium. Även på tramssidan du länkade till medgavs att det inom kristendomen finns tre gudomliga personer – i själva verket är det emellertid fler, för det bes till såväl Gudmodern som till helgonen på sina håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jesus nämns av Tacitus, den romeske historikern, och av Josefus, en judisk historiker.
Josephos Kristusomnämnanden är allmänt ansedda som falsarier. http://en.wikipedia.org/wiki/Josephus_on_Jesus
Vad gäller Tacitus skrev han runt 70 år efter Jesu påstådda korsfästelse, och om hans omnämnande vore ett falsarium hade det helt enkelt rört sig om n:tehandsinformation. Emellertid tycks det vara ett falsarium: http://www.infidels.org/library/mode...in/jesus.shtml
Citat:
Att anta att Jesus funnits är väl annars rätt troligt med tanke på den rörelse som uppstod omkring honom som existerar än idag.
Nej, det är det inte, inte mer troligt än att Akilles existerat, i synnerhet med tanke på hur de primära källorna är fyllda med absurditeter som inte skulle ha funnits i skrifter om en för författarna känd verklig person, som de som nämns på http://www.jesusneverexisted.com/

Citat:
I vilka icke-muslimska källor finner man dokumentation om muhammed, undrar bara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Muhammad, dummskalle. Med tanke på att han var en stor krigsherre spelar det väl hursomhelst ingen större roll för hans historicitet.
Citera
2007-07-02, 14:57
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Hutteriter och amish-folket är ju bra exempel på kristna som lever som de lär.
Jag såg ju ett program om Amish för ett tag sen, intressant. Även om det inte är alltför lätt att förstå allt de anammar, så visar de en styrka att vilja leva som dom lär. Så du har rätt, det kan finnas kristna som försöker att leva som de lär.
Citera
2008-11-30, 03:55
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Det stämmer, en Talmud Yerushalmi (Jerusalems Talmud, som färdigställdes cs 200 E.v.t.) och Talmud Bavli (den Babylonska Talmuden, som skrevs i exilen i Babylon ca 600 f.v.t.). Den Babylonska Talmuden är den som fick störst genomlsagskraft och är den som man använder mest.

Som ateist (deist ifall vi ska vara petiga) skulle jag skulle gärna vilja veta mera om vad judar tänker om bibeln. Jag känner många kristna som i princip bara tar Jesus historien till hjärtat och struntar i gamla testamentet, för att gamla testamentet har några riktigt absurda inslag. Men till och med när det finns delar av gamla testamentet som påminner om koranen i ondska och omänsklighet så ser jag inte judar leva efter dessa inslag av gamla testamentet, religösa judar verkar vara otroligt bra på att sköta sitt och inte störa andra folkslag (muslimerna kommer att tycka annat). Men jag tycker också att ni har en lugn och eftertänksamhet som till och med saknas i många kristna och nästan alla muslimer (de verkar bara drivas av känslor och hat). Ingen karaktär i den gamla karaktären tycker jag personligen har Jesus diplomatiska och fredsälskande ande, så jag kan bara tänka mig att judar hittar inspirationskällor från profeter och rabbiner som på något sätt liknade Jesus men inte nämns i gamla testamentet, är det korrekt?

Jag borde väl lära mer om judendomen någon gång, jag har trots allt en judisk gammelmorfar som dock var ateist. Jag tycker för övrigt att vi ska vara försiktiga med att skapa konflikter om våra skillnader när vi båda har så mycket gemensamt. Jag känner hos judar en viss kärlek och känsla av tillhörighet till europeisk kultur trots allt vi gjort mot er och ni har varit med och gjort så mycket för Europa och västvärlden, ifall Sverige skulle släppt in en halv miljon judar istället för muslimer skulle Sveriges ekonomi och kultur blomstra snarare än att sjunka till botten.
Citera
2008-11-30, 19:10
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reality
Vilken roll har religionsstiftarna i Islam och Kristendom?Om man jämför Jesus och Mohammed?

Jesus är kristendomens Koran, dvs den som reformerade Guds ord.
Muhammed är Islams Paulus, dvs den profet som fick en uppenbarelse.
Citera
2008-11-30, 19:13
Medlem
Test Gubbes avatar
Jag är inte så insatt men jag har fått uppfattningen att Jesus dog för sin tro medan Muhammed dödade för sin.
Citera
2010-03-11, 00:16
Bannlyst
Mohammed var en vanlig människa medan de kristna anser att Jesus var både människa och gudomlig.
Citera
2011-09-04, 01:17
Medlem
Jesus kan inte vara gud det går bara inte ,Hur tänker du med jesus är gud ?
Citera
2011-09-04, 01:57
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Jesus är kristendomens Koran, dvs den som reformerade Guds ord.
Muhammed är Islams Paulus, dvs den profet som fick en uppenbarelse.
Du längtar efter religionen va?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in