2007-05-10, 10:08
Medlem
rick-ransoms avatar
Ngot som jag alltid retat mig p i Outlook r att det bara finns ett flt fr smtp-adress.
Nr man har en brbar hnder det ju ofta att man sitter i olika nt med olika smtp-adresser.

I t.ex. Thunderbird lgger man ju enkelt in flera smtp i den ordning man vill att programmet skall testa dem. Smidigt och smrtfritt!

Detta har jag aldrig hittat i MS Outlook utan mste manuellt ndra varje gng jag byter nt viket r irriterande och osmidigt...

> Har jag missat ngot eller kan Outlook verkligen inte lsa detta? Finns det ngot 3e-partsprogram som lser problemet.

(Det r ingen id att fresl att jag skall byta email-klient d det r bestmt via jobbet.)
Citera
2007-05-10, 11:36
Bannlyst
Tror inte att Outlook fixar att automatiskt prvar ett antal SMTP-adresser s som du vill. Det du kan gra, r att lgga upp ett antal POP-konton och sedan vlja vilket konto du ska maila frn.

Under Verktyg och E-postkonton s kan du lgga till fler konton, men det vet du skert redan. Om du lgger upp identiska konton s nr p SMTP-adressen s br det fungera klockrent.

Nr du sedan skriver ett mail eller fr den delen svarar p ett s kan du vlja konto med hjlp av knappen "Konton" som dyker upp brevid "Skicka"-knappen.
Citera
2007-05-10, 11:51
Medlem
Det finns att program som heter Autoroute som kan hjlpa dig:

http://help.med.unc.edu/pubs/faqpubs/autoroute.htm

Viktigt r att du i outlook stter localhost som smtp-server, annars fungerar det inte. Nu vet jag inte vad du har fr rttigheter i din burk, r de begrnsade s r mjligheterna att du ska f det hr att fungera sklart mindre.

Citera
2007-05-10, 11:52
Medlem
rick-ransoms avatar
OK - det ligger mycket i det du sger. Har funderat p samma sak men det knns lite bkigt nd. Men visst det r helt klart en lsning - tack fr den!!!

Finns det inget smidigare stt? Har inte Microsoft tnkt p en s vanlig situation?
Citera
2007-05-10, 12:11
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadowskimmer
Det finns att program som heter Autoroute som kan hjlpa dig:

http://help.med.unc.edu/pubs/faqpubs/autoroute.htm

Viktigt r att du i outlook stter localhost som smtp-server, annars fungerar det inte. Nu vet jag inte vad du har fr rttigheter i din burk, r de begrnsade s r mjligheterna att du ska f det hr att fungera sklart mindre.

Perfekt - var precis ngot sdant jag funderade p!! Skall testa!!
Tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in