2007-05-10, 05:17
Medlem
overklockeds avatar
Hej, Jag installerade in vista för att testa på min laptop för ett tag sen. Och har nu tröttnat och vill tillbaka till XP, hittade inte skivan, om jag ens hade någon återställningsskiva. Allt jag hitta är att jag återställer med programmet Pc Recovery. Och de filerna har jag kvar för på en hårddisk som är ungefär 8gb är det 1gb ledigt bara, och partionen heter recovery nånting.

Men nu har jag ju inte recovery programmet, och det står på det jag hittat att jag ska trycka F11 i uppstart men det hjälper ju inte.

Hur ska jag nu bära mig åt för att återställa, hur ska jag få tag i HP programmeyt PC Recovery?

tack på förhand.
Mvh. Micke
Citera
2007-05-14, 01:32
Medlem
overklockeds avatar
Ingen som vet och kan hjälpa mig?
Citera
2007-05-14, 01:45
Medlem
woofers avatar
Om du till att börja med skriver om ditt inlägg och denna gång anstränger dig att använda korekt grammatik och meningsbyggnad så kanske någon förstår vad du har för problem.

Vill du ta bort vista och lägga in XP så föreslår jag att du sparar dom filer du vill ha kvar, formaterar om din HD och lägger in XP på nytt. Om HP skickat med en återställningsskiva så använder du denna för att lägga in XP på nytt. Om denna skiva saknas så får du försöka få tag på XP på annat håll.

Om din recoveryskiva ligger som en image på en egen partition (förbannat skum lösning) så skulle jag börja med att bränna ut den på en skiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in