2007-05-09, 22:22
Bannlyst
Hej det är så att jag fick ett brev hem från banken (Nordea) att dem kommer avsluta mitt konto inom 6 dagar p.g.a förfalskat kontoutdrag som jag skickat in till en pokersite för dem ville se transaktionerna. Och då ändrade jag och fixade lite. Och jag hade en futura på ca 49 000 kr och lite kontanter , ca 12 000. Jag är 18 år och går i skola. Vad ska man göra nu? Starta ett nytt konto i en ny bank? Hur gör man med futuran? Jag bor fortfarande hemma och lever istort sett på studiebidrag. Någon som har nåt tips??
Citera
2007-05-09, 23:08
Medlem
futura, menar du faktura?

Det låter oerhört osmart att förfalska kontoutdrag. Varför gjorde du det?

OT: Kontakta Swedbank och berätta att du vill bli kund hos dem. Nämn inte Nordeasaken såvida inte ämnet tas upp!
Citera
2007-05-09, 23:24
Medlem
kalabalikens avatar
Ta det lugnt!
Börja med att ringa banken imorgon och fråga om de bara avslutar kontot eller om de också kommer att sälja Futurafonden. De lär ju ha gjort sånt här förr, så det har nog en plan. De vill säkert veta vad de ska göra av pengarna, eller har de sagt att du måste komma och hämta ut dem? De lär ju inte stjäla pengarna av dig i alla fall.
Knata in på närmaste bank och öppna ett konto, hur ska de kunna veta att du ställt till det för dig på Nordea?
Citera
2007-05-09, 23:28
Medlem
UC registrerar också uppgifter om missbrukade bankkonton. Vet inte om det är aktuellt i detta fall.

Citat:
Missbruk av konton etc.
Uppgifter om missbrukade bankkonton, kontokortskrediter och misskötta krediter inhämtas från de banker och andra kreditinstitut som ingår i ett samarbete som sköts av UC. Endast de företag som ingår i samarbetet får ta del av uppgifterna. När det gäller missbrukade kontokort finns även några register där utbytet av uppgifter sker branschvis, t.ex. mellan oljebolag.
Citera
2007-05-09, 23:29
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
UC registrerar också uppgifter om misskötta bankkonton.

Om man bara ska öppna ett konto kontaktas väl inte UC? Eller???
Citera
2007-05-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Om man bara ska öppna ett konto kontaktas väl inte UC? Eller???
Om Du inte är känd av banken sedan tidigare, så skall de kontrollera dig innan du får öppna kontot ... Även om du inte söker kredit.

/M
Citera
2007-05-10, 16:33
Bannlyst
Jag har bara använt nordea. Jag loggade in på internet banken idag och då hade dem tagit bort alla konton förutom futura aktien eller vad det är. Hur som helst så måste jag snacka med någon om detta. för jag har ingen aning om hur man ska göra. Men det är väl bara att starta ett konto på swedbank tror inte dem skulle bry sig om vad jag har gjort på nordea?
Citera
2007-05-11, 09:48
Bannlyst
Har pokersiten varit i kontakt med Nordea, eller hur fan kunde Nordea få reda på att du "förfalskat ett kontoutdrag"?
Citera
2007-05-11, 10:10
Medlem
Ufojesuss avatar
Varför förfalska ett kontoutdrag man skickar in till en pokersida?
Citera
2007-05-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollen6
Hej det är så att jag fick ett brev hem från banken (Nordea) att dem kommer avsluta mitt konto inom 6 dagar p.g.a förfalskat kontoutdrag som jag skickat in till en pokersite för dem ville se transaktionerna. Och då ändrade jag och fixade lite. Och jag hade en futura på ca 49 000 kr och lite kontanter , ca 12 000. Jag är 18 år och går i skola. Vad ska man göra nu? Starta ett nytt konto i en ny bank? Hur gör man med futuran? Jag bor fortfarande hemma och lever istort sett på studiebidrag. Någon som har nåt tips??
Jag tycker du ska prata med Nordea. Då löser det sig nog. Jag tycker dock det låter allvarligt och illavarslande att du förfalskar kontoutdrag i samband med pokerspel. Spelberoende är idag ett dolt samhällsproblem som det inte pratas tillräckligt mycket om. Om du har problem med ditt spelande så ser jag helst att du besöker följande sajt:
http://www.spelberoende.se/
Citera
2007-05-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Varför förfalska ett kontoutdrag man skickar in till en pokersida?

Ja, det förstår inte jag heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in