2007-05-14, 15:44
Medlem
kristoes avatar
hund aer de bäste.
Citera
2007-05-14, 16:44
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Ja de låter juh väldigt frestande att tugga i sig en bit av Lassie...

Gulingar har alltid varit för mig ett gäng dårar som äter allt som går att äta. Kan de vara för deras länder är så lågt utväcklade å deras sätt att föröka sig som kaninen utan att tänka på att det måste finns föda oxå?

Jaja, dessa gulingar med sina absurda maträtter. Hade dom fött upp hundarna på lite mer mänskligt sätt istället för låta dom plågas till dom sedan rått och elakt blir avrättade för någon pervers jävla guling ska äta så hade det varit en sak, men icke.

Fy fan säger jag bara. Djur som föds upp för att ätas skall behandlas med respekt!
Jävla svin säger jag bara!

Vilket vi gör här i köttindustrin i väst menar du?

Det finns ett kantonesiskt ordspråk i stil med "om det rör sig så är det ätbart".
Citera
2007-05-14, 17:40
Medlem
Kadeks avatar
Jag ville äta hund i Nordkorea men det var tydligen inte säsong för hund då. Hundsäsongen var på sommaren tydligen.

Såg två döda hundar på en fri marknad, den ena hade ett skynke över sig och man såg bara de ludna tassarna, den andra hunden var klyvd på mitten! Tydligen åt man hunden i soppa.
Citera
2007-05-14, 17:55
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Vansinnigt. Hundar är för intelligenta för att användas som en maträtt.
Citera
2007-05-14, 18:51
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor

Grisar?
Citera
2007-05-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor

Eh... det finns ju forskningsresultat som hävdar att både diverse cephalopoder (bläckfisk), de flesta bondgårdsdäggdjur (främst hästar och grisar), och ett antal fåglar har intelligens jämförbar med de smartaste husdjuren. Det handlar knappast om någon direkt etisk blockering, stigman mot att äta hund är med all sannolikhet kulturellt betingat. Därmed är det också tämligen irrelevant att använda andra än kulturella argument till att debattera hundätande... (Eller ja, möjligtvis att det kräver mer energi/kg slutlig slaktkropp att föda upp köttätare för att sedan använda dem som mat)
Citera
2007-05-14, 20:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Nån som vet om någon kokbok för tillagning av hund? Helst på svenska eller engelska?
Citera
2007-05-14, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nån som vet om någon kokbok för tillagning av hund? Helst på svenska eller engelska?

googla motherfucker, googla!!!
Citera
2007-05-14, 20:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
googla motherfucker, googla!!!

Är du go eller? Vet hut!
Citera
2007-05-14, 20:51
Medlem
tokens avatar
Hund har jag inte ätit, däremot åt jag haj regelbundet när jag bodde i USA. Det är också lite åt nöthållet, men har den vita färgen som fiskkött har. Mycket gott!
Citera
2007-05-15, 00:41
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

http://wolf.ok.ac.kr/~annyg/english/e5.htm

Recept för den som är intresserad.
Citera
2007-05-15, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Hej, bara nyfiken på ifall jag är den enda här på FB som ätit hund? :P
Var när jag var nere i Korea. Serverade min mammas syster oss en väldigt god gryta där vi fick ris till och massa andra side dishes...Det var väldigt gott, om jag minns rätt så hade de en nötköttsaktig smak. Tänkte inte så mycket på de eftersom jag då inte visste vad det var. Då efter måltidens gång fråga jag vad de var för kött samt andra ingredientser i grytan..Kvinnan kunde ju inte Svenska eller Engelska utan bara koreanska då kolla hon och skratta åt mig och ut kom *vov, vov* Hade varit kul ifall man blivit förvarnad Hade ätit de även jag vetat att de var hund men dde hade bara gjort de hela lite mer spännande, nu käka jag de som vilken mat som helst typ^^

Nu när man endå är igång på lite udda mat/råvaror kan väll ni också skriva vad för udda ni har ätit hemma eller utomlands Brukar ju bli så att man testar nytt utöver de vanliga när man är utomlands.

jag skulle inte ha nåt emot att prova käka hund, jag menar ca 1 miljard asiater gör ju det och far inte illa

men då ska det förstås vara tillagat på ett kinesiskt eller koreanskt sätt för att bli smaskigt...hundburgare eller hund med bröd skulle inte va nån höjdare sick:18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in