Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
jag kör med
avast pro 4,7
zonealarm pro
Funkar jättebra

Avast! är ett mycket bra alternativ. Det är en rekommendation, men det finns många bra antivirus där ute, det beror på var man är ute efter. För porr, fildelning och annat rekommenderas bättre antivirusmjukvara som t ex. BitDefender, men personligen så bytte jag snabbt därifrån till ett mindre resurskrävande antivirus och då jag använder lite sunt förnuft vid min internetanvändning så behöver jag inget superbt skydd utan ett mer normalt som istället tär mindre på prestanda och dylikt.
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Active Virus Shield och Comodo Firewall Pro om det ska vara gratis, båda är bättre än alla alternativ i den här tråden, utom Nod32!
Har aldrig testat
brandväggen eller Comodo som du talar om personligen, men den har man bara hört gott om. Comodo är också helt gratis om jag minns rätt. Däremot skall då inte uttala dig om spådant du inte vet någonting om, som om dessa två du nämde skulle vara bättre än alla andra här. Står du så starkt för gratis programvara eller menar du blodigt allvar att Active Virus Shield är något att skryta om? Programmet duger väl, men det är långt, och mycket långt från att vara bättre än viss programvara som nämnts här tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Använder
Avast Pro
Comodo Firewall
Pc Rescue
Adaware Prof
Funkar jättefint
Tveksamt om det är Datasäkerhet.
Vi testar MS Windows
/Mod
Handlar inte antivirus om datorsäkerhet, det är ju till för att skydda viktig data? Jag tycker det är så mycket hackingsnack på säkerhetsdelen borde nästan finnes en anti-säkerhetsdel för det