Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-08, 23:07
Bannlyst
hoj...
har kollat runt på internet på olika tester och olika expert-
uttalanden och personliga omdömen gällande vilket anti-
virusprogram som är det bästa.. jag har fått intrycket att
kaspersky och nod32 ska vara väldigt bra! men att kaspersky ska
förslöa datorn lite.. vad tycker ni?? vilket är bäst?
och lite förslag på brandvägg och internet security också..
tack och hej.
Citera
2007-05-08, 23:16
Medlem
927s avatar
kaspersky är klart bättre än nod32, det är inte så bra mot adware.

kav tar typ 10 mb, iaf den versionen jag körde i vintras
Citera
2007-05-08, 23:28
Medlem
RM12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
kaspersky är klart bättre än nod32, det är inte så bra mot adware.

kav tar typ 10 mb, iaf den versionen jag körde i vintras

några motivationer? Jag tycker nod32 är bättre för att det tar lite på cpu:n och hittar de flesta virus.

jag kör med
Outpost firewall
Nod32
Ad-Aware SE Personal
Citera
2007-05-08, 23:55
Medlem
927s avatar
jag har använt det själv

jag har hållit på med internetsäkerhet i fyra år och då lär man sig snabbt vilka program som är bra/dåliga på vissa saker även om det varierar

sen har eset en skum policy när det gäller lägga in vissa filer i databasen, det kan ta två veckor för dom medans tex kaspersky och bit defender fixar det samma dag. dom har en low priority lista, av nån anledning
Citera
2007-05-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian
hoj...
har kollat runt på internet på olika tester och olika expert-
uttalanden och personliga omdömen gällande vilket anti-
virusprogram som är det bästa.. jag har fått intrycket att
kaspersky och nod32 ska vara väldigt bra! men att kaspersky ska
förslöa datorn lite.. vad tycker ni?? vilket är bäst?
och lite förslag på brandvägg och internet security också..
tack och hej.
Panda Antivirus bör du undvika, det kräver mycket minne och resurser samt en långsam skanning, och fortfarande vissa mindre buggar. Däremot kan du installera Antivir som är gratis och finns som betalversion om du så behöver, detta programmet kräver ytterst lite funktioner och skyddar den vanliga användaren tillräckligt. Själv har jag Bullguard eftersom jag ville testa något som är 64-bitars och är gjort för Vista (, men det finns givetvis andra versioner). Bullguard för Vista x64 startar direkt vid inloggning, noll väntetid och tär inte på datorns resurser. Själva virusdetektionen mellan de större antivirusprogrammen är inte särkilt betydelsefull för en vanlig datoranvändare om man är försiktig, undvik Spam, okända filer och besök normala och kända porrsidor om du så vill. Antivirusprogrammet behöver ingen antispywarefunktion, installera ett antispyware program istället som t ex. Ad-Aware, använder själv Ad-Aware 2007 Beta 6, och det fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2007-05-09, 17:43
Medlem
en_snubbe1s avatar
jag kör med

avast pro 4,7
zonealarm pro

Funkar jättebra
Citera
2007-05-09, 17:50
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Active Virus Shield och Comodo Firewall Pro om det ska vara gratis, båda är bättre än alla alternativ i den här tråden, utom Nod32!
Citera
2007-05-09, 18:21
Medlem
Pradas avatar
Använder
Avast Pro
Comodo Firewall
Pc Rescue
Adaware Prof

Funkar jättefint
Citera
2007-05-09, 18:26
Medlem
blueCommands avatar
Tveksamt om det är Datasäkerhet.

Vi testar MS Windows
/Mod
Citera
2007-05-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
jag kör med

avast pro 4,7
zonealarm pro

Funkar jättebra
Avast! är ett mycket bra alternativ. Det är en rekommendation, men det finns många bra antivirus där ute, det beror på var man är ute efter. För porr, fildelning och annat rekommenderas bättre antivirusmjukvara som t ex. BitDefender, men personligen så bytte jag snabbt därifrån till ett mindre resurskrävande antivirus och då jag använder lite sunt förnuft vid min internetanvändning så behöver jag inget superbt skydd utan ett mer normalt som istället tär mindre på prestanda och dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Active Virus Shield och Comodo Firewall Pro om det ska vara gratis, båda är bättre än alla alternativ i den här tråden, utom Nod32!
Har aldrig testat brandväggen eller Comodo som du talar om personligen, men den har man bara hört gott om. Comodo är också helt gratis om jag minns rätt. Däremot skall då inte uttala dig om spådant du inte vet någonting om, som om dessa två du nämde skulle vara bättre än alla andra här. Står du så starkt för gratis programvara eller menar du blodigt allvar att Active Virus Shield är något att skryta om? Programmet duger väl, men det är långt, och mycket långt från att vara bättre än viss programvara som nämnts här tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Använder
Avast Pro
Comodo Firewall
Pc Rescue
Adaware Prof

Funkar jättefint

Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Tveksamt om det är Datasäkerhet.

Vi testar MS Windows
/Mod
Handlar inte antivirus om datorsäkerhet, det är ju till för att skydda viktig data? Jag tycker det är så mycket hackingsnack på säkerhetsdelen borde nästan finnes en anti-säkerhetsdel för det
Citera
2007-05-09, 20:01
Medlem
project_xs avatar
Säger bara en sak:
BitDefender sköter (sen 7 månader tillbaka) all min anti-virus + brandvägg m.m.
Funkar bra!
Citera
2007-05-09, 20:04
Medlem
Jag själv kör NOD32. Lätt att förstå, tar inte mycket cpu/minne och den hittar det den ska hitta. Även ett + i kanten för att den scannar igenom datorn hela tiden(AMON, DMON, EMON & IMON)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in