• 1
  • 2
2007-05-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hey Sugar!
Nikotinplåster är väl det närmaste du kommer utan tobaken antar jag.
Ellerhur. Sätt nikotinplåster över hela kroppen så ska du nog få se på rus!
Citera
2007-05-13, 21:35
Medlem
spikars avatar
Rent nikotin kan döda en vuxen person vid 40 - 60 mg. Med andra ord är det snarare ett extremt potent gift än en drog i ren form. Om det frigörs i luften genom en explosion kan en droppe räcka gott och väl för att otrota allt liv i ett mindre bostadsområde. Rent nikotin är livsfarligt att hantera i alla dess former, då det inte ens behöver inhaleras, utan penetrerar och löser upp huden.

Att missbruka rent nikotin hemma som en drog är därför omöjligt : /

// spikar
Citera
2007-05-15, 17:57
Medlem
lodis kaninens avatar
trots alla varningar som redan visats så ger jag en till.. men för övrigt vet jag dessutom hur man kan extrahera ganska konsentrerat nicotin från tobak.

blötlägg tobacket i t.ex en karstull, värm lagom så att det blir lite gäggigt (koka inte) och låt det sedan stå i ett flertal dagar.
efter si sådär 4 dagar kan du sedan sila bort tobacken och få kvar lite mycig brun gägga.. detta är slagg från toback och ganska koncentrerad nicotin... inte som det en kimist skulle kunna få fram på finare sätt men fortfarande rolia grejer.

men ytterligare ett varningnens ord, detta är inte grejer att leka med! och det är inte en kick vi snackar om, detta är en självmordsteknik
Citera
2007-05-15, 23:25
Medlem
Legalizelutfisks avatar
nikotin mår man ju bara illa av...testa cannabis istället...
Citera
2007-05-18, 15:13
Bannlyst
Ja. Exakt. Minns du de första nikotinkickarna? Testade du någonsin att stoppa in tre snus i käften och röka samtidigt. Detta framkallade hemska känslor(ILLAMÅENDE!). Allvarligt, vem vill ha en nikotinkick som är starkare än den man fick när man var färsk nikotinist?
Citera
2007-05-21, 16:04
Medlem
Abesses avatar
haha, jag undrar också varför
det enda som är "skönt" (mer roligt än skönt iof) med nicokick är darrningarna ^^

men shit, jag visste faktiskt inte att nicotin var så farligt
visst, var ju medveten om att det inte var nyttigt... men endå
Citera
2007-05-21, 19:51
Medlem
2500s avatar
För att extrahera nicotin lägg en dosa snus i ett glas med vatten och skaka då och då. Vänta till nästa dag då du filtrerar bort snuset och låter vattnet avdunsta. Sen har du ren nikotin som du blandar med dmso och slänger på någon
Citera
2007-05-21, 20:02
Medlem
fraess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikar
Rent nikotin kan döda en vuxen person vid 40 - 60 mg. Med andra ord är det snarare ett extremt potent gift än en drog i ren form. Om det frigörs i luften genom en explosion kan en droppe räcka gott och väl för att otrota allt liv i ett mindre bostadsområde. Rent nikotin är livsfarligt att hantera i alla dess former, då det inte ens behöver inhaleras, utan penetrerar och löser upp huden.

Att missbruka rent nikotin hemma som en drog är därför omöjligt : /

// spikar

Nu sitter du väl och hittar på? En droppe för att döda ett bostadsområde?

En droppe vatten är ungefär 0.05 ml = 0.05 g = 50 mg = 1 dödlig dos.
Nu är ju inte vatten och nikotin samma sak, och jag vet inte ens om nikotin är flytande i ren form, men du hajjar nog.
Citera
2007-05-23, 23:36
Medlem
AnTiVaLs avatar
Min kusse som är kemist hade en gång ren nikotin i sitt labb, och han sa till mig att om man doppar ner fingret i giftet så dör man!
Fan om man verkligen tänker efter, fyfan vad starkt gift det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in