Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Dock verkade han röra sig utan nån sorts livvakt vilket förvånade mig, han måste ju vara god för många miljoner, + väldigt känd, iaf här i Sverige vet ju alla vem han är.
Miljoner?! Haha. Det är en image, och inget annat. En gång i tiden, runt Berns-tiden kunde han kalla sig miljonär. Men efter Australien-trippen, som gick flera miljoner back pga av ett skattemisstag, stämmer det inte längre.
Showen på Rondo i Gbg under hösten gick precis på gränsen till förlust. Börsen i Sthlm under våren var det mest utgifter.
Han är absolut inte fattig. Men ingen miljonär. Hyr en lägenhet på Söder i Sthlm (ovanför Kellys). Men frågar man honom bor i en våning på Östermalm. Har spons på en bil, får gratis kläder och prylar.
Har bara gjort ett riktigt gig i Las Vegas (och då var det som för-akt till en annan magiker). Är ofta där, men bara som privatperson/hangaround/wannabe. Det är många rykter och myter kring den mannen. Och det mesta är faktiskt uppdiktat för att få press och öka mystiken runt honom.
Som det nedan. Vad som EGENTLIGEN hände, var att när han hade bråttom bakom scenen för ett ombyte och sprang fort nedför en trappa så slog han i taket som var lite väl lågt. Men det använder man såklart till sin fördel, för att öka mystiken.
http://www.expressen.se/noje/1.60794...sjukhus-i-natt
En nära vän till mig har jobbat med honom. Han avslöjar aldrig några trick för mig. Men berättar gärna skvaller efter några glas.