Du kan ju alltid sätta upp en FTPserver på någon av burkarna, sen ansluta med den andra
Uppskattar svaret och idn lösning men det måste finnas något annat sätt att lösa detta på, gammla hederliga windows sättet är ju att köra 2 st \\ och sen bara skriva in IP:et men det funkar ju fanimej inte
Antar att du kör OS X.
Gå in i systeminställningar och välj Fildelning.
Under fliken tjänster, kryssa i Windowsdelning. Tryck sedan på knappen "konton" och aktivera det konto som man ska kunna logga in med.
Under tjänsterna står sökvägen som du sedan ska mappa upp i windows explorer på din pc. Sen kan du bara släppa filerna i explorer...
Antar att du kör OS X.
Gå in i systeminställningar och välj Fildelning.
Under fliken tjänster, kryssa i Windowsdelning. Tryck sedan på knappen "konton" och aktivera det konto som man ska kunna logga in med.
Under tjänsterna står sökvägen som du sedan ska mappa upp i windows explorer på din pc. Sen kan du bara släppa filerna i explorer...
Du hade fan fått en kyss om jag kunde hitta dig! Tack Tack föregående inlägg också
Nu när jag ändå håller på tänkte jag fråga om jag kan ändra namnet på mig själv i datorn. det står "slrslr" vid huset men jag vill bara att det ska stå SLR vid husbilden. Fattar ni vad jag menar. det är när man öppnar finder asså.
Apple föreslår själva att man skapar ett nytt konto med "rätt namn" och migrerar över all data från det gamla kontot. detta beskrivs också i länken ovan, men tydligen finns det vissa ställen där nya användarnamnet inte slår igenom. Förstår inte riktigt hur han menar...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!