2007-05-22, 17:33
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
och en sak till, när de drar igång riktiga...vad ska FB köra på då? mkt roligare att lira med sällskap =)

Jag kan ju inte tala för alla men jag röstar för att vi emigrerar till WoWScape-servern när den drar igång.
Citera
2007-05-22, 17:45
Medlem
Jochenns avatar
vilken av WoWscapes servrar lirar ni på? är det the bruning crusade servern eller? och behöver man inte tanka wow orginalet om man tankar ner burning crusade på ca 2gb för att lira på servern. eller hur funkar det... kan inte så mycket om wow men är jävligt sugen
Citera
2007-05-22, 17:55
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jochenn
vilken av WoWscapes servrar lirar ni på? är det the bruning crusade servern eller? och behöver man inte tanka wow orginalet om man tankar ner burning crusade på ca 2gb för att lira på servern. eller hur funkar det... kan inte så mycket om wow men är jävligt sugen
Vi som har börjat på WoWscape har bara lirat på deras testserver för den nya emlutaorn Antrix. Servern kom upp igår eller i förrgår och är nu nere för att de ska fixa till den nya databasen. När de är klara med testningen ska de dela upp servern i en high-rate och en low-rate server.

Du behöver tanka vanliga WoW också, alltså inte bara expansionen. Sedan behöver du även 2 st patchar så att du får den senaste uppdateringen 2.0.12.
Citera
2007-05-22, 18:01
Bannlyst
känns dock lite säkrare att spela på blizzards servrar, jag menar om man spenderar en massa tid på att geara upp sin char och att farma etc så vill man ju inte gå miste om allt sånt. Det är ju lite mer säkrare med blizzard så att säga :P
Citera
2007-05-22, 18:22
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Vi som har börjat på WoWscape har bara lirat på deras testserver för den nya emlutaorn Antrix. Servern kom upp igår eller i förrgår och är nu nere för att de ska fixa till den nya databasen. När de är klara med testningen ska de dela upp servern i en high-rate och en low-rate server.

Du behöver tanka vanliga WoW också, alltså inte bara expansionen. Sedan behöver du även 2 st patchar så att du får den senaste uppdateringen 2.0.12.
Jahapp jag kanske får switcha med.
Är servern nere nu ?
Citera
2007-05-22, 18:27
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Jahapp jag kanske får switcha med.
Är servern nere nu ?

Ja, den kommer antagligen ha kommit upp imorgon. Vet inte hur lång tid till det tar innan de drar igång på riktigt däremot, men om man kollar pollen på deras hemsida så tycker man att det borde bli ganska snart.
Citera
2007-05-22, 18:29
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Ja, den kommer antagligen ha kommit upp imorgon. Vet inte hur lång tid till det tar innan de drar igång på riktigt däremot, men om man kollar pollen på deras hemsida så tycker man att det borde bli ganska snart.
Gott

Fortfaronde horde btw?
Citera
2007-05-22, 18:31
Medlem
Rallans avatar
Jag väntar nog tills testfasen är över innan jag börjar spela. Om någon tänker fortsätta med Swewow så säg till, jag fick av någon anledning Guildmaster taggen som någon mer aktiv kan ta över.
Citera
2007-05-22, 20:22
Medlem
Jag lirar fort. på swewow, tills de nya realmsen kommer upp på wowscape. Fast för tillfället sitter min char fast udner marken, hoppas 1977 fixar det snart..

Men vilken realm ska vi spela på på wowscape då? Och kör vi fortfarande horde?

EDIT: själv röstar jag på high-rate, iaf om low rate är blizzlike i xpn.
Citera
2007-05-22, 21:30
Medlem
Joppizs avatar
Alla mina snubbar på SweWoW är borta iallafall, så jag har ingen lust att fortsätta förrens WoWantrix (wowscape) blir stabil.

Tycker Timjan eller Flakon borde starta upp FB-guilden när servern är live.
Citera
2007-05-22, 21:35
Medlem
Jag var oxå nyss inne på swewow och mina gubbar va oxå borta.
Men jag tycker oxå vi ska byta till wowscape om den nu är bättre. Jag tyckte att swewow funka rätt bra. Alltid låg ping och hyfsat med folk.
Men ska vi köra horde eller alliance? Jag röstar för alliance iaf.
Citera
2007-05-22, 21:48
Medlem
Joppizs avatar
Bör fortsätta som Horde såklart.

z0r3: WoWscape Antrix är blizzlike med ungefär samma rates som SweWoW. Deras high-rate servrar har 10x-20x xp, verkar lite för högt. Så om det ska finnas en low-rate och en high-rate, så kommer low-raten nog vara likadan som SweWoW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in