2007-05-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metatron
Dessa piratservrar verkar fortfarande vara extremt instabila, varje gång jag tänker att jag ska gå in och testa så är antingen hemsidan nere eller så klagar folk på lagg och liknande. Finns det verkligen inga stabila, laggfria servrar, som man kan lira på utan att riskera att de plötsligt går ner?
På tal om det...

Är swewow nere?

Jag kommer inte in.
Citera
2007-05-19, 17:28
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chunky Salsa
På tal om det...

Är swewow nere?

Jag kommer inte in.

läs 1-2 inlägg över dig next time...

EDIT: nu verkar den starta igen
Citera
2007-05-19, 18:59
Medlem
call3s avatar
Jag hoppas jag inte säger för mycket.
men det verkar som GuildMaster för flashback guilden inte vill köra vidare.
Jag är framröstad av personer i guilden och tänker ta över den posten.
Jag säger inte att jag är mästare på wow men jag tänker göra mitt bästa.
DVS om förra GuildMaster godkänner mig.
Anyway. jag har lagt upp en otroligt simpel sida där jag skriver in raid tider. adressen är
http://flashbackguild.frac.dk/
Om du har någon fråga kontakta mig via pm eller skriv till timjan på SweWOW
Citera
2007-05-19, 21:23
Medlem
Det verkar inte vara många som är runt lvl 20-30, men om ngn vill lira WC (wailing caverns, barrens) så säg till mig här eller ingame! (zore)
Citera
2007-05-19, 22:07
Medlem
Metatrons avatar
Testade just SweWoW och det var det sämsta stället jag någonsin lirat på, disconnectades efter 10 minuter. Sedan kunde jag inte logga in på ett tag och när jag slutligen lyckades visade det sig att det jag gjort under tiden jag spelade inte ens hade registrerats på servern. För övrigt kunde går det inte att spela hunter eller warlock eftersom petsen inte kan attackera av någon anledning.

Man kan ju undra vad ni tänker med som rekommenderar den här skitservern.
Citera
2007-05-19, 22:11
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Testade just SweWoW och det var det sämsta stället jag någonsin lirat på, disconnectades efter 10 minuter. Sedan kunde jag inte logga in på ett tag och när jag slutligen lyckades visade det sig att det jag gjort under tiden jag spelade inte ens hade registrerats på servern. För övrigt kunde går det inte att spela hunter eller warlock eftersom petsen inte kan attackera av någon anledning.

Man kan ju undra vad ni tänker med som rekommenderar den här skitservern.
Rekommenderar och rekommenderar. Det finns inga laggfria servrar vad jag vet och om du vill döma ut den efter att ha provat i 10 minuter kan du väl få göra det.

Edit: Och där gick servern ner. Jag känner mej klar för kvällen. Får köra hårt i SM imorrn.
Citera
2007-05-20, 01:06
Medlem
PyR0s avatar
Citat:
Dessa piratservrar verkar fortfarande vara extremt instabila, varje gång jag tänker att jag ska gå in och testa så är antingen hemsidan nere eller så klagar folk på lagg och liknande. Finns det verkligen inga stabila, laggfria servrar, som man kan lira på utan att riskera att de plötsligt går ner?
I stort sett alla TBC servrar bygger på samma "emulator" (MaNGOS), och där är prioriteten inte att få grejerna stabila - utan att återskapa spelet så bra och buggfritt det går. Men nu på senare tid har det kommit en del patcher som ska förbättra prestandan på servrarna, det gäller bara att serverägarna ska uppdatera lite också...
Citera
2007-05-20, 01:44
Medlem
Exteruss avatar
Det man får när man spelar på en piratserver är vad man betalar för, dvs...inte mycket. Så är det bara. Blizzard har hela serverhallar med skräddarsydd hård- och mjukvara bara för detta ändamål. För att inte tala om de heltidsanställda personer som behövs för att serva skiten. Och till och med dom har problem av och till. Så ett gäng privatpersoner med en persondator till server, halvtattig mjukvara och en bredbandsuppkoppling kommer knappast ge någon en behaglig spelupplevelse.
Citera
2007-05-20, 01:47
Medlem
Joppizs avatar
Ägaren verkar ju ha servern, databasen och hemsidan på samma ställe, så det är ju inte så konstigt att det laggar. Servern kommunicerar med databasen för att spara all data, och hemsidan har en del funktioner som uppdateras var tionde sekund, som också använder sig utav databasen.

Ska någonting ändras på sidan verkar de behöva starta om servern också.
Citera
2007-05-20, 05:43
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Nu har jag åter igen laddat ner TBC, men det vill inte bli instalerat.
Står bara att det är "unable" för att det är för den "North American version of WOW", men jag har laddat från SweWOWs hemsida och 2 andra sidor och jag fattar inte hur jag ska få det att fungera...

ska jag instalera om vanliga wow utan att patcha det och sen tbc eller hur ska jag göra?
Citera
2007-05-20, 05:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Nu har jag åter igen laddat ner TBC, men det vill inte bli instalerat.
Står bara att det är "unable" för att det är för den "North American version of WOW", men jag har laddat från SweWOWs hemsida och 2 andra sidor och jag fattar inte hur jag ska få det att fungera...

ska jag instalera om vanliga wow utan att patcha det och sen tbc eller hur ska jag göra?

Du har helt enkelt installerat en annan version av Wow än den TBC du försöker installera (som texten anger så har du "Client: TBC Eng/US" men nån annan "Client: WoW" (antagligen Eng/EU)..

Har du testat på http://download.boomtown.net/en_uk/ ?
deras grejjer brukar alltid funka bra.
Dom ska ha både client och patchar.
Citera
2007-05-20, 09:50
Medlem
Eidolons avatar
Någon som har IP:n till SweWoWs Teamspeak? Jag lyckades inte hitta den på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in