2007-05-07, 12:07
Medlem
Idag hade jag inbrott i min bil mellan kl 7 och 9 imorse. De krossade passagerar rutan fram och tog min handdator av märket Fujitsu-Siemens Loox 420, en gps puck och strömförsörjningen för de båda. Handdatorn använde jag främst som gps.

Som sagt detta skedde mellan kl 7-9 imorse på augustenborgsgatan 17b i malmö. Om det är någon som sett själva inbrottet alternativt blir erbjudna att köpa min handdator så hojta gärna till!
2007-05-07, 12:09
Medlem
core_s avatar
Jaha.

Har du någon fråga eller något att diskutera, eller ville du bara sprida att du blivit bestulen?

Läxan är väl att inte låta lösa föremål ligga och skräpa i bilen
2007-05-07, 12:10
Medlem
rückblendes avatar
bara en idiot har sådana saker i bilen.
2007-05-07, 12:13
Medlem
viktig petter attityden kan du slippa, är inte upplagd för sådant just nu. handdatorn låg ej synlig i bilen utan det enda de har sett är laddaren och sedan krossat rutan för att då leta igenom bilen. Stereon hade de ej rört, och denna låg helt synlig. (handdatorn låg under sätet totalt osynlig). Nu är det inte så att jag förväntar mig att få tillbaka något utan att jag stör mig på folks beteende, ponera att jag hade handdatorn med mig, de hade krossat rutan ändå för att leta genom bilen. Skillnaden hade vart att de inte fått med sig handdatorn. Handdatorn i sig är ersättbar, däremot är det en princip sak!

Diskutera vill jag kanske inte göra, däremot göra er uppmärksamma ifall ni skulle bli erbjudna ovanstående handdator, men passar det sig inte behöver ni inte läsa i tråden mer eller be nån mod låsa den.
2007-05-07, 13:11
Medlem
Verkar ju vara nån som visste att du hade den i bilen med andra ord, eftersom den sket i radion och bara tog din handdator,, eller så blev personen störd och bara tog den eftersom den låg löst.
2007-05-08, 02:48
Medlem
rückblendes avatar
va lustigt att jag hade inbrott i min bil mellan mina 2 inlägg här..
dom stal dock inget,, för jag hade inget i bilen
2007-05-08, 10:05
Medlem
Norrloaders avatar
Tja... Vad ska man säga...
En del har jävligt svårt att skilja på rätt å fel...
Kärringen hade inbrott i sin Astra å blev av med riktiga dyrgripar...Handsfree (197:-) & strumpbyxor (35:-)

Nä - antingen visste nån va du hade, eller oxå bara en jävla otur.
En polare blev av med en fuktmätare á 25'000 som han använde i jobbet. Ren otur gissar jag, men man blir ju jävligt sne i alla fall. Han fick f.ö. inte ut den på försäkringen, kategoriserades som stöldbegärlig. ??? En svart låda som en lekman inte har en susning om va det är för något...

Nä, alldeles för gott om folk som skiter i mitt å ditt, vara av säkert merparten är pundare som chansar lite för att kränga en stereo för 200 spänn.

Lider med dig
2007-05-08, 11:53
Medlem
tgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
En polare blev av med en fuktmätare á 25'000 som han använde i jobbet. Ren otur gissar jag, men man blir ju jävligt sne i alla fall. Han fick f.ö. inte ut den på försäkringen, kategoriserades som stöldbegärlig. ??? En svart låda som en lekman inte har en susning om va det är för något...

Försäkringsbolagen kallar allt med litet större värde för stöldbegärligt, då kan de ju slippa betala ut.
2007-05-08, 12:18
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
Tveksamt att detta var skälet till att han inte fick någon ersättning för sin fuktmätare. Som stöldbegärliga föremål räknas (dyra) stereoanläggningar, (dyra) fälgar och annat som normalt sitter monterad i/på bilen. För såna saker krävs tilläggsförsäkringar för att ersättning ska utgå.

Andra prylar som normalt inte tillhör bilen, till exempel datorer, plånböcker (med pengar), skidor eller lösa tv-apparater, med mera, gäller inte bilens försäkring. Allt sånt måste försäkras på annat sätt för att ersättning ska utgå. Möjligen kan hemförsäkringen gälla för saker som tillhör dig själv.

I fallet med fuktmätaren borde alltså den som äger den (=din polares arbetsgivare/företag) ha en försäkring som ger ersättning stölder från bilar för att det ska bli någon ersättning.

Men visst är det ett jävla runk att folk smashar bilar och stjäl saker.
2007-05-08, 12:55
Medlem
jamesbondes avatar
Malmö . . . . är väl en av sveriges mest mångkulturberikade städer? Då är det nog klokast att TA BORT ALLT LÖST. Din handdator är väl på vift i Irak där nån asylsökare är på tillfällig smester . . . . .
2007-05-08, 13:34
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Tveksamt att detta var skälet till att han inte fick någon ersättning för sin fuktmätare. Som stöldbegärliga föremål räknas (dyra) stereoanläggningar, (dyra) fälgar och annat som normalt sitter monterad i/på bilen. För såna saker krävs tilläggsförsäkringar för att ersättning ska utgå.

Andra prylar som normalt inte tillhör bilen, till exempel datorer, plånböcker (med pengar), skidor eller lösa tv-apparater, med mera, gäller inte bilens försäkring. Allt sånt måste försäkras på annat sätt för att ersättning ska utgå. Möjligen kan hemförsäkringen gälla för saker som tillhör dig själv.

I fallet med fuktmätaren borde alltså den som äger den (=din polares arbetsgivare/företag) ha en försäkring som ger ersättning stölder från bilar för att det ska bli någon ersättning.

Men visst är det ett jävla runk att folk smashar bilar och stjäl saker.

Oki, de e möjligt...
Vet i alla fall att han var tvungen att göra upp med sin arbetsgivare på nåt sätt, pga försäkringen inte täckte det hela. Exakta förfarandet vet jag inte.
2007-05-09, 08:30
Medlem
Hade ett litet inbrott i min bil i somras, tjuvarna fick med sig parkeringskassan på 8:- Det sved
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in