2007-05-06, 20:26
Medlem
IMPlicits avatar
Varje gång jag installerar om min dator glömmer jag samma sak, nämligen att spara undan mina bokmärken. Den här gången kom jag ihåg det, men nu kan jag inte hitta dem någonstans på hårddisken. Jag har dem i webbläsaren, men hur i hela friden ska jag spara den på något smidigt sätt?
Citera
2007-05-06, 20:36
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Varje gång jag installerar om min dator glömmer jag samma sak, nämligen att spara undan mina bokmärken. Den här gången kom jag ihåg det, men nu kan jag inte hitta dem någonstans på hårddisken. Jag har dem i webbläsaren, men hur i hela friden ska jag spara den på något smidigt sätt?

bokmärken ->arkiv->exportera-> sen sparar du bookmärkena som vad du vill sen tar du bara importerar och klickar på filen om du vill ha dem i din nyinstallerade dator. Antar att jag svarar på fel grej, och de finns i någon av firefoix mappar på datorn, men minns inte vilken
Citera
2007-05-06, 20:40
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
bokmärken ->arkiv->exportera-> sen sparar du bookmärkena som vad du vill sen tar du bara importerar och klickar på filen om du vill ha dem i din nyinstallerade dator. Antar att jag svarar på fel grej, och de finns i någon av firefoix mappar på datorn, men minns inte vilken
Underbart! Tack så mycket
Citera
2007-05-06, 20:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Ett än bättre alternativ är MoZBackup, ett litet program som sparar, inte bara dina bokmärken, utan även dina extensions m.m.
Givetsvis gratis också!
Citera
2007-05-06, 22:33
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
bokmärken ->arkiv->exportera->

Och var hittar du arkiv under bokmärken???
Citera
2007-05-06, 23:13
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickelind
Och var hittar du arkiv under bokmärken???

Bokmärken -> Ordna bokmärken -> Arkiv -> Exportera
Citera
2007-05-06, 23:15
Medlem
The Sidewinders avatar
jag har ett mycket bättre förslag ... och det heter "foxmarks" och är ett plug-in till firefox som sparar alla dina bokmärken på en server och varje gång du startar firefox så synkroniseras dina bokmärken med de som sparats på servern.

Fördelen med detta är att du lika lätt kan komma åt dina bokmärken på jobbet/skolan som hemma.
Citera
2007-05-07, 00:34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder
jag har ett mycket bättre förslag ... och det heter "foxmarks" och är ett plug-in till firefox som sparar alla dina bokmärken på en server och varje gång du startar firefox så synkroniseras dina bokmärken med de som sparats på servern.

Fördelen med detta är att du lika lätt kan komma åt dina bokmärken på jobbet/skolan som hemma.

ska man logga in någonstans för hur vet en annan dator vad min FF hemma har ?
Citera
2007-05-07, 01:23
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
ska man logga in någonstans för hur vet en annan dator vad min FF hemma har ?

ja du har ett konto som den ansluter till och kollar. Men det sköter den helt själv, man märker det aldrig när man väl installerat det
Citera
2007-05-07, 08:48
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Bokmärken -> Ordna bokmärken -> Arkiv -> Exportera
Ok. Tack.
Citera
2007-05-07, 08:54
Bannlyst
C:\Documents and Settings\användarnamn\Application Data\Mozilla\Firefox
Där ligger allt om man vill kopiera manuellt istället.
Citera
2007-05-07, 09:47
Medlem
Devil_Ds avatar
Eller om du har Vista: C:\Users\användarnamn\AppData\Roaming\Mozilla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in