• 1
  • 2
2007-05-07, 16:05
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Söker man på hans adress får man upp 29 personer på eniro. Räkna bort de som angivit våningsplan annat än hans eget så finns det fortfarande en hel del. Är man registrerad på en adress med uppgift om antal trappor innebär det inte att en annan person som bor i samma lägenhet även denna har registrerat sin adress med antal trappor.

Adressen han bor på innehåller en hel del lägenheter, inte bara en per våningsplan.

Bara för att man är sambo betyder det inte att man är registrerad på samma adress. Skulle t ex kunna vara så att hans sambo är innehavare av en hyreslägenhet som de inte vill bli av med.

Visst kan man tro att han är homosexuell, det tror jag faktiskt med bestämdhet att han är, men sättet du "bevisar" det på är så skrattretande löjligt att det är bättre att peka på hans beteende än att du sökt på hans adress.

ratsit min vän....
Citera
2007-05-07, 16:06
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Varför är inte tråden låst/kastad, när det redan finns en tråd i ämnet?

bra fråga.
Citera
2007-05-07, 16:47
Medlem
brianmolkos avatar
är han programledaren jag trodde han var pojkvän till någon tjej
Citera
2007-05-07, 21:32
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
ratsit min vän....

Får väl citera mig själv eftersom att du inte läste klart.

Citat:
Bara för att man är sambo betyder det inte att man är registrerad på samma adress.
Citera
2007-05-07, 21:39
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Får väl citera mig själv eftersom att du inte läste klart.

Samboförhållande är en form av samlevnad där ett ogift par bor ihop under "äktenskapsliknande förhållanden", som det står i lagen. Sambo är benämningen på den person som man är sammanboende med.

Samboförhållanden är mycket vanligt i Sverige och i viss mån i andra nordiska länder, men ovanligt i andra delar av Europa och världen. I Sverige har omkring hälften av alla nyfödda barn föräldrar som inte är gifta; i många andra västeuropeiska länder ligger samma siffra omkring 10 procent.

Att vara sambo är inget civilstånd i juridisk mening. Enligt sambolagen är efterlevande sambo dödsbodelägare, men har ingen automatisk arvsrätt.

Två personer som har ett nära förhållande till varandra, oftast ett kärleksförhållande, men inte bor i samma hushåll kallas ibland särbo. De bor isär.

Delsbo - paret delar på boendet; ibland hos den ena och ibland hos den andra.

sammanfattningsvis, säjer man att man är sambo bor man i en och samma lägenhet, har man 2 lägenheter och bor växelvis, kallas det delsbo. Jag har rätt, du fel.
Citera
2007-05-07, 21:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
Samboförhållande är en form av samlevnad där ett ogift par bor ihop under "äktenskapsliknande förhållanden", som det står i lagen. Sambo är benämningen på den person som man är sammanboende med.

Samboförhållanden är mycket vanligt i Sverige och i viss mån i andra nordiska länder, men ovanligt i andra delar av Europa och världen. I Sverige har omkring hälften av alla nyfödda barn föräldrar som inte är gifta; i många andra västeuropeiska länder ligger samma siffra omkring 10 procent.

Att vara sambo är inget civilstånd i juridisk mening. Enligt sambolagen är efterlevande sambo dödsbodelägare, men har ingen automatisk arvsrätt.

Två personer som har ett nära förhållande till varandra, oftast ett kärleksförhållande, men inte bor i samma hushåll kallas ibland särbo. De bor isär.

Delsbo - paret delar på boendet; ibland hos den ena och ibland hos den andra.

sammanfattningsvis, säjer man att man är sambo bor man i en och samma lägenhet, har man 2 lägenheter och bor växelvis, kallas det delsbo. Jag har rätt, du fel.

Min sambo bodde i min lägenhet i flera månader utan att vara skriven här. Lägenheten hon var skriven på nyttjades inte av oss. Innebär det att vi var sambos eller delbos?

Eller menar du att jag är ensam om att ha kallat mig sambo innan vi var folkbokförda på samma adress?

Fast i och med att det här inte handlar om huruvida han är homosexuell eller inte (vilket jag - precis som du - tror att han är) utan användandet av ordet sambo så vet jag inte hur mycket vi får ut av att fortsätta argumentera om det. Jag är väl medveten om det du precis skrivit, men jag hävdar ändå att man inte behöver vara skrivna på samma adress för att faktiskt dela ett boende tillsammans och kalla sig sambos. Må det vara av olika skäl.
Citera
2007-05-07, 22:56
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Min sambo bodde i min lägenhet i flera månader utan att vara skriven här. Lägenheten hon var skriven på nyttjades inte av oss. Innebär det att vi var sambos eller delbos?

Eller menar du att jag är ensam om att ha kallat mig sambo innan vi var folkbokförda på samma adress?

Fast i och med att det här inte handlar om huruvida han är homosexuell eller inte (vilket jag - precis som du - tror att han är) utan användandet av ordet sambo så vet jag inte hur mycket vi får ut av att fortsätta argumentera om det. Jag är väl medveten om det du precis skrivit, men jag hävdar ändå att man inte behöver vara skrivna på samma adress för att faktiskt dela ett boende tillsammans och kalla sig sambos. Må det vara av olika skäl.

ok, då lägger vi ner den här diskussion om vad en sambo är eller inte är....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in