2007-05-06, 00:15
Medlem
Som rubriken, vad är det smartaste sättet att neutralisera doften av ciggaretrök i en bil?, precis fixat en ny bil och förra ägarna rökte i bilen, luktar inte mycket, men hört att ättika i en skål funkar.. men kommer det då inte lukta surt efteråt?
Man vill inte precis sätta in massa wonderbaums så det luktar helvete
Citera
2007-05-06, 00:46
Medlem
lycklig_mans avatar
Doft är för mig något som luktar gott, tror lukt är det ord som du söker...

Iaf, har också hört att ättika ska hjälpa så testa med det.
Citera
2007-05-06, 10:41
Medlem
k0rv3ns avatar
Jaupp det hjälper med ettika. Men hjälper även att dela på ett äpple och lägga under sätena i ett par dagar. Och så byter du ut dom lite då och då så ska lukten vara borda på två veckor. Hjälpte en släktings bil! Äpple suger nämligen åt dig röklukten bra. Fast ettika funkar med Och ska inte bli några lukter av ettikan efteråt!
Citera
2007-05-06, 10:43
Medlem
Wittgensteins avatar
jaaa ettika ftw!!!!11
Citera
2007-05-06, 11:14
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Jaupp det hjälper med ettika. Men hjälper även att dela på ett äpple och lägga under sätena i ett par dagar. Och så byter du ut dom lite då och då så ska lukten vara borda på två veckor. Hjälpte en släktings bil! Äpple suger nämligen åt dig röklukten bra. Fast ettika funkar med Och ska inte bli några lukter av ettikan efteråt!

Tack för det tipset. Har alltid tyckt ättika varit lite jobbigt då jag alltid spiller ut det i hela bilen :P
Citera
2007-05-06, 11:43
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Tack för det tipset. Har alltid tyckt ättika varit lite jobbigt då jag alltid spiller ut det i hela bilen :P

Hehe Ja äpplen spiller man ju itne dirket ut
Citera
2007-05-06, 11:50
Medlem
cavedivers avatar
foggning

Min bil vara ganska inrökt när jag köpte den, och ättika och dylikt hjälpte föga. Clas Ohlson har påsar som suger åt sig lukt som funkar relativt bra, dom tog udden av röken.

Sen gjorde jag en foggning och efter det så är det svårt att ana sig till röklukt, även om det går om man har en bra näsa och det är varmt i bilen. Foggning används bla av försäkringsbolag för att sanera rökskador, och är en skonsammare och ungefär motsvarande en gammal hederlig ozonbehandling. Det kostade förvisso 1500:- men det var det värt.

Ska nog köra lite fler kurer här framöver. En sak är säker, det är drygt som fan med folk som röker i bilar.
Citera
2007-05-06, 11:51
Medlem
man tackar för alla svar, får bli en blandning av äpple och ättika dårå, för den optimala effekten ;D
Citera
2007-05-06, 12:01
Medlem
Azraels avatar
Ättika hjälper INTE. Allt snack om saker som "suger åt sig" dålig lukt är bara skitprat. Det enda som funkar på en illaluktande bil är fogging och jonisering. Tag kontakt med en proffsfirma så hjälper de dig.

Tro mig - jag har råkat ut för riktigt inpyrda kärror...
Citera
2007-05-06, 12:06
Medlem
willedenstores avatar
Har jobbat som rekonditionerare av bilar och röklukt var en utmaning jag ofta stötte på. Riktigt jobbigt att få bort och krävde flera maskiner och kemikalier av olika slag. Ättika och äpplen? Haha Njaa.
Citera
2007-05-06, 13:15
Medlem
WGEs avatar
Ge fan i att röka i bilen så slipper ni de problemet
Citera
2007-05-06, 16:00
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGE
Ge fan i att röka i bilen så slipper ni de problemet

Problem? Vilket problem?
Ifall rökdoft är ett problem så betyder det bara att man har rökt tobak av undermålig kvalitet. Byt tobak. Om du röker pipa så se för bövelen till att röka rak pipa, inte sned.

Ättiks- och äppellukt håller dessutom inte "allergiker" och andra hypokondriska kommunister på avstånd från ens fordon såsom en civiliserad air av tobak gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in