qwertz1 föreslår du letar på nätet.
T.ex.
www.videohelp.com
www.doom9.org
Finns massor med sajter där det finns guider hur man gör osv. Jag bryr mig dock inte om detta då jag sedan länge gav upp på detta område. Det är betydligt enklare att använda sin dator för att spela upp prylarna på TVn.
Plus du får 100% kompabilitet och kan spela upp allt oavsett, konstiga format osv.
Det man egentligen gör är att ta filen du har, konvertera till DVD (tar tid) och därefter gör en author, så man får lite menyer osv för att skivan ska bli dvd-standard. Då kan man spela den i alla dvd spelare.
Problemet med att konvertera en XviD eller DivX fil till DVD är att man förlorar så mycket data, blir inte en bra bild. Vad jag vet är det för närvarande popis att konvertera x264 filer till DVD video eftersom dessa innehåller tillräckligt mycket data för att man ska få bra dvd kvalite på skivan.
Ganska mycket jobb dessutom, bättre leta upp det du vill ha, lägga ut och titta på, betydligt enklare

då har någon redan gjort hela jobbet åt dig. Jag uppmuntrar dock inte att någon bryter mot lagen osv.