2007-05-04, 21:51
Medlem
Jag har ett litet problem, jag har alla avsnitt av heroes, men nu när jag ska bränna ner dem på dvd så vet jag inte riktigt hur man ska göra. Jag har Nero 7.

All hjälp mottages tacksamt!
Citera
2007-05-04, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwertz1
Jag har ett litet problem, jag har alla avsnitt av heroes, men nu när jag ska bränna ner dem på dvd så vet jag inte riktigt hur man ska göra. Jag har Nero 7.

All hjälp mottages tacksamt!

sök
Citera
2007-05-05, 00:13
Medlem
DennisOlofs avatar
qwertz1 föreslår du letar på nätet.

T.ex.

www.videohelp.com
www.doom9.org

Finns massor med sajter där det finns guider hur man gör osv. Jag bryr mig dock inte om detta då jag sedan länge gav upp på detta område. Det är betydligt enklare att använda sin dator för att spela upp prylarna på TVn.

Plus du får 100% kompabilitet och kan spela upp allt oavsett, konstiga format osv.

Det man egentligen gör är att ta filen du har, konvertera till DVD (tar tid) och därefter gör en author, så man får lite menyer osv för att skivan ska bli dvd-standard. Då kan man spela den i alla dvd spelare.

Problemet med att konvertera en XviD eller DivX fil till DVD är att man förlorar så mycket data, blir inte en bra bild. Vad jag vet är det för närvarande popis att konvertera x264 filer till DVD video eftersom dessa innehåller tillräckligt mycket data för att man ska få bra dvd kvalite på skivan.

Ganska mycket jobb dessutom, bättre leta upp det du vill ha, lägga ut och titta på, betydligt enklare då har någon redan gjort hela jobbet åt dig. Jag uppmuntrar dock inte att någon bryter mot lagen osv.
Citera
2007-05-05, 00:36
Medlem
Big Ms avatar
Verkar inte finnas något gratis program som fixar det.
Men har du inget emot att betala en slant finns det många prog. att välja mellan. Har ingen aning om vilket som är bäst.
Citera
2007-05-05, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big M
Verkar inte finnas något gratis program som fixar det.
Men har du inget emot att betala en slant finns det många prog. att välja mellan. Har ingen aning om vilket som är bäst.

Det finns massor med program.. bara att söka här som sagt
Citera
2007-05-05, 00:49
Medlem
bings avatar
Jag använder convertxtodvd. Har du undertexter till avsnitten så fixar programet det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in