2007-05-04, 20:50
Medlem
Grooms avatar
Läste förut en liten klipp från aftonbladet om Tidernas häftigaste fotbollsmatcher.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,649538,00.html

Jag tänkte höra med er vilka ni tycker är mest underhållande ni har skådat.

Jag var intresserad av ifall någon av er har sett denna match:

"3. Monaco-Deportivo La Coruña 8-3
Gruppspel, Stade Louis II, Monaco, 5 november 2003
När tv-kamerorna zoomade in Monacos tränare Didier Deschamps efter en knapp timmes spel kunde inte expertkommentatorn Bryan Hamilton låta bli att skratta till:
– Titta på honom! Han leder med 7-3, men ser ändå orolig ut.
Det var lätt att förstå Deschamps. Det var en sådan kväll, en sådan kväll som ingen av de inblandade någonsin varit med om förut.
Drygt tio minuter senare kunde tränaren i alla fall andas lite lättare. Ett skott från Edouard Cissé styrdes in av en försvarare, och Monaco ledde nu med 8-3. Det hade bara gått 68 minuter. Målet skulle visa sig vara matchens sista, och det kanske var lika bra. Hade de två lagen hållit minutsnittet uppe hela vägen in till slutsignalen hade matchen slutat 11-4, och redan chockade tränare hade mycket väl kunnat falla ner döda.
Deportivos coach Javier Irureta är en skicklig analytiker som brukar veta vad han tycker, men nu räckte inte tankarna till.
– Under hela min karriär har jag aldrig haft så svårt att förstå ett resultat. Vi hade mycket bollinnehav, 60 procent, men vi visste inte vad vi skulle göra av den. Vi hade fler chanser än dem, 18 skott på mål mot 14, men tog dem inte, medan de verkade göra mål varje gång de gick framåt.
Hemma i Spanien sändes matchen också på tv. I Madrid satt Ronaldo och tittade, och sammanfattade matchen på ett sätt som var lika rättvist som något annat.
– Det var en rolig match. Men jag antar att det inte var så roligt för Deportivospelarna."

Jag hittar inte denna någonstans och var den riktigt underhållande som det verkar?
Citera
2007-05-04, 21:36
Medlem
erikbes avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=260761

Här finns en tråd som kallas "Tidernas fotbollsmatch"

Jag minns matchen du nämner men jag tror inte att många valde att se den. Prso gjorde väl 4 mål har jag för mig
Citera
2007-05-04, 22:46
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Visst, Milan-Liverpool kan bli något alldeles extra.
Men kan onsdagens final mäta sig med de allra största, mäktigaste och häftigaste Champions League-matcherna?
Sportmagasinets Erik Niva listar de 10 häftigaste mötena i turneringens historia.
LOL, den matchen ägde sönder listan. MUHAHAHA!
Citera
2007-05-05, 14:47
Medlem
Wake333s avatar
Såg Monaco - Deportivo. Var givetivs en helt sjuk match och var ju ett tag sen nu men vill precis som Irureta minnas att matchen var rätt jämn spelmässigt, nästan fördel Deportivo.

Kul med AB:s lista.

Men om man ska gå ifrån CL så har jag en match från EM 2004 i minnet.

Mellan Holland och Tjeckien. Tjeckien vann med 3-2 och den matchen var mycket, mycket bra vill jag minnas. Pavel Nedved var helt makalös.

De senaste veckorna har det varit mycket bra fotboll också måste jag säga.

Främst med Man United inblandat.

Först en underbar match mot Roma på Olympiastaden, där Roma spelade mycket trevlig fotboll. Sedan 7-1-matchen i returen, som var en rätt rolig match att se likaså...

..och matcherna mot Milan var ju inte så pjåkiga de heller.
Citera
2007-05-05, 20:48
Medlem
Mellan Holland och Tjeckien. Tjeckien vann med 3-2 och den matchen var mycket, mycket bra vill jag minnas. Pavel Nedved var helt makalös.

Ja den den matchen var ruggigt bra, tjecken vände väl ett 2-0 underläge vill jag minnas...
Citera
2007-05-06, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blåa gumman
Ja den den matchen var ruggigt bra, tjecken vände väl ett 2-0 underläge vill jag minnas...
Exakt. Efter att ha sett den så var jag övertygad om att jag aldrig skulle se en så bra fotbollsmatch igen i hela mitt liv.

England - Portugal i EM 2000 var en liknande match som var helt otroligt bra, vill jag minnas. Tottenham - Manchester United (ngn gång i början av 2000-talet), där Spurs hade 3-0 i halvtid och United till slut vann med 5-3 var också helt sjuk.

Om man ser på dubbelmöten så var Milan - Deportivo riktigt grymt. Milan vann med 4-1 på hemmaplan, Deportivo vann med 4-0 hemma (kvartsfinal i CL). Ni minns det säkert.
Citera
2007-05-06, 14:21
Medlem
Det är mycket "vill jag minnas" här. När Gefle vände 0-3 mot Malmö till 4-3 har blivit en klassiker för alla Geflefans.
Citera
2007-05-08, 12:49
Medlem
Mixus avatar
Liverpool - Newcastle 4 - 3

Måste helt klart vara den bästa matchen jag har sett.

Som tur var jag i England när det hände. Inte i Liverpool utan i London men ändå.

Jag var där med 21 andra killar som var där med vårat fotbollslag för ett träningläger. Vi bodde på Bisham Abbey vid Maiden Head.

Vi bestämde oss för att åka in till London för att kröka. Efter som ingen visste var vi skulle gå så åkte vi tll Oxford Street. Köpte några bärs och gick den gatan.
Sen när det började bli mörkt så gick vi in på det högklassiga stället Los Locos.

Det första vi ser är 2 halvnakna tjejer som säljer Tequila slammers.
De andra vi ser är en tv med den matchen på. Efter 5 min står alla killar på stället och kollar matchen.

De 5 andra Tjejerna som var där och de 2 Tequila tjejerna. Dansade lite slött med blicken mot oss till Return of the Mack med Mark Morrison.
Som för övrigt är en grym låt.

Men som sagt den matchen hade allt och än idag kan jag och mina polare snacka om den matchen.

http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N151936060403-1217.htm
Citera
2007-05-08, 15:29
Medlem
CL-finalen 2005 nuff said.
Citera
2007-05-08, 15:35
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hey Sugar!
Om man ser på dubbelmöten så var Milan - Deportivo riktigt grymt. Milan vann med 4-1 på hemmaplan, Deportivo vann med 4-0 hemma (kvartsfinal i CL). Ni minns det säkert.
Ohh ja. Det är den grymmaste matchen jag har sett. Fyfan vad Deportivo körde på hemmaplan kändes som om dom hade 11 anfallare på plan typ.
Citera
2007-05-08, 15:39
Medlem
Sälklubbarns avatar
Jag minns den här matchen:

Luton - Oxford 7-4
Engelska ligan 1988
Odds: 42 545,30 gånger pengarna

Nån snubbe hade satsat 100 spänn på 7-4, tror jag.
Citera
2007-05-08, 17:03
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jag minns den här matchen:

Luton - Oxford 7-4
Engelska ligan 1988
Odds: 42 545,30 gånger pengarna

Nån snubbe hade satsat 100 spänn på 7-4, tror jag.

Den gick på tipsextra har jag för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in