Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-05-04, 16:44
Medlem
Big_Bites avatar
Använt sökfunktionen men inte hittat vad jag söker.

Har problem med att bränna DVD-skivor.
Så länge jag håller mig till CD går det bra att bränna musik, film, bilder, data men så fort jag försöker med en DVD går det inte. Har provat massa olika program; Nero bland annat (kommer inte på de andra programen nu då jag avinstallerade dem efter test) men det händer ingenting.

Kan verkligen nada om datorer, har en sk. hyrdator från morsans jobb eftersom hon inte ville ha den.
Och JA det är en DVD-brännare jag har, jag har lyckats bränna filmer tidigare men när jag nu skulle bränna ut mina scrubs-avsnitt gick jag bet

Hjälp mig Flaschback.

Brännaren är en HP DVD-Writer 740b
Citera
2007-05-04, 18:50
Medlem
bulldog-124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Använt sökfunktionen men inte hittat vad jag söker.

Har problem med att bränna DVD-skivor.
Så länge jag håller mig till CD går det bra att bränna musik, film, bilder, data men så fort jag försöker med en DVD går det inte. Har provat massa olika program; Nero bland annat (kommer inte på de andra programen nu då jag avinstallerade dem efter test) men det händer ingenting.

Kan verkligen nada om datorer, har en sk. hyrdator från morsans jobb eftersom hon inte ville ha den.
Och JA det är en DVD-brännare jag har, jag har lyckats bränna filmer tidigare men när jag nu skulle bränna ut mina scrubs-avsnitt gick jag bet

Hjälp mig Flaschback.

Brännaren är en HP DVD-Writer 740b
vad är det för filer du ska bränna?
Citera
2007-05-04, 19:00
Bannlyst
det kan inte vara så att din spelare bara klarar + skivor och du köpt -?
Citera
2007-05-04, 19:16
Medlem
Big_Bites avatar
Nej, eftersom brännaren klarat exakt samma skivor tidigare, ca 4 månader sen jag brände film sist...
Citera
2007-05-05, 15:26
Medlem
Även jag har en HP dvd740b som fungerar lika väl som din. Har även sniffat omkring runt just den modellen och min slutsats är att brännaren i fråga är väldigt känslig angående vilka dvd-skivor som används. Jag gjorde misstaget att köpa 50 st TDK DVD+r som nästan alla blev hack i. Men endast i början (ungefär 2 minuter in i filmen, vissa fall varierar). Har även testat TRAXDATA, samma resultat. Förut fungerade den riktigt bra, men nu gör den mig bara olycklig.

Testade att koppla in en NEC men den repade skivorna jag stoppade in och lät så jävla mycket så jag trodde den skulle lyfta...

Testade även att uppgradera firmwaren men ingen skillnad visade sig. Bränner på 4x.
Även jag beställde via jobbet.

Kan någon hjälpa oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in