2007-05-03, 23:30
Medlem
lurifaxxs avatar
Har fått problem med den relativt nya datorn (omkring 2 månader gammal)

Funkade felfritt igår tills jag växlade användare och drog iväg ett tag. Skärmen gick in i vänteläge som vanligt. När jag kommer tillbaks verkar inte skärmen få signaler från datorn längre och försöker med omstart men då de första gångerna kommer jag oftast inte ens fram till inloggningsmenyn utan den går som vanligt tills den ska komma dit då står det "no signal" på skärmen igen. Det är inte skärmen som är fel på.

Jag kommer inte när jag loggar in i felsäkert läge och jag har försökt med systemåterställning men utan resultat. Ibland kommer man fram till inloggningsmenyn och man loggar in men där tar det stopp man får se sitt skrivbord och efter det händer det inget mer.

Värt att nämn är också att det tar säkert omkring 30- 60 minuter att ens komma fram till inloggningsmenyn och när man startar upp den i felsäkert läge.

Tacksam för de som orkar läsa allting och kanske har en lösning!

MVH lurifaxx!
Citera
2007-05-04, 10:01
Moderator
Nospheratus avatar
Till att börja med så ska du stänga av datorn och dra ut strömsladden. Det kan vara så att BIOS har "hängt" sig, det verkar lite så. Då brukar det inte hjälpa att starta om eller ens stänga av datorn i vissa fall. Man måste alltså dra ur strömkabeln.

Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxx
Jag kommer inte när jag loggar in i felsäkert läge
Så sluta onanera vid datorn

Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxx
Ibland kommer man fram till inloggningsmenyn och man loggar in men där tar det stopp man får se sitt skrivbord och efter det händer det inget mer.
Hur menar du? Du kan alltså logga in, kan man inte klicka på någonting efter det alltså? Är det så att hårddisken arbetar som fan i det här läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in