Jag bor i Backa. Personligen tycker jag att det är soft. Beror nog mycket på att jag är uppvuxen här dock. Tar bara 15 min in till stan och går bussar till alla ställen du vill komma. Finns skitbra gym, system och allt som brukar finnas på förortstorg. Dessutom så finns hela Göteborgs alkoholsmuggelportal i Backa. Stigs Center är känt för att polska lastbilschaffisar säljer allt möjligt. Slutade köpa där när jag fyllde 18 men vill man få billig alkohol så
Om man bor i Göteborg så har man i tidningarna den senaste tiden kunnat läsa att Backa är Göteborgs värsta område och bla bla. Själv har jag inte sett något men visst, det finns endel bråkiga element här. Tror det var värre förr i Backa men det som hänt nu är att dom fattat att det inte är någon idé att råna 14åringar på deras barnbidrag utan gått på etablissemanget istället. Rånat affärer och så. Jävla liv blev det då. Kanske kunde kommunstyrelse förutsett det innan, när dom stänger ner allt vettigt och ignorerar att ungdomar bråkar med varandra. Nu har dom som bråkade mycket vuxit upp och de få som fastnade i smeten lär de yngre hur man snor saker och drar i sig knark.
Backa är väldigt uppdelat. Det finns villaområden(ja,jag bor där), radhus, softa lägenheter och så finns det Pakistan.
Pakistan, som det heter i folkmun, består av ett ganska stort betongområde. Det håller på att fixas till och blir riktigt snyggt, dock inte färdigt förrän om några år. Studenthuset ligger mitt inne i Pakistan och ser iaf trevligt ut på avstånd

Hört att det ska vara rätt bra där inne med.
Har aldrig hört om att någon student blivit rånad eller så men det har säkert hänt. Fast dom brukar vara smarta nog att inte ta någon i deras egna område.
Anledningen till att det heter Pakistan kan du ju själv gissa dig till. Det bor väldigt mycket invandrare där. I princip alla invandrare som bor i Backa bor i Pakistan eller i Brunnsbo. Jag tror inte att det överhuvudtaget är några problem med att bo där inne så länge man inte flippar över så fort man ser invandrare och kan stå på sig.
Åk dit och kolla, dom håller på att fixa till det området rätt fint. Personligen skulle jag aldrig palla bo i skitområden som Partille eller Björkekärr där varenda medelsvensson som inte vet något bor.