• 1
  • 2
2007-05-03, 16:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zman
Detta finns redan i OSX. Närmare bestämt i Adress book. Har telefonen och datorn bluetooth klicka bara på BT-ikonen i adress book så ansluter den telefonen. Man kan också skicka sms från datorn då.. samt att man kan logga sms i adress book.
Tyvärr tycks denna lilla funktion inte funka på någon av Nokias telefoner. Det ska finnas tredjepartslösningar som ger ungefär samma funktionalitet för Nokia (och andra märken som inte stöds av adressboken). Kanske är ovannämnda ett sådant.
Citera
2007-05-03, 16:19
Medlem
Nothing Specials avatar
Det här satans float skiten funkar piss med min k800i. Känns som att man inte vill ha betan, men var finns en "riktig" version?
Dvs 1.x
Citera
2007-05-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloh
Någon som vet var man kan finna en serialkey ?

Självklart finns det de.

PM:a mig så kirrar jag biffen.

Mvh D
Citera
2007-05-08, 20:38
Medlem
hälsingekusts avatar
Wheeho! coolt!
Gissa om det kommer rasa in en massa sånt här när iphone kommer!
Älska fruktfirman!
Citera
2007-05-08, 22:35
Medlem
SNIFF2s avatar
Man kan även skaffa Salling Clicker som om telefonen stödjer funktionen, kan visa vem som ringer osv på skärmen. www.salling.com
Citera
2007-05-09, 16:12
Bannlyst
Måste bara fråga vad meningen med detta är mer än att det kanske är coolt i början. Ser ju vem som ringer på skärmen i mobilen.
Citera
2007-05-09, 16:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Måste bara fråga vad meningen med detta är mer än att det kanske är coolt i början. Ser ju vem som ringer på skärmen i mobilen.
Man sitter nersjunken i en skön fåtölj med lite arbete man tagit med sig hem. Lyssnar på bra musik i iTunes. Telefonen ringer och iTunes pausar, du trycker på en svarsknapp på datorn och pratar direkt med den uppringande personen. Bekvämlighet alltså.
Citera
2007-05-09, 18:51
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Man sitter nersjunken i en skön fåtölj med lite arbete man tagit med sig hem. Lyssnar på bra musik i iTunes. Telefonen ringer och iTunes pausar, du trycker på en svarsknapp på datorn och pratar direkt med den uppringande personen. Bekvämlighet alltså.

Vi är helt enkelt lata ^^
Citera
2007-05-09, 19:23
Medlem
blohs avatar
Jag har något problem med att få det att funka att prata genom datorns mick och högtalare.
Allt annat funkar som det ska, jag ser att det ringer, jag kan svara, men då måste jag prata genom telefonen precis som att jag svarade i den.

Något jag har missat?

Telefonen är en SE W800i
Citera
2007-05-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloh
Jag har något problem med att få det att funka att prata genom datorns mick och högtalare.
Allt annat funkar som det ska, jag ser att det ringer, jag kan svara, men då måste jag prata genom telefonen precis som att jag svarade i den.

Något jag har missat?

Telefonen är en SE W800i

För att du skall kunna använda datorn som "handsfree" så måste du ha version 2, som är en beta. Jag rekomenderar inte för tillfället betan då det är otroligt ostabil och slutar iprincip fungera varje gång man sätter datorn i vila eller går iväg med telefonen utom räckhåll (d.v.s att den har problem med att återansluta när man kommer tillbaka).

Vänta på en stabil v.2 är min rekomendation för det lär ju lösa många problem.

Mvh Olliie
Citera
2007-05-09, 23:15
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliie
För att du skall kunna använda datorn som "handsfree" så måste du ha version 2, som är en beta. Jag rekomenderar inte för tillfället betan då det är otroligt ostabil och slutar iprincip fungera varje gång man sätter datorn i vila eller går iväg med telefonen utom räckhåll (d.v.s att den har problem med att återansluta när man kommer tillbaka).

Vänta på en stabil v.2 är min rekomendation för det lär ju lösa många problem.

Mvh Olliie

Det har jag läst, men jag trodde att "alla" körde med 1.x eftersom att betan fortfarande är som den är..
Citera
2007-05-11, 12:30
Medlem
aac_rippers avatar
Vet inte om jag pallar ha BT på i mobilen hela tiden. 3G har kass batteritid ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in