EN FULLSTÄNDIGT FÖRVIRRANDE INDIVID!
…ELLER EN SKITGUBBE?
Signaturen kolja här ovan. -Som söker efter någon eller några att dela bredbandsanslutning till Internet med och ...inte minst! att dela kostnaden för anslutningen med; med att sätta upp en lapp om sökandet i trapphuset. Jaja, alla har ju inte en sådan förmån som jag och många andra har, med tillgång till en bredbandsanslutning –om 10 Mbs- för runt 200 spänn i månaden.
..men så hittar kolja:n någon sådan, wifi-anslutning. –Och då funderar hon på att "fulsurfa" per dennes internetanslutning. Alltså …väl? bara att liksom sno åt sig anslutningen. Bli, som kolja uttrycker sig, parasit.
-Jag kan tipsa om att, som vi svenska folk har överenskommit det, är det helt grönt att ansluta sig till ett inte-spärrat wifi-nät. Sådant är alltså svensk kultur idag. ..dock kan man ju faktiskt ta kontakt med nätägaren och, fråga om man kan få dela på hennes anslutningskostnader.
Koljas övriga frågor kan jag dessvärre inget svar på, som det ju är jädrans svårt att komma åt kunskap om wifi ordningen. Mer än att förstås köpa grejen och pröva ut.