2012-07-19, 19:27
Medlem
fractal inhalers avatar
Var ligger oddsen att det är våra kära Asfaltsmuppar som blivit decimerade till antalet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15139126.ab

Citat:
Båda fordonen har utländska registreringsskyltar, lastbilen är rysk och skåpbilen är registrerad i Irland.

I personbilen färdades fyra personer, två av dem omkom omedelbart i samband med olyckan.

Två personer har förts med ambulans och helikopter till Sunderbyns sjukhus respektive Gällivare sjukhus, där en av de skadade dog av sina skador.

En allvarligt skadad person flyttades senare från Sunderbyns sjukhus till Umeå universitetssjukhus.

Fann även denna i Kuriren som nog faställer påståendet.

Citat:
Olycksbilen är registrerad i Irland och har dekaler som tillhör ett irländskt budföretag. Personernas id-handlingar tillhör enligt polis östra Europa, men ingen av dem har identifierats ännu.
Senast redigerad av fractal inhaler 2012-07-19 kl. 19:32.
Citera
2012-07-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaderFigur
Det befinner sig just nu en Blå bil med irländska stenläggare i Borlänge, En man och en unge, de använder sig utav romer som skall utföra arbetet. Dessutom erbjuder de skamligt låga priser för att utföra sitt jobb för att kunna göra reklam för grannarna. Var på er vakt!

Jag såg dem lägga sten på två villor i Borlänge, Kvarnsveden i måndags. De var två Pikeys och två romer, de körde fort som fan i bostadsområdet. Man förvånas över att folk varje år låter sig luras av detta skojare.
Citera
2012-07-21, 13:18
Medlem
Brände förbi dom på gamla onoffparkeringen vid E18 i Jakobsberg . Dom står ju väldigt bra till för en driveby eller liknande från motorvägen. Muahahaha!!!! Önskar det fanns fler psykfall som kunde utföra sådana saker mot folk som förpestar för oss laglydiga
Citera
2012-07-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Var ligger oddsen att det är våra kära Asfaltsmuppar som blivit decimerade till antalet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15139126.ab

Fann även denna i Kuriren som nog faställer påståendet.

Sedan både morsan och syrran råkat ut för dem i lidköping så är det svårt att känna empati även (om det nu är sådana nissar)..

Ser snarare lite i min fantasi hur begravningstalet hålls.. Xx älskade asfalt, få kunde padda som han.. Sen asfalteras graven lite snett och vint.. Av gatusten är du kommen.. Ja sen är det slut.. Fan ja sen är det slut..
Citera
2012-07-22, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Brände förbi dom på gamla onoffparkeringen vid E18 i Jakobsberg . Dom står ju väldigt bra till för en driveby eller liknande från motorvägen. Muahahaha!!!! Önskar det fanns fler psykfall som kunde utföra sådana saker mot folk som förpestar för oss laglydiga

Jag är med.
Citera
2012-07-22, 19:57
Medlem
Dannybois avatar
Kom förbi en irländsk reggad bil idag när jag var ute och klippte gräset.
Han "gjorde jobb hos några grannar" och hade en massa plattor över som han hemskt gärna ville lägga på min uppfart.
Han var inte otrevlig eller nåt sånt men han kunde ju för allt i världen inte förstå varför jag inte vill höra hans fantastiska erbjudande.

Jaja blir väl till att skaffa övervakning dygnet runt nu så inte hela uppfarten är förstörd när man kommer hem...

Det här hände utanför Uppsala.
Citera
2012-07-24, 22:18
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Nu har dom förflyttat sig och börjat campa bakom Marabou i Väsby. Var iofs enbart runt 10st husvagnar där just då runt klockan 19.30 igår.

Ikväll när jag körde förbi Marabou var det uppskattningsvis 10-15 husvagnar på gräsmattan precis norr om fabriken. Såg även 3-5 mindre lastbilar, alla var likadana med gula flak. Flaken hade höga kanter, som lastbilar för grus/bulk brukar ha.

Jag stannade inte för att kolla så noga, men jag upplevde att husvagnarna var rätt lika varandra, nästan helvita och ungefär samma modell. Samma sak med lastbilarna.

Kan detta vara ett gäng asfaltläggare?
Citera
2012-07-24, 23:22
Medlem
VaBanks avatar
Ett 20-tal personer avvisades från camping

Falun

Ett 20-tal personer har blivit avvisade från Lugnets camping och stugby.

Gruppen hade varit stökiga, berusade och stört de andra gästerna under en längre tid.

– Det har ställt till med ett helt helsicke, säger Lars Mellstrand, ansvarig för campingen.

.
Relaterat

Läs även:Varnar för oseriösa asfaltsläggare 2012-07-24.

Personerna har kommit till Sverige under ett par veckor med sina familjer för att arbeta med att lägga asfalt.

Gruppen har betett sig stökigt på campingen och polisen har fått rycka in vid flera tillfällen. Snatteri ska också ha förekommit, enligt Lars Mellstrand.
– De har invaderat tvättstugorna och kört bil i över 70 kilometer i timmen på campingområdet. De har varit väldigt fulla och har gjort så att flera gäster valt att lämna campingen, säger Lars.

Ett barn höll också på att bli påkört av en av bilarna som körde mycket fort inne på området. I sista sekund ska pappan ha knuffat undan sitt barn men det var mycket nära att barnet blev träffat av bilen, berättar Lars.

Polisens länskommunikationscentral bekräftar avvisningen.
– Polisen har varit där och konstaterat vilka personer det rör sig om men vi var inte där under avvisningen. Vi skulle närvara om personalen behövde hjälp under avvisningen, säger länsvakthavande befäl Magnus Werkmäster.

Portningen av gästerna skulle ske på tisdagskvällen och polisen tillkallades men valde att inte avhysa gruppen då gästerna hade med sig barn som sov vid tillfället.
– Det fick skjutas upp till onsdagen i stället då många av dem var så berusade att de inte kunde köra härifrån, säger Lars.

Enligt honom så har campingen tidigare haft problem med gruppen som bodde på campingen för två år sedan. Personerna uppträdde stökigt och var även då otrevliga mot de andra gästerna.

Enligt Lars ska de också ha hotat campingens personal.

Klockan tolv på onsdagen portades gästerna och de sista personerna lämnade campingen vid 13:30-tiden på onsdagen

Fick nyligen bekräftat att de (troligtvis samma) blev iväg körda från campingen i Hedemora.

Nu har dock campingen blivit ockuperad av bulgariska bärplockare istället.
Citera
2012-07-26, 20:03
Medlem
Och nu är asen hemma på min gata. För vilken gång i ordningen vet jag inte.

Fet snubbe i 35-40års åldern. Tror inte vi kommer att utbyta julkort med varandra i år. var ganska tydlig med att jag visste vad han var och vart jag tyckte han kunde fara istället. Han påstod att jag drog alla som han över en kam och det hade han ju helt rätt i

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/315359_10150973013031375_342859647_n.jpg
Citera
2012-07-26, 21:38
Medlem
HanSomForsvanns avatar
När. NÄR ska svenskarna fatta? Man går inte på dessa pikies, man går på de som köper deras tjänster. Om någon som läser detta känner någon som använt sig av deras tjänster så vet ni vem ni ska ge en avhyvling. Dessa snåldj*vlar skall uteslutas ur eventuell granngemenskap i min mening.

Mvh
Citera
2012-07-27, 13:22
Medlem
Har kontakter inom sjukvården, tydligen har det dött en hel del i sommar, varav flera spädbarn. I Stockholm.
Citera
2012-07-28, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Har kontakter inom sjukvården, tydligen har det dött en hel del i sommar, varav flera spädbarn. I Stockholm.
Vänligen förtydliga! Irländska spädbarn? var..när.. hur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in