Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
De är ofta korta och ohyggligt fula. Detta beror förmodligen på inavel
Jag såg nog inavel som det enda alternativet efter att ha pratat med några av dem utanför McD en gång. Kom cyklande med cykelkärra som jag hade sonen i. En av irländarna blev väldigt intresserad av kärran. Han frågade då varför jag inte byggde en egen kärra i trä. Ja, vad svarar man på det? Jag försökte förklara att den är helt gjord i lättmetall och väger inte speciellt mycket medan en lika stor kärra i trä skulle väga nära hundra kilo och skulle inte vara lika kul att cykla omkring med. Jag har inga problem med engelskan men jag tror inte budskapet gick hem helt ändå.
Hans vänner, säkert tjugo stycken terroriserade hela området, skrek, sprang runt, hoppade på bord och stolar. Tydligen var det kalabalik vid kassan där de klagade på precis allt de hade beställt. De kan uppenbarligen inte uppföra sig bland annat folk.
Dyker de upp och vill göra affärer eller riva upp er garageuppfart, ta fram kameran, filma, spela in och ring polisen. Flera år på raken har de lämnat högar av avfall och högar av gammal asfalt efter sig. Jag tycker den nomadiska livsstilen är mycket intressant, jag förstår bara inte varför de verkar så tvångsmässigt beslutna att leva som rövare.