2012-05-29, 20:07
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneO
Jovisst, men affärsidén, eller vad man ska kalla det, går ut på att de håller sig till småbrott, som inte leder till mer än förhör och identifiering hos Polisen. Sedan släpps de, eftersom småbrott inte leder till häktning, och eftersom de laborerar med flera identiteshandlingar, så går det inte att få tag på dem igen, om nu åklagaren skulle vilja driva ärendet. De har också flera nummerskyltar och handlingar till bilarna.

Småbrott övergav man för ett flertal år sedan. Gäller att bevisa bara. Polisen har bra koll, men därifrån till att fälla är det en bit.
Citera
2012-05-29, 21:15
Medlem
Roedoress avatar
På radion hem från jobbet sa man att man håller på att avhysa runt 100 pers från Arninge där dom slagit läger.

Måste ju gå att göra nått annat än att bara flytta runt problemet.
Citera
2012-05-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
På radion hem från jobbet sa man att man håller på att avhysa runt 100 pers från Arninge där dom slagit läger.

Måste ju gå att göra nått annat än att bara flytta runt problemet.

För några år sedan utvisades 180 pers från ett läger vid Arlanda. Så nog får man iväg några. Men de har också blivit en kriminell organisation med dåligt utförda jobb, hot, säljer undermåliga varor, slavarbete mm mm.
Största idioterna är svenskar som gör affärer med dem.
Citera
2012-06-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
De är ofta korta och ohyggligt fula. Detta beror förmodligen på inavel

Jag såg nog inavel som det enda alternativet efter att ha pratat med några av dem utanför McD en gång. Kom cyklande med cykelkärra som jag hade sonen i. En av irländarna blev väldigt intresserad av kärran. Han frågade då varför jag inte byggde en egen kärra i trä. Ja, vad svarar man på det? Jag försökte förklara att den är helt gjord i lättmetall och väger inte speciellt mycket medan en lika stor kärra i trä skulle väga nära hundra kilo och skulle inte vara lika kul att cykla omkring med. Jag har inga problem med engelskan men jag tror inte budskapet gick hem helt ändå.

Hans vänner, säkert tjugo stycken terroriserade hela området, skrek, sprang runt, hoppade på bord och stolar. Tydligen var det kalabalik vid kassan där de klagade på precis allt de hade beställt. De kan uppenbarligen inte uppföra sig bland annat folk.

Dyker de upp och vill göra affärer eller riva upp er garageuppfart, ta fram kameran, filma, spela in och ring polisen. Flera år på raken har de lämnat högar av avfall och högar av gammal asfalt efter sig. Jag tycker den nomadiska livsstilen är mycket intressant, jag förstår bara inte varför de verkar så tvångsmässigt beslutna att leva som rövare.
Citera
2012-06-02, 11:23
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Se upp med det här nu förfan, för de här sågarna är rent djävulskt dåliga. Farsan som jobbar med diverse skogsarbeten berättar att dessa tattare åker omkring och försöker lura på giriga återförsäljare denna smörja. Röjsågarna ser legitima ut men fungerar extremt dåligt, och det kan ju intressera dig, Vattendroppe.

Att man inte kan sätta stopp för den här skiten efter så många år är mer än märkligt.

Jo du bernard, detta stämmer lika väl som det skrämmer.
Var hit några snubbar för några år sedan och visade upp
sina produkter, det var nästan som det inte hände.... Man fick nästan
bevisa att man inte hade några pengar hemma, det var fan
läskigt när undertonen var HOT.
Nåja,,, ingen i byn handlade något, bra det.
Citera
2012-06-02, 17:35
Medlem
PataNegras avatar
Vid ICA Maxi Häggvik/Sollentuna 4 st husvagnar och en lätt lastbil, bara måttligt skräpigt.

3 av vagnarna var påfallande stora och nya.
Citera
2012-06-04, 17:38
Medlem
PataNegras avatar
Eländet eskalerar i Sollentuna, åkte just förbi Häggviksrondellen och såg till min förfäran att skojjarna har flyttat in på den rivna OK-mackens tomt, några betongsuggor är ju lättare att flytta på än ett zigenarläger.

Dom såg ganska nyanlända ut, alla hade inte kommit på plats ännu vid 17:30 tiden.

Tror det var ca 20-25 vagnar.
Citera
2012-06-05, 14:05
Medlem
Ironghosts avatar
Utanför längs gatan har det under någon dag åkt förbi ett par bilar och någon lastbil med brittiska plåtar. Tror det utförs garageuppfartsarbete längre bort på vägen. Är det tattare som rör sig kring familjens kåk eller är det seriösa personer?

Detta är dock lite längre norr ut än vad jag sett tidigare tråden, västernorrland närmare bestämt.

/Ironghost
Citera
2012-06-05, 15:36
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Jag såg nog inavel som det enda alternativet efter att ha pratat med några av dem utanför McD en gång. Kom cyklande med cykelkärra som jag hade sonen i. En av irländarna blev väldigt intresserad av kärran. Han frågade då varför jag inte byggde en egen kärra i trä. Ja, vad svarar man på det? Jag försökte förklara att den är helt gjord i lättmetall och väger inte speciellt mycket medan en lika stor kärra i trä skulle väga nära hundra kilo och skulle inte vara lika kul att cykla omkring med. Jag har inga problem med engelskan men jag tror inte budskapet gick hem helt ändå.

Hans vänner, säkert tjugo stycken terroriserade hela området, skrek, sprang runt, hoppade på bord och stolar. Tydligen var det kalabalik vid kassan där de klagade på precis allt de hade beställt. De kan uppenbarligen inte uppföra sig bland annat folk.

Dyker de upp och vill göra affärer eller riva upp er garageuppfart, ta fram kameran, filma, spela in och ring polisen. Flera år på raken har de lämnat högar av avfall och högar av gammal asfalt efter sig. Jag tycker den nomadiska livsstilen är mycket intressant, jag förstår bara inte varför de verkar så tvångsmässigt beslutna att leva som rövare.

Dom lever rövare för att dom inte vet bättre. Det är grov inavel bland resande folken då dom inte får gifta sig med folk som inte är det. Efter ett par generationer så blire knas när folk gifter sig med kusiner åt höger och vänster. Har stött på dessa på nära håll och dom är dumma i huvet, småbarn som vuxna.
Citera
2012-06-05, 17:42
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
Vid ICA Maxi Häggvik/Sollentuna 4 st husvagnar och en lätt lastbil, bara måttligt skräpigt.

3 av vagnarna var påfallande stora och nya.

Hade dom sina obligatoriska stora guld kedjor också?
Citera
2012-06-06, 03:05
Medlem
Inavel är roten till mycket ont, visst det skadar inte o gifta sig med kusin i 1 led eller kanske 2. Men när de inavlats i 14generationer blir det tv-spel av det hela
Citera
2012-06-06, 10:22
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Hade dom sina obligatoriska stora guld kedjor också?

Det hade dom säkert, men jag körde bara förbi med bilen så det kan jag intre bekräfta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in