2009-07-19, 15:18
Medlem
Frejssons avatar
Såg att det var 10-15 ekipage på parkeringen vid Åby travbana i Mölndal.
Såg ut att vara ganska fräscha husvagnar.
Citera
2009-07-19, 17:53
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Nu är dom i Sundsvall också, till synes Irländska plattsättare.

Nu till det värsta:

Farsan min har gått med på att låta dom lägga om plattorna för 10k! Helt otroligt idiotiskt, jag vet. Men till saken hör att han är väldigt lättövertalad och framför allt lättlurad..

Dom har inte hunnit varit här och gjort något ännu, och farsan har ju självklart insett sitt misstag. Han som var hos far min sa att dom skulle ge honom en "skriftlig offert" innan något skulle ske, inga pengar i förskott och bla bla bla.

Dom har även skakat hand på 10k, nu undrar jag om det finns nåt att göra för att avbryta denna deal utan att farsan får knäskålarna inslagna?
Du ka nog va lugn, Vad ska dom göra? haha
Citera
2009-07-20, 20:10
Medlem
Fruktpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT TEXT
Asfaltsläggare blir ambassadfråga

Sigtuna kommun har tröttnat på att
städa upp efter brittiska asfalt-
läggares aktiviteter. Nu vänder sig
kommunen till brittiska ambassaden
för att få hjälp, rapporterar SR
Uppland.

Asfaltsläggarna har slagit sig ned i
kommunen för tredje året i rad och
kommunalrådet Anders Johansson (S)
beräknar att asfaltläggarna hittills
kostat 170.000 kr i saneringen.

-Det finns säkert en mängd saker de
brittiska myndigheterna kan göra för
att komma till rätta med det här,
säger Anders Johansson.

170.000 kr i saneringen?? Vad i helvete sysslar dom med egentligen?
Citera
2009-07-20, 21:29
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpress
170.000 kr i saneringen?? Vad i helvete sysslar dom med egentligen?

Miljöförstöring gissar jag på. Blir saftiga notor med asfaltsbitar, olja och skrothögar står och läcker.
Citera
2009-07-22, 21:50
Medlem
ochsås avatar
Ett av deras bilnummer är RL02 DGO

Jag vet inte vad som är "nollor" eller "bokstaven O" i regnumret. Det var samma regnummer både på bilen och på husvagnen.

EDIT: En bild på dem också, vi ringde dit snuten, som fotodokumenterade allt.

http://i229.photobucket.com/albums/ee70/ochso/DSC00467.jpg
Senast redigerad av ochså 2009-07-22 kl. 22:07.
Citera
2009-07-22, 22:19
Medlem
emdens avatar
Dom hade slagit sig ner vid Kymlinge station för cirka 1 månad sen. Åkte dit mit i natten för att ta en titt på stället för första gången, dom irländska tattarna var bra mycket mer skräckinjagande än spöken.
Kände på mig att dom skulle knivhugga mig och asfaltera in min kropp i en gata nånstans.
Citera
2009-07-24, 09:57
Medlem
Jag blev omkörd på 55:an mellan Flen - Katrineholm av en av dessa. Hade min EOS450 i framsätet sedan en tidigare fotografering. Dom låg tätt tätt bakom mig, men jag valde att inte flytta mig. Lämpligt valt tillfälle för en omkörning eller hur?

Ringe Polisen och sa att jag hade fina bilder på denna omkörning.
-Syns det vem som kör? sa polisen
-Nej sa jag
-Då saknar bilderna bevisvärde tyvärr fick jag till svar.

http://www.dieselmeken.se/img/upload_to_internet/069small.JPG
Citera
2009-07-26, 10:20
Moderator
oilslicks avatar
Äntligen händer det saker från polisens sida.

http://www.gt.se/nyheter/1.1651671/polisen-slog-till-mot-hotfulla-asfaltslaggare
Citera
2009-07-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Äntligen händer det saker från polisens sida.

http://www.gt.se/nyheter/1.1651671/polisen-slog-till-mot-hotfulla-asfaltslaggare

Inte en dag försent.
Citera
2009-07-28, 21:53
Medlem
cracpots avatar
Nu är grabbarna grus i Nyköping. Lägger sten av bara den i stan. Gjorde som vanligt. Beställde. OBS LÄS ALLT!!!!

Kom en kille i 15-års åldern och ville lägga om hela uppfarten för 30´. Har tyvärr kört sönder den själv med en 10tons traktor!!, han skulle ta bort all sten lägga nytt bärlager med en platta av betong mm mm.
Jag sa nej, tyckte det var för dyrt.

då gick han längre in på tomten och ville byta de gamla 50x50 plattorna mot sten, ca 25 m2 för 25´, för dyrt sa jag. priset åkte ner till 20 och sen 15, vilket var hans sista bud,
sa att jag skulle fundera en timme, en var tillbaka efter en halv.

När jag sa att det fortfarande var för dyrt, fråga han vad det skulle vara värt att få det gjort. Jag svara att det är skillnad på värde och vad jag skulle betala. Men om de gör det för 7´ så är jobbet deras. Han gnällde och försökte pruta åt andra hållet, men jag gav mig inte. Efter 10 min sa han ok.

De kom dan efter och som vanligt var jag med hela tiden och fick dem att gräva ur mer än de hade tänkt.

När allt var klart och jag skulle betala ( lillkillen hade inte vart med på hela tiden) så sa de att de skulle ha 12´som vi kom överens om, 12' sa jag vi kom ju överens om 5' ( kan de bråka så kan jag) efter mycket käftande och hotande från deras sida tröttnade jag, slängde fram 5' knäppte upp jackan och visade kolven på glock 45:an och sa att jag jobbade som polis och om de inte gav sig av så skulle kollegorna komma och kolla pass mm. Då blev det en jäkla fart. de tog pengarna och drog.
Konstigt att de bryr sig om att bråka med tanke på vad de blåser andra på.
Vem skulle anlita dem att lägga om sin uppfart för 70.000:- , ja utom min dumma granne då!!
Hängde föresten på ett annat stengäng till deras camping i våras, det bjöds på mycke och dricka och när vi skulle hem och jag inte ville köra, körde de hem bilen åt oss trots att de var bra mycket fullare än oss....

Det finns folk av deras sort bland oss svenskar med, det vet vi som har jobbat mycket på byggena på 80 och 90 talet. Hur många var det inte som bodde i sina tattartermosar och söp som svin på nätterna och knappt gjorde ett handtag på dagarna, men betalt det fick de!!!
Citera
2009-07-29, 07:54
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracpot
efter mycket käftande och hotande från deras sida tröttnade jag, slängde fram 5' knäppte upp jackan och visade kolven på glock 45:an och sa att jag jobbade som polis och om de inte gav sig av så skulle kollegorna komma och kolla pass mm.
Frågan är väl vem som snackar mest skit i ovanstående inlägg...
Citera
2009-07-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Dom hade slagit sig ner vid Kymlinge station för cirka 1 månad sen. Åkte dit mit i natten för att ta en titt på stället för första gången, dom irländska tattarna var bra mycket mer skräckinjagande än spöken.
Kände på mig att dom skulle knivhugga mig och asfaltera in min kropp i en gata nånstans.

De är fortfarande kvar i väster och norrort. Jag har själv jobbat på en mack i Järfälla och kan ju säga att vi var måttligt roade när de kom in. Snodde som korpar, hade man inte koll när de tankade så smet dom ofelbart,skitiga som fan och svinade ner kundmuggen så vi till sist helt enkelt stängde den. Var aggressiva och påtända till max. Har stött ihop med dom nattetid på lokal McDonalds för bara någon vecka sedan, då var de så jäkla påtända och gapiga att jag (och många med mig) helt enkelt valde att gå därifrån eftersom det hela blev så hotfullt. Stackars personal som var tvugna att ta hand om eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in