2007-06-04, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det är inte riktigt så enkelt.

Det är inte som på film att man bara kan gå och gripa. Det måste ske nåt efter det också, i fallet med asfaltläggarna har det inte gjort det, de har släppts.

Om dom har pressat familjen på 50 000 för ett jobb som familjen varken ville ha eller fick utfört, så är det mer än utpressning. Det är snudd på rån.

Det är så inihelvete uppenbart att asfaltsterroristerna scammar folk, och det är helt ofattbart att polisen inte gör någonting åt det. Civilmål my ass! Dom skiter i det, för dom har inte tid, tycker inte det är högprioriterat, är lata, kunde inte bry sig mer, whatever... Det är faktiskt skandalöst.
Citera
2007-06-04, 11:02
Medlem
Ockstaerrs avatar
Nu har dessa as tagit sig upp till vackra dalarna också :

http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/ludvika/article202730.ece
http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/borlange/article202804.ece

Skönt att och se att dalmasarna har lite innanför pannbenet i alla fall ( nåja )
Citera
2007-06-04, 11:23
Medlem
Vi fick besök av en irländare förra våren när vi just hade plöjt upp framsidan av vår trädgård för att lägga nytt gräs. Han ringde på och berättade att hans företag just hade avslutat ett jobb åt kommunen och hade fått en massa sten över. Han erbjöd sig att lägga sten var vi ville i trädgården för 15 000:-. Han hade en broschyr i handen med olika slags sten som vi kunde välja bland, men vi var tvungna att bestämma oss direkt för annars körde han vidare tills han blivit av med all sten.
Vi diskuterade en stund, min man ville absolut att vi skulle hoppa på erbjudandet för vi skulle behöva en ny garageuppfart, men jag anade misstankar och ville tacka nej. Vi blev nästan ovänner där, men jag stod på mig och till sist sa vi nej tack och killen körde därifrån utan att fösöka övertala oss eller bli aggressiv.
Citera
2007-06-04, 11:35
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njae
Det gick väl även rykten om att det var dessa gökars biologiska avfallsprodukter som gjorde inbrott en natt i Borås Djurpark, under natten skulle de ha ägnat sig åt "onämnbara verksamheter med smådjur". Någon med god info i frågan?

Två svårt påtända unga herrar runt 15 år gamla kom in en kväll i videobutiken där jag jobbade i knalleland. Jag och min käre kollega insåg ju omgående att det var asfaltläggarnas avkomma och höll ett extra öga på fanskapen. Givetvis försökte dom sno o skit men vi jagade iväg dom. Senare den kvällen/natten gick dom in i djurparken och vred nacken av kaniner, kycklingar och divers smådjur på barnens zoo. En riktig slakt tydligen.
Citera
2007-06-04, 14:51
Medlem
i dag när ja körde hem från jobbet så kände ja lukten av ju lagd asfalt och när ja komm hem stod det en lömsk typ och tittade på mig det var säkert en sån där jävla asfaltsläggare platt fot var han också

Citera
2007-06-04, 16:36
Medlem
Nu är tattarna i Västeråstrakten!

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=419713
Citera
2007-06-04, 16:53
Medlem
Min far gick på deras bluff nere på gotland för 8-10 år sen. Dom skulle lägga 300 m2 men la ungefär 50m2 och krävde ändå pröjs för 300 m2. Arbetet var även riktigt pissigt gjort.

De blev en hel del ordväxling och min far och hans anställda kan vara riktigt elaka när dom vill. Slutade med att en anställd hämtade ett rejält järnrör varpå den irländske "arbetsledaren" helt lugnt lyfter på sin flottiga harrington jacka och visar upp en revolver i axelhölster.

De hela slutade med att dom fick pröjs på halva den summa dom begärt och när dom skulle lämna ön så fick dom ett par bilar sönderslagna när dom väntade på morgonfärjan mot nynäshamn.

Så de kan gå...
Citera
2007-06-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerspace
Om dom har pressat familjen på 50 000 för ett jobb som familjen varken ville ha eller fick utfört, så är det mer än utpressning. Det är snudd på rån.

Det är så inihelvete uppenbart att asfaltsterroristerna scammar folk, och det är helt ofattbart att polisen inte gör någonting åt det. Civilmål my ass! Dom skiter i det, för dom har inte tid, tycker inte det är högprioriterat, är lata, kunde inte bry sig mer, whatever... Det är faktiskt skandalöst.

Det som är ofattbart är att folk fortsätter att anlita dem.

Polisen griper dem för diverse brott mycket ofta, det är dock inte polisen som beslutar att de skall släppas igen.
Citera
2007-06-04, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det som är ofattbart är att folk fortsätter att anlita dem.

...There's one born every minute...

Det handlar om att spela på folks girighet. Om någon tror att dom kan tjäna på det så har asfaltsterroristerna redan en presumptiv kund. Så länge folk tror att det finns pengar att tjäna så kommer bedragare att utnyttja detta och tjäna pengar på dom. Sorgligt, men sant.

Vad som skulle behövas är en nationell tidningskampanj från kvällspressen. Som det ser ut nu har det bara varit spridda notiser i lokalpressen, och så fort ett ställe har blivit bränt flyttar dom bara på sig.

Nej, dom skulle behöva ett reporterteam som pinpointar dom och följer deras rörelser en hel sommar i sträck, så kanske dom sticker från Sverige sen. Det kan bli en fantastiskt rolig dokusåpaföljetong i kvällspressen. Dom brukar ju inte ha så mycket att skriva om på sommrarna.

Jag ser det framför mig, intervjuer med upprörda bedragna, uppföljning, foton från campingplatser "Här skövlade asfaltsvandalerna barnens midsommarcamping" foton på fyraårige Kevin som inte vågar sova om nätterna, 85-åriga farmor Märta som bara ville ha lite rensat ogräs i rabatten, men som fick gräsmattan asfalterad och rabarberna pallade, osv osv. Det skulle bli riktigt skoj, och göra det väldigt svårt för dom att fortsätta sitt bedrägliga geschäft.
Citera
2007-06-06, 09:33
Medlem
njaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
.
Tackar, var i princip det jag hade hört med, empatistörningar i den åldern brukar ge fina medborgare, särskilt när deras handlingar förefaller förbli utan konsekvenser från samhällets sida. Som Måna sa "Det är coolt att betala skatt".
Citera
2007-06-06, 11:21
Medlem
#Det som är ofattbart är att folk fortsätter att anlita dem.#
ja särskilt om dom gör ett så jävla dåligt jobb som det påstås,,
#Polisen griper dem för diverse brott mycket ofta, det är dock inte polisen som beslutar att de skall släppas igen.#
ja det är jävligt besvärligt att man måste släppa folk som inte har gort något ,,
trots att snuten hela tiden försöker hitta på nya anklagelser
Citera
2007-06-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
ja det är jävligt besvärligt att man måste släppa folk som inte har gort något ,,

Nejdå, det är inte jobbigt att släppa oskyldiga, men de som grips är sällan just oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in