2010-06-23, 22:05
Medlem
Virvars avatar
Nu även i Övik.

I måndags varnade polisen: Varning för oseriösa asfaltläggare. Idag (onsdag) har det dykt upp en hög asfalt och kantsten som ingen vill kännas vid: Olaglig dumpning i Hörnett. Det finns gott om folk som är intresserade av billiga markarbeten.
Citera
2010-06-24, 09:03
Medlem
Nåra som e lessna..

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article680178.ece
Citera
2010-06-30, 12:11
Medlem
UACs avatar
En dåre och hans pengar ...

Är man så jävla dum att ger ett halvdussin irländare som ringer på dörren 20 000 i handen så får man skylla sig själv.

http://www.nsk.se/article/20100629/HASSLEHOLM/706299951/1125/*/husagare-lurade-av-falska-taklaggare
Senast redigerad av UAC 2010-06-30 kl. 12:13.
Citera
2010-07-07, 18:38
Medlem
Hade precis en jeppe i en range rover sport som skulle kränga dieselaggregat till mig i hamnen Varberg.

Översatt:
Pikey -Jag är en irländsk affärsman som varit på mässa i Göteborg. Jag har ett dieselaggregat som jag skulle vilja sålt. De hade ju el redan och ja, jag behöver det inte.

Slapp -Jasså, vad var det för mässa?

Pikey - Huh?

Slapp -Jag jobbar med mässor och det har inte varit någon i Göteborg det senaste.

Pikey -Huh?

Slapp -Nope, vill inte ha något dieselaggregat.

Pikey -Ok...

Sedan rullade han vidare och frågade slött varenda person på kajen. Blev inte något aggregat sålt iaf.
Citera
2010-07-08, 21:42
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag cyklade för övrigt förbi där idag igen och de har gett sig av. Marken såg för övrigt riktigt fräsch ut vilket var förvånande med tanke på hur de brukar ställa till...
Dom har vart in på avfallsstationerna här i stan och försökt sälja motorsågar/sno grejer/varit dryga i allmänhet så dom får gärna fara och flyga.
Citera
2010-07-26, 18:08
Medlem
Nu är det ett gäng i Östergötland!
Va inne två riktigt rödhåriga och välklädda tillsynes smågrabbar (pratade brittiska) på jobbet idag och ville köpa saker av mig. Tyckte det hela var lite skumt till en börja och senare la jag ihop 1+1 och visst fan var de "plattsättare". Ok tänkte jag och visst fick jag betalt för jobbet (cash givetvis, ena grabben hade en fet sedelbunt i fickan). När de va klara frågade vart de rika människorna i hus bodde för de skulle knacka dörr där.

Finns de nåt man ska göra? Polisen gör väl knappast något?
Citera
2010-07-26, 20:49
Medlem
dom var här i krokarna i fredags (dalarna),,,samtidigt försvann min nya motorsåg som jag köpte i maj..,,fan...kan ju va dom ..
Citera
2010-07-26, 23:06
Medlem
j0h2ns avatar
Var i Sollentuna för nån dag sen. Knackar dörr och erbjuder att göra om uppfarter. "We are doing the drive ways in the area!".
Citera
2010-08-14, 20:34
Medlem
MidnightNAMbLAs avatar
Sörmland idag. Två olika ringde på, med ett par timmars mellanrum. Jag låtsades inte förstå engelska...
Citera
2010-08-20, 20:18
Medlem
plionistens avatar
Har just i detta nu fått information om att de slagit läger på Tidaholms Camping.
Enligt utsago har de totalt tagit över den lilla campingen och den liknar mer ett
flyktingläger än just en camping.

Kan ana att lokalpressen har stora rubriker efter helgen!
Senast redigerad av plionisten 2010-08-20 kl. 20:29.
Citera
2010-09-07, 08:58
Medlem
johnny karlbergs avatar
De har varit hos mig nu ett par gånger. Motala. Vet inte hur jag ska bli av med de.
De skickade sin lilla grabb o prata engelska, sen kom det två irländare.
En kort som en dvärg o en ser ut som en fotbollshulligan.
De ville ha betalt i efterskott, men nu vågar jag inte efter att ha läst den här tråden.
Citera
2010-09-07, 14:14
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
De härjar för fullt just nu i Göteborg, och en vän till mig berättade igår att Bostadsbolaget anlitat dessa parasiter åtskilliga gånger för olika jobb under sommaren. Senast igår såg han detta.

Det är fan i mig skandal att ett fastighetsbolag som Bostadsbolaget väljer att stödja dessa kriminella avskum, varför inte anlita ett lokalt företag? För dyrt? Visst, men de får jobbet riktigt gjort, och deras hyresgäster slipper bli rånade på allt de äger.

Skandal!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in