2008-09-09, 17:06
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är sådär de beter alltid sig. Det finns ingen heder i dessa förtappade, kriminella människor.
Möter man någon från Irland (eller England) är det bara att visa kalla handen och stänga dörren. Man gör inte affär med dem helt enkelt.
de borde vi svenskar göra med ......pack är va dom är..jobbade i england ett tag .då åkte irländska "arbetare " o stal allt löst matreal ...dom är hatade där med...
man kan undra vilka som anlitar dom då det är så känt att dom gör skit jobb..
Citera
2008-09-22, 11:47
Medlem
JimGooses avatar
Står 20 husvagnar utanför entren till åby travbana med "irländska zigenare", polisen är på väg dit för att köra bort dom.
Citera
2008-09-23, 21:18
Medlem
chaoswithins avatar
Mötte ett gäng på 10 stycken vid McD i Kungens Kurva i förrgår, någon som vet var i krokarna dom hänger?
Citera
2008-09-25, 22:47
Medlem
gone_golfings avatar
blekinge

Dom håller till I Karlskrona nu, ser dom med jämna mellanrum.
Dom kom för ca 3 veckor sedan där jag bor, jag såg dom när dom stannade hos min granne.
Jag sprang ut med en gång och förklarade på ett väldigt tydligt sätt att vi visste vem dom var.
Jag berättade för dom att dom var välkända här i Sverige tack var insider med Aschberg.
Då drar han upp en tidningsartikel från Sverige, med bild på sig själv om hur svårt det är att jobba hederligt pga, "andra asfaltjobbare" som är oärliga.

Lägger en länk till lokaltidningen Blekinge Läns Tidning.

http://www.blt.se/nyheter/blekinge/polska-stenlaggare-berattar-om-svartjobben-i-blekinge(871984).gm
Citera
2008-09-27, 12:24
Medlem
gone_golfings avatar
dagens nyhet om dom

Här kommer en ny länk från lokaltidningen om våra kära asfaltarbetare.

http://www.blt.se/nyheter/karlskrona/byggbossen-smet-fran-rakning-(876174).gm
Citera
2008-09-27, 23:08
Medlem
Nån som vet vart i gbg de befinner sig nu?
Citera
2008-09-28, 16:46
Medlem
Sista skriket innan de lämnar landet 2008. Här i sthlm har de det svårare numera. De lägger ingen asfalt mer och de får allt svårare att hitta sina campingställen. Dessutom har de kommit på kant med kriminella kretsar som har ögonen på dem.
Citera
2008-10-04, 23:30
Medlem
Ett femtontal husvagnsekipage med brittiska gästarbetare samlades på en parkering i Malmö under dagen. Vid husvagnarna var ett 50-tal nya inplastade möbler slarvigt uppställda intill en del av husvagnarna. En uppringare till polisen misstänkte att dessa nya inplastade möbler kunde vara stulna och kontaktade polisen.

Men polisen åkte inte ut och efter någon timme lastades en del av möblerna in i en skåpbil. Inlastningen skedde efter det att personer tillhörande sällskapet uppmärksammat att de och möblerna blivit fotograferade. Huruvida möblerna är inköpta legalt eller inte återstår att se under den kommande veckan.

Källa: http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=220323

Ja vad tror ni? Stulet? köpt? Jag tror det är stulet, inte första gång som stulit saker ju. En gång stal dom ju husvagnar, nr plåtar och grävskopor.
Citera
2008-10-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokåt
Ett femtontal husvagnsekipage med brittiska gästarbetare samlades på en parkering i Malmö under dagen. Vid husvagnarna var ett 50-tal nya inplastade möbler slarvigt uppställda intill en del av husvagnarna. En uppringare till polisen misstänkte att dessa nya inplastade möbler kunde vara stulna och kontaktade polisen.

Men polisen åkte inte ut och efter någon timme lastades en del av möblerna in i en skåpbil. Inlastningen skedde efter det att personer tillhörande sällskapet uppmärksammat att de och möblerna blivit fotograferade. Huruvida möblerna är inköpta legalt eller inte återstår att se under den kommande veckan.

Källa: http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=220323

Ja vad tror ni? Stulet? köpt? Jag tror det är stulet, inte första gång som stulit saker ju. En gång stal dom ju husvagnar, nr plåtar och grävskopor.

En gång? De stjäl allt de kommer över, om och om igen.
Citera
2008-10-07, 07:45
Medlem
Sheriffen76s avatar
Ska tydligen finnas några på rävsta amping utanför märsta. Dom har anskaffat sig lite saker från övriga campinggäster också verkar det som. Fina husvagnar har dom och det står fyrhjulingar och dylikt utanför så det verkar ju löna sig att lägga asfalt. Dom verkar ju inte helt panka dvs. Fast det klart om det är deras grejer är ju svårt att säga.
Citera
2008-10-11, 08:06
Medlem
Irlandska sigenare!!!!!!

Bor ett helt gang pa Lissma Park i Huddinge. Springer runt i arbetsklader men verkar mest halla till pa kampingen. Ser dom varje dag eftersom jag e dar och ater lunch.
Citera
2008-10-29, 09:17
Medlem
Ytterligare en uppdatering:

Poliser verkar iallafall ha en vilja att göra lite för att stoppa deras framfart.

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20081028/KRISTIANSTAD/941343126/1338
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in