2016-05-19, 20:19
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
De är utfrysta av samhället och bor i sina egna små läger och städer. De håller på att köpa upp stora delar av Limerick med, vad tanken bakom detta vet jag ej. Mycket mafia-verksamhet kring det hela i vilket fall. Riktigt pack är det som man inte vill beblanda sig med.

På Irland är de inte vatten värda och därav denna årliga resa genom EU för att ragga jobb hos mindre vetande människor som i sedvanlig ordning går på det hela med öppna armar.

Verkar väldigt vanligt Storbritannien med asfalts- och takbedrägerier.

Dave the Dodgy Roofer
Han är inte resande dock, i vart fall inte irländsk sådan.: https://www.youtube.com/watch?v=3bvl_YtcGMY

I videon informerar de allmänheten om hur man ska agera och tänka. Kanske borde producera något sådant här i svensk TV.

Undra vad irländska majoriteten tycker om att media i Sverige kallar dem för irländska asfaltsläggare. Härlig reklam vi ger irländarna.
Senast redigerad av Ålen 2016-05-19 kl. 20:22.
Citera
2016-05-19, 20:34
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Verkar väldigt vanligt Storbritannien med asfalts- och takbedrägerier.

Dave the Dodgy Roofer
Han är inte resande dock, i vart fall inte irländsk sådan.: https://www.youtube.com/watch?v=3bvl_YtcGMY

I videon informerar de allmänheten om hur man ska agera och tänka. Kanske borde producera något sådant här i svensk TV.

Undra vad irländska majoriteten tycker om att media i Sverige kallar dem för irländska asfaltsläggare. Härlig reklam vi ger irländarna.

Det är ju rätt vanligt i Sverige med och många andra länder, låga priser kommer alltid att locka människor.

Flera gånger så har man varnat för dessa i Sverige, varenda år vill jag påstå och TV-program hit och dit men folk är ju korkade så vad ska man göra?

Irland skiter nog fullständigt i det skulle jag tro.
Citera
2016-05-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollyd
Era jävla fittor! Ni bara sitter och beklagar er.
Gör för i helvete nått åt det' med dom irländska tattarna då.
Sen denna tråden skapades så sitter ni som fittor rent ut sagt och beklagar er och ni är fulla av hat
men ändå så gör ni fan inget. Men sitta och visa sig tuffa och farliga det kan ni era luffare eller ska jag kalla er skit i byx?
Ni tycks ju veta vad dom håller till så gör nått då!
Nä' kunde tro det men se till å håll käften då.

Bara en stilla fråga. Du som är så storkäftad, är naturligtvis ute med en knölpåk ?
Citera
2016-05-20, 08:31
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
Bara en stilla fråga. Du som är så storkäftad, är naturligtvis ute med en knölpåk ?

Om du missat det så är det där också en tattare som skriker likadant i olika trådar om tattare och ziggisar.
Citera
2016-05-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
I USA verkar detta än mer vanligare än i Sverige. Just bedrägerier med takbyggnationer verkar särskilt vanliga. I USA kan man ju verkligen freda sig och sitt, med tanke på de liberala vapenlagarna. Jag tror de hittar sina offer oavsett hur folk har möjlighet att freda sig. Äldre människor som inte är informerade om den här skiten har ju väldigt lite att sätta emot när dessa förslagna jävlar sätter sin skit i verket. Många äldre är väldigt ensamma och okunniga om vad som sker omkring dem. Det är knappast den i sina bästa år med huvudet och fysiken att försvara sig som de väljer ut. Manipulationen och bedrägeriet hinner gå tillräckligt långt innan offret ens har en aning om vad det handlar om.

Vet väl inte så mycket om situationen i USA. Möjligt att bedrägerierna går hem där. Men jag kan svårligen föreställa mig att de kan leva rövare, göra intrång och svina ner på annans mark lika lättvindigt där som här.

Hade det varit i staterna hade bonn i Sollentuna fått använda lethal force mot dem som gick in i kåkarna utan lov.

Hur ser det ut i Sverige? Jag vill minnas att ett raggargäng i Göteborg jagade iväg dem för något år sedan. Finns det fler lokala initiativ ute bygderna landet runt?
Citera
2016-05-23, 17:32
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Kringresande hantverkare – problem för polisen
Polisen i Täby varnar Täbyborna för oseriösa hantverkare. De hoppas nu att fler "nej-sägare" ska göra att hantverkarna rör sig bort från kommunen.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kringresande-hantverkare-problem-for-polisen/aRKpew!lsfgmlp4IBsH4BQakXWnJA/
Citera
2016-05-23, 20:20
Medlem
http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/larm-jordbruksbluffare-varnar-for-par-som-vill-kopa-jordbruksmaskiner-593315
http://www.vk.se/1729061/se-upp-for-jordbrukarbluffare

Citat:
Enligt polisen handlar det om två engelskpratande personer som färdas i en utlandsregistrerad skåpbil som söker upp jordbrukare i norra Sverige. De utger sig, enligt polisen, för att komma från ett bolag som köper begagnade jordbruksmaskiner.

Men enligt Maria Jakobsson vid polisen i Norrbotten finns det flera tecken på att man som enskild ska vara försiktig att göra affärer med duon.

Knivslipare har varit i farten tidigare år, även elverksförsäljare, klädskojare som vill sälja fejk skinnjackor osv. Här ser det ut som att dom rekognoserar inför framtida stölder alt inbrott.
Citera
2016-05-24, 18:49
Medlem
Chronicals avatar
I kungens Kurva nyss vaggade en asfaltsläggarfamilj runt i en sportaffär, alla utom mannen i huset, men jag ser honom lätt framför mig...

Fet morsa som skriker på ungarna, som består av hårdsminkad tioåring, fet som en julegris i magtröja, en ungefär lika gammal fetlagt kille med tuppkam ( såklart ) och andra liknande. Killen ser ut som en karikatyr på en brittisk skitunge, rödbränd, tjock och lika högljudd som sin pappa ( antar jag )

De röjer runt, skränar cyklar omkull och som final tar de med sig några cyklar ut genom skjutdörrarna. Utanför står klanens vita pickisar uppradade redo men bytet fick de lämna ifrån sig då personal sprang ut och ryckte i grejerna.

Vilka undermänniskor, helt ointresserade av vanligt hyfs.
Citera
2016-05-24, 19:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
I kungens Kurva nyss vaggade en asfaltsläggarfamilj runt i en sportaffär, alla utom mannen i huset, men jag ser honom lätt framför mig...

Fet morsa som skriker på ungarna, som består av hårdsminkad tioåring, fet som en julegris i magtröja, en ungefär lika gammal fetlagt kille med tuppkam ( såklart ) och andra liknande. Killen ser ut som en karikatyr på en brittisk skitunge, rödbränd, tjock och lika högljudd som sin pappa ( antar jag )

De röjer runt, skränar cyklar omkull och som final tar de med sig några cyklar ut genom skjutdörrarna. Utanför står klanens vita pickisar uppradade redo men bytet fick de lämna ifrån sig då personal sprang ut och ryckte i grejerna.

Vilka undermänniskor, helt ointresserade av vanligt hyfs.

Dessa irländska smutsfolk använder sig av exakt samma metoder som svenska ziggisar; de väller in i butiker och bullrar och stojar och försöker avleda personalens uppmärksamhet från de som ska bära ut stöldgodset. Motmedlet är att placera personal vid utgången och stoppa dem där. Att hindra dem från ställa till kaos inne i butien är dömt att misslyckas.
Citera
2016-05-24, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical

Härom dagen när jag skulle förkovra mig angående denna grupp, så föreslog google att jag skulle söka på "why do irish travellers dress provocatively", under images fick man en del "intressanta" träffar av wtf-typ.
Citera
2016-05-24, 21:20
Medlem
Kontokurts avatar
Pikeys gav sig på Rumänska Romer i Sköndal (södra Stockholm) i söndags men jag vet inte vad det bråkades om och om det var stöld av stöldgods.
Men dom tog saker av Romerna och drog som de kackerlackor dom är.
Citera
2016-05-27, 18:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
2016-05-27 12:46, Kontroll person/fordon, Upplands Väsby
Antuna. Personer med fordon verkar etablera sig på platsen.

Anmälaren tror att det är kringresande hantverkare som kommit till platsen i flera fordon och är orolig att de tänker slå läger på platsen.

Organisation
Polisen Stockholms län
Nord
https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2016-05-27-1246-Kontroll-personfordon-Upplands-Vasby/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in