• 1
  • 2
2003-08-12, 21:36
Medlem
finkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playpen
Citat:
Ursprungligen postat av finkel
Citat:
Ursprungligen postat av playpen
Nah... tror nog snarare tvärtom, att den får för tunn blandning när den är kall, (den går juh som den ska när den är varm), att något beckat igen och hindrar kallstartsystemet att fixa fetare blandning...
Om det är mina ideer du tror tvärtom emot, så fattar jag ingenting nu. Vad i ditt inlägg är annorlunda mot vad jag säger. Thermo enheten styr blandningen inför kallstart. Är den paj så kan den antingen ge för fet lr för mager blandning mot vad motorn behöver.

heh... nej, svarade PAD, du han in med ett inlägg imellan...
Ja såg det nu ja . Då så ,tyckte det var lite skumt, hehe
Citera
2003-08-13, 12:09
Medlem
Så...
Jag tror nog att det kan vara något med kallstartssytemet när ni nu tar upp det till diskussion. När man startar nyckeln så varvar den upp något jävulskt nämligen. Trots att jag inte har lagt portföljen på gaspedalen eller något sådant... sen har den en tomgång på runt 2500 varv de första minutrarna och det känns lite overkill när det är 30+ ute tycker jag.

Hursomhelst så har jag hällt i en svart STP igår så jag får väl avvakta en halv tank och se om det hjälper.
Tack för tipsen såhär långt!!
Citera
2003-08-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
När man startar nyckeln ...
Vilket ägg jag är... sorry! Men ni förstår nog. ops:
Citera
2003-08-27, 09:00
Medlem
Resultat

Jag har kört drygt halv tank nu med STP mirakelmedlet i.... men jag märker ingen skillnad!
Är det någon som har erfarenhet av att det verkligen fungerar? Jag tycker att det känns lite hokus pokus.

Det lutar kanske åt att det är kallstartsystemet ändå, på något sätt... vad kan man titta på där?
Citera
2003-08-30, 00:15
Medlem
Jag kände igen det där.... Det är ungefär samma med min bil men min bil är gammal, den skakar som fan när jag startar, det känns som att bilen fryser som satan hehe, mest på morgon..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in