2007-05-01, 21:08
Medlem
blue_flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander_85
Ge gärna något annat förslag istället för att dömma ut kuren, jag blir bara glad av att lära mig mer.
Kör istället på 25 mg i 6 veckor i sträck sen PCT istället för att köra 2 veckor i taget. Jag själv hade kört högre dos på dbolen när jag ändå kör mer än 10 mg ed då man ändå stänger ner sig
Citera
2007-05-01, 21:54
Medlem
Kör 30mg ED i 6V sen pct på det 20mg ED i nån månad om du inte fått känningar såklart. Nedstängd blir du oavsett om du kör 10mg eller 30mg eftersom den trycker ned din egenproduktion.
Citera
2007-05-01, 22:34
Medlem
Om man ändå ska skippa kort kurerna så kan man väl lika gärna skippa orala preps med?

Vad sägs om:

V1-V10: 250mg testosteron enanthate var 5:e dag.
14 dagar efter sista administrerad injektion:
Dag1: 300mg Clomid
Dag2-7: 100mg Clomid
Dag 8-30: 50mg Clomid

Kanske ska tillägga att detta blir min första kur med!
Citera
2007-05-01, 22:58
Medlem
karlshamn_yes avatar
Ser bra ut, hade dock frontat på 500mg första sticket, eller första två..
Citera
2007-05-01, 23:00
Medlem
insolents avatar
Alexander_85 jag tycker du gör HELT rätt som riktar in dig på milda kortkurer om du nu ska kura. Dock skulle du kanske höjja dosen litegrann till 30-35mg d-bol. Och det går att få riktigt grymma ökningar av detta vad än killarna här på flashback säger.

Testa detta hellre och se hur det påverkar dig innan du kliver på en inject-testo-kur.
Citera
2007-05-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
Alexander_85 jag tycker du gör HELT rätt som riktar in dig på milda kortkurer om du nu ska kura. Dock skulle du kanske höjja dosen litegrann till 30-35mg d-bol. Och det går att få riktigt grymma ökningar av detta vad än killarna här på flashback säger.

Testa detta hellre och se hur det påverkar dig innan du kliver på en inject-testo-kur.

Varför rekommenderar du kortkurer istället för t.ex 6v dbol ? Vill gärna höra vad du/ni tror att ni uppnår genom detta? Låta nivåerna åka upp och ner som en jojo är inte det bästa, vilket skulle hända om du är t.ex 2on och 2off, eftersom du blir nedstängd ändå.
Nä, bättre köra en riktig kur och maximera resultaten inte mycket som hinner hända på 2v förutom uppgång i vätska och ta ett längre break sedan så kroppen får vara fri ett längre tag istället för att hela tiden lura den genom att hoppa på nya kortkurer.
Citera
2007-05-01, 23:48
Medlem
fitnessman-s avatar
Håller med insolent här. Kortkur kan vara en ide. Och eftersom vi inte vet något om trådskaparen så känns det konstigt att rekomendera 10 veckor inject med front dom första veckorna. Tänk om grabben e 19år o inte har koll på något...kuren bör baseras helt o hållet på vilka mål man har, självklart blir man inte "störst" av att köra kortkurer.
Citera
2007-05-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitnessman-
Håller med insolent här. Kortkur kan vara en ide. Och eftersom vi inte vet något om trådskaparen så känns det konstigt att rekomendera 10 veckor inject med front dom första veckorna. Tänk om grabben e 19år o inte har koll på något...kuren bör baseras helt o hållet på vilka mål man har, självklart blir man inte "störst" av att köra kortkurer.

Om grabben är 19år och inte har koll på något så borde han inte köra en massa 2v on/off heller han borde inte ens tänka prepp. Nu rekommenderade jag 30mg ED 6v men en 250mg Testo E EW skulle fungerat också. Men jag är nyfiken på varför du och insolent tycker kortkurer är bättre?

EDIT : Är det bättre för en som är 19 och inte har koll på något eller rekommenderar ni det framför längre kurer ren generellt ?
Citera
2007-05-02, 00:01
Medlem
fitnessman-s avatar
Citat:
holysunken Citat:

Om grabben är 19år och inte har koll på något så borde han inte köra en massa 2v on/off heller. Nu rekommenderade jag 30mg ED 6v men en 250mg Testo E EW skulle fungerat också. Men jag är nyfiken på varför du och insolent tycker kortkurer är bättre?

"Kortkurer" har fungerat bra för mig. Både resultatmässigt och när jag kollat värden hos doktorn efteråt. Väldigt snabb återhämtning oxå kan tilläggas.

Med kortkur menar jag EJ 2v on/2off det är förkastligt. Snarare 2v on/9v off eller nåt liknande, minst.

Självklart ger 6v mer än 2v men om man inte har bråttom och är "rädd" om kroppen kan det vara värt att prova. Men som sagt beror ju på vilka mål man har också.

EDIT: Kan tillägga att detta bara är vad jag upplevt, är inte tillräckligt skicklig för att komma med några avancerade kurupplägg. Vad jag menade ang om grabben är 19år är bara att man borde utgå från hans mål/erfarenhet osv. och sedan komma med bra förslag...
Om jag inte är helt ute o simmar så har väl du (holysunken) bra koll på saker o ting så jag menar inte att gå emot dig o dina tankar här
Citera
2007-05-02, 14:23
Medlem
insolents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holysunken
Varför rekommenderar du kortkurer istället för t.ex 6v dbol ? Vill gärna höra vad du/ni tror att ni uppnår genom detta? Låta nivåerna åka upp och ner som en jojo är inte det bästa, vilket skulle hända om du är t.ex 2on och 2off, eftersom du blir nedstängd ändå.
Nä, bättre köra en riktig kur och maximera resultaten inte mycket som hinner hända på 2v förutom uppgång i vätska och ta ett längre break sedan så kroppen får vara fri ett längre tag istället för att hela tiden lura den genom att hoppa på nya kortkurer.

Vill inte vara otrevlig men har du läst något om kortkurer både information och kurrapporter?
Många får bra resultat oftast utan jobbiga biverkningar, man fastnar inte i något som kan likna beroende (mindre risk iaf), det blir mer av en riktigt bra boost i träningen som motiverar och kanske får en att välja bort tyngre preppande, återhämtningen går snabbt osv osv.

Jag rekommenderar inte kortkurande sådär generellt men det är bra för t ex nybörjare och personer som inte vill ta höga risker för resultaten.

6v ger mer nedstängning och ibland kan det vara bättre/skönare att bara behöva sköta sig helt perfekt i 2v (menar då med mat, träning, sömn osv).
Citera
2007-05-02, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insolent
6v ger mer nedstängning och ibland kan det vara bättre/skönare att bara behöva sköta sig helt perfekt i 2v (menar då med mat, träning, sömn osv).

Man måste nog sköta sig mer än två veckor om det ska fungera.

mvh
Citera
2007-05-02, 14:58
Medlem
staggy25s avatar
tycker att du är en riktigt smart nybörjar-tonåring som vill experimentera med kroppen o prepp försiktigt i början....så den första kuren du nämnde
"Alternativ 1"...ser bra ut att börja med...och sköter du kosttillskotten och maten bra så kan du nog få lagom och bra ökningar utan massa bieffekter och för mycket vatten!

kör du din alt.1 så märker du om du behöver höja doseringen eller inte efter vecka 21.

Och som 2 andra sa...detta är bra om man inte har brottom o är rädd om kroppen
+
man inte gör sig beroende av tunga kurer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in