2007-05-01, 14:51
Bannlyst
Prolog [Lördag]:
Shit vad taggad jag var! Äntligen syra igen! Jag träffade min gode vän David vid en pizzeria på södermalm för att inhandla morgondagens förnödenheter: Cigg, godis, läsk, micromat och chips - Ni vet, allt som behövs. Efter inköpen så var vi ganska trötta och begav oss hem till hans lägenhet och somnade efter några timmars N64-spelande. Eller.. somna är ett starkt ord, David snarkar som åtta sågverk så särskilt mycket sömn blev det då inte. Jag skulle möta Micke, killen som hade fått tag på syran vid tunnelbanestationen klockan 9 på morgonen så det gällde att ställa klockan.

God morgon världen! Är du redo att förändras? [Söndag, 9:10]
Fitta! Jag har försovit mig! Micke står väl säkert där nere och väntar i den kalla morgonluften och här ligger jag i bara kalsonger och sussade sött. Jag flyger upp och drar på mig lite kläder och springer mot stationen. När jag ser Micke skiner jag upp, han är verkligen en skön människa. Jag har dock inte kännt honom särskilt länge men jag antar att våra vänskapsband kommer knytas hårdare efter den här resan Vi kramar om varandra och börjar traska mot Davids hus. Jag väcker David lite sött genom att blåsa honom i ansiktet. Han kvicknar till och ger mig en ond, trött blick. Han vill väl sova vidare men det blir det inge av! Nu ska vi trippa, hora!

Först bestämmer vi oss för att handla frukost. McDonalds var stängt så Micke och David bestämmer sig för att köpa en hel jävla kyckling att äta i delikatessavdelningen på ICA. Jag är inte ett dugg hungrig så jag säger att jag hoppar över. Fair enough, säger dom och vi betalar och går åter mot Davids hus. Efter en brakfrukost plockar Micke fram lapparna. Tre små, små lappar. De delas upp och vi ger varandra en stämningsfull blick innan de placeras under tungan. Point of no return baby! Klockan är nu 10:15

Jag har som förra gången problem med att prata med lappen under tungan och sitter mest tyst i den ena soffan. Vi kollar på en Anime som heter FLCL som handlar om en kille med ett svart hål mellan hjärnhalvorna som kan frammana robotar... bland annat en robot som kallas PIRATE KING (Kom ihåg det där namnet, det kommer dyka upp igen) Jag känner pirr i benen och kollar på datorklockan - den visar 10:52.

"Davids marssvin som datan som fast en säl" [11:47]
Nu är trippen på ingång. Det visuella kickar in och jag ligger på golvet och berömmer Davids tavlor som jag tycker rör sig ganska rejält. Jag börjar bli fett flummig i skallen och tankarna flyger iväg till helt andra ställen. Jag krälar mot chipspåsen för att lägga den på ansiktet. Då händer något fantastiskt. Jag kunde se hela rummet genom chipspåsen då jag skapade en mental bild i hjärnan av Davids lägenhet ur minnet. Jag blir fett imponerad av min nya förmåga men orkar inte förklara för Micke och David. Jag har fällt upp min dator och öppnat ett worddokument för att kunna hålla koll på saker och skriva ner diverse lustigheter. Jag öppnar chipspåsen och börjar mata David. Jag hör en röst som säger "Jag matar dig som en säl" och märker att rösten kommer från MIN mun. En säl, va? Hittar senare detta stycke i worddokumentet:

får jag mata dig david som en säl.
Elller marsvin
Davids marssvin som datan som fast en säl.

FLCL rullar fortfarande på LDC-skärmen som står mitt i rummet. Jag fattar noll. Han skjuter ut robotar ut skallen för att sen själv slåss mot dom, bra story hörni. David och Micke verkar dock vara helt inne i det.. Jag vill koncentrera mig på andra saker. T ex hur mina fingrar försöker fly från mina händer. Jag tar en cigg och försöker återfå sansen men misslyckas. Fingrarna vill därifrån! Hjärnan känns fett skev men jag känner inget obehag! Vi hamnar i en lång diskussion om MORÖTTER (som vi spelade in, finns att lyssna på om det finns intresse) och hur man kom på just det ordet. Den första teorin är att morötter från början var kor som växte under marken men sen har evolutionen haft sin gång - därav MOO-RÖTTER.. men jag kommer på en smartare som gick följande: Eftersom kor äter såna rötter och säger MOO är det bara logiskt att det heter MOOrötter. Duuh?

Godisuniversum och PIRATE KING! [??:??]
Tidsuppfattningen är helt lost. Jag är helt lost. Jag är sugen på något sött och ser att David har en stor godispåse vid sina fötter. Jag frågar om jag kan få godiset och han stoppar ner handen och ger mig en röd godisbil. Jag blir lite sur och frågar Micke om jag kan få godiset. Han plockar upp påsen och ger den till mig. Jag blir SKITGLAD! FAN vad generöst av Micke! Jag menar, kolla! Det är ett helt universum av godis där inne! Mums! Alla färger dansar runt där inne och allt är bara så underbart gosigt.amma position på golvet och vi skrattar åt hur fuckade i huvudet vi är. Hallisarna börjar bli lite väl påträngande men jag tycker det är jävligt mysigt. David har en stor tavla av guden Shiva på väggen som dansar lite mysigt i takt till musiken. Billie The Vision & The Dancers som vanligt - bästa trippmusiken there is. Vi alla röstar för att vi är ganska trippade och kommer fram till att om en nykter person skulle komma hit skulle han se samma saker som vi eftersom vi är tre mot en - alltså vinner vi. Vi snackar om knarkarclichéer - Ni vet, att man ska lyssna på Shpongle, kolla på visualsation i Winamp och äta nykterister. Hittar senare detta urklipp från worddokumentet:

Gubben har världens coolaste hatt! Vi äter alla nykta mäniskor det är det knarkare gör vi låter knarket äta våra hjärnor sen käkar vi nyckteristerna-

Vi är inne på sista avsnittet av FCLC - då PIRATE KING äntligen framträder. Jag har alltid varit ett fan av pirater så jag tycker namnet klingar otroligt coolt. Pirate king - Kungen av pirater! Jag vet inte hur det kom sig men helt plötsligt använder vi PIRATE KING! som ett slagord. Ingen vet vem PIRATE KING är eller vad han står för men likfan så ligger jag i soffan och vrålar det såfort jag känner för det. På golvet hittar jag en liten trästaty som ser ut som en kines med svamphatt. Detta är PIRATE KING! Jag har hittat honom! Micke vänder sig om och förklarar att Pirate King inte är den där statyn utan en fågel i en Anime i JAPAN. Jag ber honom hålla tyst och inte spräcka mina drömmar.

David får för sig att han är med i en Anime - han vet inte vad som är Anime och vad som inte är det och det tycker han är fantastiskt roligt! Hittar detta som han skrivit under sin Anime-fas:

All anime är ju påhittat så det finns oändligt med dom liksom det känns som om jag är i en Anime just nu! Lite cool musik och lite galna saker som händer vi pratar en massa och har kul i och S.C.A.R.S vilket värdelöst spel fattar ingenting.. kan man skuta alltid?

SHARE THE LOVE! 12:54
Min hjärna känns som total sörja. Jag förstår inte mycket men jag njuter av det. Jag ligger i soffan och myser med mig själv. Micke kommer helt plötsligt ut från badrummet med ett stort smajl och utbrister en droghemsida han är medlem på. Han spammar runt till sina vänner på forumet och vi har en paralell tripp med Västerås psykadelikavärld. Vi hälsar dom från Stockholm och de hälsar från Västerås. Det känns som en bra gemenskap. Allt rör på sig och ändras och vi har inte ens peakat ännu. Jag vänder mig om mot David som sitter i fönstret och dushar. Vänta, sa jag dushar? Ja - han dushar faktiskt, i SOLSKEN! Jag ser hur det faller ner på hans kropp och rinner neråt. Det ser otroligt coolt ut.

Jag tänder min 24:e cigg för dagen och börjar diskutera näringskedjan med David. Vem är högst upp? David hävdar att han är det och att han inte skulle tveka med att äta oss om han var tvungen. Jag blir lite skraj och ger honom chipspåsen - bäst att hålla honom mätt. Diskussionen glider vidare mot tandställningar. Jag hävdar att jag har två, vilket jag har men man kan inte se dom. Jag höjer rösten och menar att ju mer tandställning man har desto coolare är man. Ingen annan håller med. Jag känner mig dum och ensam.

Vi är alla väldigt kärleksfulla. Jag har hittat en större version av PIRATE KING som jag nu ställt på armstödet på soffan. David är ett stort fan av rökelser så vi lägger själva 'askkoppen' till rökelserna vid hans fötter och tänder en rökelse. Jag lägger lite godis vid PIRATE KINGs fötter som offergåva. Hittar detta i textdokumentet:

Cigg finns vid godisuniversumet! Nej vi ska inte sätta äld på Pirate King vi ska tända en liten offer ”till” Pirate King för han sprider kärlek och godis är en del av det som skapar kärlek!

Micke är helt inne i internet och konverserar inte så mycket. David och jag ligger och beundrar PIRATE KING och hans offergåva och jag undrar hur han kommer belöna oss för vår hängivelse? Med mer godis? YAY! Vi gör lite mat.. eller GÖR är ett starkt ord - vi värmer pizza. Jag får min pizza på en minimal tallrik och minmala bestick. Jag känner mig som världens nolla som sitter i en liten förortslägenhet, helt nerknarkad och ÄTER MED BESTICK! Micke frågar om jag vill hälsa nåt till en kompis till oss och jag vrålar BESTICK ÄR FÖR MESAR! Jag skäms. Jag skäms för att jag äter med bestick. Dum känsla men det gör jag.

Pinnen och jag[14:41]
Tidslucka. Jag dansar på ett armstöd men då alla börjar stirra hoppar jag ner och håller tyst. Jag hittar en pinne på golvet och börjar rita roliga mönster i taket med den. Allt jag behöver är ciggen i munnen och pinnen i handen.

Jag: Vart kommer pinnen ifrån?
David: Från bordet såklart.
Jag: Från bordet? Är det så uppenbart?
David: Ja?
Jag: Jo.. såklart den kommer från bordet. Vart annars? Pinnar kommer alltid från bord

Jag sätter mig och surar lite men det går snabbt över. Micke kommer ut från toaletten och säger att han just har sett sin snetripp i vitögat och vunnit! Grattis!
Citera
2007-05-01, 14:51
Bannlyst
Dubbelspelet avslöjat [??:??]
Jag ligger återigen på golvet och säger att jag ska bosätta mig här. Här ska jag bo, där ska mitt kök vara och där ska jag ha datorn och här ska jag sova. Jag föreslår att vi ska göra en ritning av mitt nya hem men det blir inte av. Nu börjar slutskedet av trippen närma sig. Lägenheten är en enda stor röra. Vi har varit igång i runt 7-8 timmar och är helt slut. Då ringer det på dörren. Alla stelnar till och David reser sig upp för att öppna. Det är Andreas, min förra trippkamrat - men också Davids bror! Jag har dubbelspelat dessa två bröder (eller dubbelspela är fel ord) och nu kört LSD med båda bröderna men ingen visste om att den andre hade gjort det. Andreas frågar vad vi har gjort och jag svarar med ett brutet 'ingenting'. Han tittar runt i lägenheten - chips över hela golvet, ett offeraltare för en trästaty och täcken och kuddar i en enda röra. Han tror inte en sekund på att vi har gjort 'ingenting' och efter ett tag erkänner vi. Han säger bara okej och vi berättar om trippen.. fan, nu vet han - Tur dock att inte David vet att jag trippat med Andreas. Andreas är fyra år yngre än David och blev skitarg sist Andreas rökte gräs. Då säger Andreas: Lika bra att vi också erkänner och tittar på mig och sen på David. Vi har också tagit LSD innan.

Nu är det dags att sticka - jag flyr in på toaletten och gömmer mig där. David skriker nåt om att han ska döda mig men lugnar sig snabbt. Jag och Andreas drar en stund efter det men Micke stannar kvar. När jag kommer hem vid sju-tiden är allt kallt och ensamt. Visualsen finns kvar men det är inge roligt längre. Internet är dött - alla är ute och super ju. Fasiken. Vill bara gråta men kan inte. Vid 1 på natten är visualsen kvar men jag lyckas somna.. Nu vaknade jag för en stund sen och skriver nu detta.

Enjoy.

Om ni vill läsa hela textdokumentet så skriv bara.
Citera
2007-05-01, 15:19
Medlem
Skön läsning. Verkligen en schysst soppa av syratomterier!
Citera
2007-05-01, 15:49
Medlem
drymarchonics avatar
Citat:

Jag tänder min 24:e cigg för dagen och börjar diskutera näringskedjan med David. Vem är högst upp? David hävdar att han är det och att han inte skulle tveka med att äta oss om han var tvungen. Jag blir lite skraj och ger honom chipspåsen - bäst att hålla honom mätt.

Jag: Vart kommer pinnen ifrån?
David: Från bordet såklart.
Jag: Från bordet? Är det så uppenbart?
David: Ja?
Jag: Jo.. såklart den kommer från bordet. Vart annars? Pinnar kommer alltid från bord

Lol!

Bra början, rolig läsning!
Citera
2007-05-01, 18:36
Medlem
Haha, underhållande! Skulle mer än gärna höra ert samtal om morötter, verkar onekligen intressant
Citera
2007-05-01, 18:50
Medlem
kultingens avatar
Du verkar ha varit lite högre än dina trippkamrater i alla fall. Jag som kommit fram till att jag ska ta ett uppehåll med trippandet
Citera
2007-05-02, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Du verkar ha varit lite högre än dina trippkamrater i alla fall. Jag som kommit fram till att jag ska ta ett uppehåll med trippandet

Jag var nog inte högast, men jag var mest flummig helt klart.
Citera
2007-05-02, 11:29
Bannlyst
Härligt skrivet verkade som en mest flummig tripp fast med mycket av det goda iaf
Citera
2007-05-02, 22:12
Medlem
orkzs avatar
underbar tripprapport, garvade flera gånger
Citera
2007-05-02, 23:24
Medlem
skarecs avatar
Jag instämmer med tidigare skribenter, Väldigt underhållande läsning Bra jobbat! Om du kunde PM:a mig om resten av textdokumentet så vore det guld!
Kanske är olämpligt att fråga, men vad kostar LSD på ett ungefär?

Jag skulle säga att 60% av själva trippen är umgänget, jag är alltid ute efter ett bra gäng att trippa med, oavsett vad det gäller för drog. Detta disskuterade jag och en annan medlem här som jag håller anonym. Något av det dummaste man kan göra, är att trippa med fel personer. Något jag inte förstår är detta, blev brorsan till din trippkamrat sur över att du trippade med honom istället för han själv, eller, blev han sur för att hans lillebror hade knarkat?

Jag ger rapporten en 5/5 på grund av bra meningsbyggnad, grammatik samt innehåll!
Citera
2007-05-03, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skarec
Jag instämmer med tidigare skribenter, Väldigt underhållande läsning Bra jobbat! Om du kunde PM:a mig om resten av textdokumentet så vore det guld!
Kanske är olämpligt att fråga, men vad kostar LSD på ett ungefär?

Jag skulle säga att 60% av själva trippen är umgänget, jag är alltid ute efter ett bra gäng att trippa med, oavsett vad det gäller för drog. Detta disskuterade jag och en annan medlem här som jag håller anonym. Något av det dummaste man kan göra, är att trippa med fel personer. Något jag inte förstår är detta, blev brorsan till din trippkamrat sur över att du trippade med honom istället för han själv, eller, blev han sur för att hans lillebror hade knarkat?

Jag ger rapporten en 5/5 på grund av bra meningsbyggnad, grammatik samt innehåll!

Dokumentet kommer i PM snart!

Att tillverka LSD kostar typ ingenting men eftersom det är en sån lite marknad är priserna ganska höga. Köpte min syra för 150:-/lappen.

Han blev sur för att jag hade fått hans lillebrorsa till att knarka knarka och jag förstår honom.
Citera
2007-05-03, 11:09
Bannlyst
Äntligen en Tripprapport...

Du förmedlar känslan av att vara bäng på hallucinogena droger utan syfte. Typ bäng without a cause...

Men det är en bra rapport, ganska välskriven och med en underton av kärlek. Rackarns najs som kontrast till all j-a misär på forumet här.

/ensamseglaren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in