Citat:
Ursprungligen postat av brundy
Nä, hans har varit så ett tag har han sagt. Han har Win XP, kör med firefox och nod32. Det kör jag med också, och det är jag som byggt ihop hans burk, så det har funkat hur bra som helst fram tills nu. Mycket cp. :S
Om det kan vara virus eller spyware som kanske orsakar detta, genomgå gärna min lista nedan. Jag vet liksom att många har detta fått "liknande" problem eftersom man fått in spyware och liknande, kanske porrsurfar vännen din?
DETTA ÄR MIN LILLA GUIDE OCH ANVÄNDS PÅ EGEN RISK!
Gå igenom följande steg:
1. Kolla om någon process arbetar ovanligt mycket när problemet uppstår, om det är så kanske du slipper att läsa vidare här för det kan vara ett program som kan avinstalleras.
2. Ladda ned och installera CCleaner från Filehippo.com
3. Starta programmet, och välj bästa rensningsmetoden samt alla program och filer som kan rensas (detta innebär att prefetch försviner vilket innebär att programmen måste startas ett antal gånger innan startprocessen uppnår maximal prestanda igen!)
4. Starta om datorn i Normalt Läge.
5. Gå till Panda Antivirus Online Scan och kör denna!
6. Ladda ned AdAware Personal från Lavasoft och kör denna!
Fortfarande problem, fortsätt här:
7. Rensa Temp mappen manuellt (C:\Windows), om du finner att viktiga filer eventuellt fortfarande används eller vid minsta tvekan skippa detta och gå vidare till nästa steg...
8. Ladda ned SmitFraud.exe (från säker källa!)
9. Starta datorn i Felsäkert Läge.
10. Kör filen som Administratör!
11. Starta om datorn i Normalt Läge!
Fortfarande problem?
Nå, har ni försökt reparera XP?