2010-09-22, 01:01
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Vi Gillar Olika = Vi tolerar inte oliktänkande - vurmar du icke för massinvandring och total segregration med dess samtliga konsekvensområden är du "främlingsfientlig". (vi gillar olika så länge vi tänker lika!)

Aftonbladets mångfaldshetsare i sitt esse.
Citera
2010-09-22, 19:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Vet inte om ni fått denna:

http://www.fmft.net/archives/001980.html

Mycket bra, ganska exakt vad jag tänkte på när jag startade denna tråd.

Till Baalzebub: låter mysko med sånt moderator-agerande, särskilt på FB. Denna tråd känns dock högst motiverad och levande.

- F.G
Citera
2010-09-22, 20:08
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Vet inte om ni fått denna:

http://www.fmft.net/archives/001980.html

Child-centred - education[/b]: "we can't be bothered to teach them… perhaps they’ll do it themselves".

Denna träffar på pricken pk-vänsterns syn på skolan. "Individen i centrum" har varit lärarhögskolans religion enda sedan 1968. Kunskap däremot är fult. När Jan Björklund ifrågasätter det där börjar batikhäxorna nästan gråta.
Citera
2010-09-22, 20:13
Medlem
Amors avatar
"det nya kalla Sverige" = Ett Sverige där inte medborgarna röstar exakt som medierna vill.
Citera
2010-09-22, 20:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
"det nya kalla Sverige" = Ett Sverige där inte medborgarna röstar exakt som medierna vill.

Det lustiga är att "Det nya, kalla Sverige" är ett uttryck som myntades av Den Fete, dvs Göran Persson, någon gång kring 2003-2004. Jag tror det var något han kom med efter att Anna Lindh hade mördats. Eftersom såssarna satt i regering och Persson var statsminister, så var det väl kanske inte så lyckat att prata om "Det nya, kalla Sverige" från hans sida. Än idag är det oklart vad han egentligen syftade på, utom just det där mordet.

- F.G
Citera
2010-09-22, 23:47
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det lustiga är att "Det nya, kalla Sverige" är ett uttryck som myntades av Den Fete, dvs Göran Persson, någon gång kring 2003-2004. Jag tror det var något han kom med efter att Anna Lindh hade mördats. Eftersom såssarna satt i regering och Persson var statsminister, så var det väl kanske inte så lyckat att prata om "Det nya, kalla Sverige" från hans sida. Än idag är det oklart vad han egentligen syftade på, utom just det där mordet.

- F.G

Var det inte när Alf Svensson antydde att det kunde finnas människor som missbrukade sjukförsäkringssystemet? Minns i alla fall GP sade något i stil med att "Alf Svensson har en mörk människosyn", eller nåt. Några år därefter började S jakten på bidragsfifflare.
Citera
2010-09-23, 22:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Var det inte när Alf Svensson antydde att det kunde finnas människor som missbrukade sjukförsäkringssystemet? Minns i alla fall GP sade något i stil med att "Alf Svensson har en mörk människosyn", eller nåt. Några år därefter började S jakten på bidragsfifflare.

När Den Fete snackade om "Det nya, kalla Sverige" så minns jag att jag kopplade det till Anna Lindh-mordet, men det var inte i det sammanhanget som han kläckte ur sig frasen. Så det kan stämma som du säger.

Såssarna har inte haft många rätt de sista 10... eller 20... eller 30... eller 40 åren!
Citera
2010-09-26, 22:53
Medlem
MrEpics avatar
Arbetare - En hedervärd trotjänare som givetvis lägger sin röst på socialdemokraterna.

Lågutbildad medelålders man - Samma person när han röstar på sverigedemokraterna.
Citera
2010-09-27, 19:59
Medlem
"Kraftfull varning"=bestialiska beskjutningar utförda av migranter som är bortom polisens och millitärens kontroll (och som riskerar ursprungsbefolkningens liv)
Citat:
- Det handlar om uppgörelser i kriminella kretsar. Ett skott i benet är en kraftfull varning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tr...tt_5410193.svd
Citera
2010-09-27, 22:45
Medlem
Avslöjads avatar
"Djungeltrummor" = Afrikansk it-teknologi som importerats till Sverige för att förtrycka Afrikaner i förskingringen.
Citera
2010-09-28, 02:14
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
När Den Fete snackade om "Det nya, kalla Sverige" så minns jag att jag kopplade det till Anna Lindh-mordet, men det var inte i det sammanhanget som han kläckte ur sig frasen. Så det kan stämma som du säger.

Såssarna har inte haft många rätt de sista 10... eller 20... eller 30... eller 40 åren!

Jag gillar att Aftonslampan verkligen börjat ägna sig åt journalistisk prosa och poesi när man "informerar" om det nya "Kalla sverige" - med den varma PK-vinden som drar sig över ett kallt Sverige (=SD och deras väljare i kombination med kylan... ).
Citera
2010-09-28, 15:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat. beelzebub: Vill du diskutera modsåtgärder fungerar PM alldeles ypperligt.

//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in