Tystnaden. Det är tystnaden som märks i Idas alster som raljerar om att en hora tydligen inte kan våldtas. Personligen håller jag inte med henne, men det må vara hennes ensak, jag anser att det ska bestraffas som alla våldtäkter... Tystnaden då, jo det handlar om att Ida framhärdar i denna särskilda våldtäktskultur som tydligen finns bland män. Alla män. Hon klumpar ihop samtliga män såsom lika och med samma inställning och för den delen, kultur. Tystnaden handlar om att gruppvåldtäkter alltid genomförs av bara en begränsad sorts män, som samtliga kommer från särskilda våldtäktskulturer. Hon har rätt i det men helt fel i att det gäller samtliga män. Det gäller bara just Stenålderskulturer. Det känns tjatigt att behöva påpeka så alla utom möjligen Ida själv vet exakt vad det handlar om.
Tystnaden blir för övrigt än tydligare då exempel med gärningsmannanamn framgår från ett våldtäktsfall från USA. Total tystnad från det svenska fallet eftersom det ärendet är fullt av namn från Mellanöstern.
Därför har vi;
Alla män = invandrarmän
Alla män = flyktingmän
Men faktiskt också indirekt, som månne är Idas avsikt trots att jag inte tror det;
Invandrarmäns kultur = våldtäktskultur
http://www.expressen.se/kultur/en-ho...-inte-valdtas/