2013-10-17, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
https://www.flashback.org/p43470582#p43470582

Där var det ja. Var helt säker på att jag hade läst detta tidigare, men hittade det inte. "Märkligt" dessutom att herr Miri förekommer i båda sammanhangen.
Jag reagerade också på att Miri var med igen. Förmodligen är denna typ av "gig" hans levebröd. Han skulle varit med på något liknande här i stan en gång till, men det var just i samband med Tintin-gate så han fick ställa in.

Man kan väl anta att dessa typer av kommenderingar har tillkommit som komplement till dom politiska skolteaterpjäser jag själv tvingades plåga mig igenom som barn.
Citera
2013-10-19, 09:52
Medlem
Böterhotad = har dömts till böter i domstol enligt Svea rikes lag

Besiktningshotad = måste besikta bilen i år igen precis som förra gången

Utvisningshotad =
Citat:
Att han, sedan han begått brott i Sverige, ska utvisas till sitt hemland Libyen. I enlighet med svensk lag. Därmed är han inte ”utvisningshotad” utan ”ska utvisas”.

Jag kommenterar här alltså inget annat än det märkliga fenomenet som alltför många medier ägnar sig åt, nämligen att använda just ordet ”utvisningshotad” om personer som inte på något sätt ”hotas” av utvisning utan som redan, enligt utlänningslagen inte befunnits ha rätt att vistas i landet och därför ”ska utvisas”.

Varför man använder felaktigt beskrivande ord och uttryck i traditionella medier vet jag inte. Det kan handla om grovt slarv. För det kan väl inte handla om att man inte förstår vad orden och uttrycken faktiskt betyder? En uppryckning bland slentrianmässigt rapporterande journalister vore önskvärd så att allmänheten får en korrekt bild av vad som skildras.

Man är alltså inte ”utvisningshotad” när man, efter prövning i minst två instanser, har fått beslut om utvisning!

https://meritwager.wordpress.com/200...visningshotad/
Citera
2013-10-19, 12:50
Medlem
Mikojans avatar
Kärleksbråk - 50 skottlossningar, 8 döda och 23 skadade – på ett år

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17686355.ab
Citera
2013-10-19, 15:39
Medlem
TexasTigers avatar
Det är litet, men det är i det lilla det sker. Det än vanligt. Så vanligt att man knappt tänker på det längre. Så vanligt att inte ens den största skeptikern skulle efterfråga källor. Det tåls dock att upprepas, så att vi inte glömmer att...

Romer = Zigenare
Senast redigerad av TexasTiger 2013-10-19 kl. 16:04.
Citera
2013-10-21, 13:24
Medlem
Mikojans avatar
Bostadsläger – zigenarläger

Dagens Nyheter berättar och förvanskar:

Citat:
Flickan hittades i onsdags i ett bostadsläger i staden Farsala, cirka 16 mil norr om Aten. Polisen utredde uppgifter om droghandel i lägret, men fattade misstankar när en medföljande åklagare fick syn på flickan: Hennes utseende — med ljus hy, blont hår och gröna ögon — skilde sig markant från det romska par som hade hand om henne.
Citera
2013-10-21, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

SVT TextTV körde också "bostadsläger" i förrgår, så man gissar ju på att det är något som TT kokt ihop.
Citera
2013-10-21, 14:17
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Konstigt att romska fick vara kvar. Omskrivningen till bostadsläger blir väl då tämligen onödig?
Citera
2013-10-25, 06:54
Medlem
chainmails avatar
rika på mänskliga rättigheter - släpper in enorma mängder ovälkomna illegala migranter

"Vi är inte bara rika utan även rika på mänskliga rättigheter."
- SVT Gomorron angående dagens EU-debatt om flyktingar i Medelhavet

Ordet "flykting" används ogenerat för att beskriva en migrant som illegalt försöker ta sig till Europa. Notera också hur ordet "rika" används på typiskt vänstermanér för att antyda att vi är i skuld...

Att vi är västvärldens hårdast beskattade och högst belånade folk tycks inte föresväva reportern. Svenska staten har flyttat välståndet från oss till sig själv och nu sitter politikerna och delar ut det till så många främlingar de bara kan importera i tillägg till att de slösar bort en enorm biståndsbudget.
Citera
2013-11-01, 13:59
Medlem
Mikojans avatar
Väcka starka reaktioner – vara emot gängse msm-åsikter

SvD försöker egentligen få läsarna tro att det är lika många britter som är förbannade över att Daily Express sagt att det räcker med zigenarinflyttning från öst nu.

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/u...nj_8679480.svd
Citera
2013-11-04, 16:03
Medlem
ankalinas avatar
Ordet UTMANINGAR är en jävla paria.

Visst, om jag struntar i att städa, diska och betala räkningar det närmsta halvåret så kan man uttrycka det därefter som att jag står inför "utmaningar" dvs "röja upp i den egentillverkade misären".

Så när allianspolitiker nästa gång talar om utmaningar gällande sjukvård, äldreomsorg, försvar, invandringspolitik, lag och ordning etc så menar de just det: "att röja upp i sin egentillverkade misär".
Citera
2013-11-04, 17:29
Medlem
Caesar Johansens avatar
Media politiseras = andra perspektiv än vänsterns börjar förekomma.

https://www.flashback.org/p45984676#p45984676
Citera
2013-11-05, 14:16
Medlem
TexasTigers avatar
En mørkhudet person = En man

Saken gäller trippelmordet i samband med en busskapning i Norge igår. När SvD citerar norska TV2 som i sin tur har citerat ögonvittnet Leif faller det bort vissa detaljer.

Det här är verkligen ren förfalskning. Den ansvarige heter Mårten Eidevall.

Länk till norska TV2
Länk till Svenska Dagbladet
Länk till Fria Tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in